• Business

    Mytilineos: Η προμήθεια φυσικού αερίου για τις δοκιμές του FSRU έπρεπε να γίνει με διαγωνισμό

    Παναγιώτης Κανελλόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος M-NG Trading, Μυτιληναίος


    Επιλογή που είναι ενάντια στη λειτουργία του ελεύθερου ανταγωνισμού και δεν συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση του κόστους για την αγορά φυσικού αερίου έκανε ο ΔΕΣΦΑ κάνοντας την προμήθεια φυσικού αερίου χωρίς διαγωνιστική διαδικασία, αποκλειστικά από έναν και μόνο προμηθευτή (τη ΔΕΠΑ Εμπορίας), ο οποίος μάλιστα έχει ορισθεί κατ’ εξαίρεση, και όχι επιλεγεί, ως ο μόνος Χρήστης Μεταφοράς του σημείου σύνδεσης.

    Αυτό αναφέρει στην παρέμβασή του η Mytilineos, στη διαβούλευση της ΡΑΑΕΥ επί της εισήγησης της ΔΕΣΦΑ Α.Ε. για τη ρύθμιση θεμάτων λειτουργίας του ΕΣΜΦΑ έως τη θέση σε λειτουργία των νέων Σημείων του ΕΣΜΦΑ Αμφιτρίτη και Κομοτηνή.

    Η παρέμβαση αφορά  τη ρύθμιση θεμάτων λειτουργίας του ΕΣΜΦΑ κατά τη διάρκεια των δοκιμών καλής λειτουργίας της Πλωτής Μονάδας Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης ΥΦΑ (FSR.U) Αλεξανδρούπολης και κατά την αύξηση της πίεσης λειτουργίας του τμήματος του αγωγού Κήποι – Κομοτηνή για την εφαρμογή της Ενδιάμεσης Λύσης.

    Η παρέμβαση επισημαίνει  ορισμένα σημεία, τα οποία θα πρέπει να εξεταστούν από την Αρχή σας, με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.

    Η εταιρεία προτείνει, “η προμήθεια του φυσικού Αερίου να αποσυνδεθεί από τον/ους Χρήστες Μεταφοράς και να γίνει μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας, με αντικείμενο την παράδοση της ποσότητας από οποιοδήποτε Σημείο Εισόδου του ΕΣΜώΑ, έτσι ώστε να μπορούν να συμμετάσχουν όλοι οι Χρήστες Μεταφοράς που δραστηριοποιούνται στα Σημεία Εισόδου”.

    Όπως αναφέρει, “η τεχνική απαίτηση της παράδοσης του αερίου από το Σημείο Εισόδου Αμφιτρίτη, μπορεί να επιλυθεί με μηχανισμό Operating Balancing Account (OBA) μεταξύ των Διαχειριστών (ΕΣΜώΑ και ΑΣώΑ) όπως συμβαίνει και σε άλλα Σημεία Εισόδου του ΕΣΜώΑ.

    Στην περίπτωση μη υιοθέτησης αντίστοιχης με την ως άνω προσέγγισης, κρίνεται απαραίτητο η Προμήθεια του φυσικού Αερίου να γίνει στη βάση των συνθηκών Αγοράς που επικρατούν κατά την χρονική στιγμή που αυτή λαμβάνει χώρα. Περαιτέρω δε, αυτό θα πρέπει να γίνει με διαφανή και αδιάβλητο τρόπο, ως εκτούτου, η σύνδεση της τιμής Προμήθειας με την τότε τρέχουσα τιμή του Χρηματιστηρίου Ενέργειας θα μπορεί να θεωρηθεί ως αντιπροσωπευτική. Σε κάθε περίπτωση η μεθοδολογία προσδιορισμού της σχετικής τιμής θα πρέπει να γίνει γνωστός μέσω της απόφασης / έγκρισης των εν λόγω ρυθμίσεων”.

    Να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα και η βαρύτητα των ενδεχόμενων διακοπών

    Αναφορικά με τις δοκιμές καλής λειτουργίας, η εταιρεία, αναφέρει, ότι “είναι κατανοητή η ανάγκη για τους βραχυπρόθεσμους υψηλούς ωριαίους ρυθμούς στο Σημείο Εισόδου Αμφιτρίτη και τους πιθανούς περιορισμούς της Ημερήσιας Ποσότητας Φυσικού Αερίου που παραδίδεται φυσικά στα Σημεία Εισόδου Σιδηροκάστρου και Νέας Μεσημβρίας. Οι εμπλεκόμενοι Διαχειριστές των Σημείων που δύνανται να διακοπούν, θα πρέπει να εξαντλήσουν τα διαθέσιμα μέσα, Operating Balancing Account (OBA), όπως και να προχωρήσουν σε επιπλέον τυχόν κατ’ εξαίρεση τροποποιήσεις αυτών, ώστε να ελαχιστοποιήσουν την πιθανότητα και βαρύτητα των ενδεχόμενων διακοπών”.

    Παρόλα αυτά, σημειώνει, ότι  για να είναι οι Χρήστες προετοιμασμένοι για αυτά τα σενάρια, θα πρέπει μαζί με την απόφαση έγκρισης της εισήγησης, να ανακοινωθεί και ένα ενδεικτικό πρόγραμμα των Ημερών που ενδέχεται να πραγματοποιηθεί αυτός ο περιορισμός.

    Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα πρέπει να επικαιροποιείται άμεσα, σε περίπτωση διαφοροποίησης του. Απουσία της παραπάνω πληροφορίας, οι Χρήστες δεν θα μπορούν να προγραμματίσουν σωστά τις απολήψεις τους και ενδέχεται να υποστούν ζημίες από απρόσμενες διακοπές”, αναφέρει η εταιρεία.



    ΣΧΟΛΙΑ