• Business

    Π. Λιβανός: Η GasLog Partners εξαγόρασε και ένατο πλοίο από τη μητρική της

    Πήτερ Λιβανός: Δύσκολη η πορεία για την πράσινη ναυτιλία

    Πήτερ Λιβανός, εφοπλιστής GasLog Ltd.


    Ένα ακόμα πλοίο της μητρικής της εταιρείας, GasLog (συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού), απέκτησε η ναυτιλιακή GasLog Partners, το ένατο κατά σειρά.

    Πρόκειται για το χωρητικότητας 155.000 cbm πλοίο Solaris (κατασκευής 2014), το οποίο η GasLog Partners αγόρασε έναντι 185,9 εκατομμυρίων δολαρίων, ένα deal που αναμένεται να χρηματοδοτηθεί εν μέρει από την ανάληψη από τη θυγατρική εταιρεία του τρέχοντος χρέους του πλοίου, που ανέρχεται στα 117 εκατομμύρια δολάρια.

    Σημειώνεται ότι το Solaris είναι ναυλωμένο έως το 2021 από την πετρελαϊκή Shell, η οποία έχει και οψιόν επέκτασης της ναύλωσης για πέντε ή δέκα ακόμα χρόνια.

    “Η εξαγορά θα επεκτείνει τον στόλο της GasLog Partners στα 12 πλήρως ιδιόκτητα πλοία LNG, θα αυξήσει το ποσοστό απασχόλησής μας στο 90% περίπου των διαθέσιμων ημερών για το 2018 και στο 72% για το 2019, και θα ενισχύσει σημαντικά το EBITDA μας”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της GasLog Partners, Andy Orekar.

    Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της GasLog, Paul Wogan, ανέφερε πως με η εξαγορά αυτή γίνεται σε τιμή πάνω από την αξία του πλοίου, επιτρέποντας στην GasLog να ενισχύσει τον ισολογισμό της και να χρηματοδοτήσει την περαιτέρω ανάπτυξή της.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Paul Wogan, μιλώντας στο Marine Money Conference στη Νέα Υόρκη τον περασμένο Ιούνιο, είχε προειδοποιήσει για το ενδεχόμενο να παρουσιαστεί τα επόμενα χρόνια έλλειψη διαθέσιμων πλοίων στην αγορά LNG, λόγω της διαφοροποίησης των προορισμών για τα αμερικανικά φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου.

    Ο Wogan επικαλέστηκε στοιχεία της Poten & Partners, σύμφωνα με τα οποία η ζήτηση LNG αναμένεται φέτος να φτάσει στα επίπεδα των 294 εκατ. τόνων, ενώ έως το 2020 η ζήτηση θα αυξηθεί κατά επιπλέον 110 εκατομμύρια τόνους. Όπως επεσήμανε, σαν γενικός κανόνας ισχύει ότι σε κάθε εκατομμύριο τόνους ζήτησης LNG αντιστοιχεί ένα νέο πλοίο LNG, και αυτήν τη στιγμή υπάρχουν περίπου 100 πλοία υπό κατασκευή.

    Όμως η εξίσωση αυτή διαστρεβλώνεται λόγω των αμερικανικών εξαγωγών, που παραμένουν όπως είπε για μεγαλύτερο διάστημα στη θάλασσα, καθώς οι traders αναζητούν την καλύτερη δυνατή τιμή, με αποτέλεσμα πολλά πλοία να παραμένουν “δεμένα” και επομένως μη διαθέσιμα.

    Αναλύοντας τα στοιχεία της Poten, ο Wogan εκτίμησε ότι πιθανόν να χρειαστούν έως και 50 νέα πλοία για να καλύψουν τη ζήτηση για LNG έως το 2020, και προέβλεψε ότι το γεγονός αυτό θα ενισχύσει σημαντικά το momentum της αγοράς.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Οικονόμου: Σε νέες δικαστικές περιπέτειες η Ocean Rig

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Χωρίς εκπλήξεις τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου της TEN

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ευ. Πιστιόλης: Εξασφάλισε deal ύψους 27,5 εκατομμυρίων δολαρίων



    ΣΧΟΛΙΑ