• Business

    Μειοδότης outsider σε έργο 60 εκατ. ευρώ: Πώς ΤΕΚΑΛ-Interkat επικράτησαν των μεγάλων Ομίλων

    Παναγιώτης Ψαλτάκος-ΤΕΚΑΛ, Πανουργιάς Παπαϊωάννο-Interkat


    Σε οδικό έργο αξίας 60 εκατ. ευρώ επικράτησε το κοινό μπλοκ που έχουν δημιουργήσει η ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου με την Interkat του Πανουργιά Παπαϊωάννου.

    Πρόκειται για το οδικό έργο Καβάλα-Δράμα, το οποίο δημοπράτησε η Εγνατία Οδός στις αρχές του περασμένου μήνα και σε αυτό συμμετείχαν όλοι οι μεγάλοι εγχώριοι Όμιλοι, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Mytilineos, ΑΒΑΞ και Intrakat.

    Πιο συγκεκριμένα, το κοινό μέτωπο των ΤΕΚΑΛ-Interkat μειοδότησε, καθώς έδωσε τη μεγαλύτερη έκπτωση (14%) «κλειδώνοντας» το έργο στα 51,6 εκατ. ευρώ.

    Όσον αφορά τους μεγάλους Ομίλους η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έδωσε μέσω της θυγατρικής ΤΕΡΝΑ έκπτωση 12,01% (52,8 εκατ. ευρώ), η Mytilineos 9,03% (54,2 εκατ. ευρώ), η Intrakat (54,9 εκατ. ευρώ) ο ΑΒΑΞ 7,12% (55,7 εκατ. ευρώ) και η Ελλάκτωρ που διεκδίκησε το έργο μέσω της ΑΚΤΩΡ έδωσε τη χαμηλότερη έκπτωση η οποία ανήλθε στο 4,17% (57,5 εκατ. ευρώ).

    Το επόμενο βήμα είναι η ανάδειξη της κοινοπραξίας ως προσωρινού αναδόχου και εν συνεχεία η υπογραφή της σύμβασης. Αυτή με έναν αισιόδοξο υπολογισμό, ο οποίος δεν περιλαμβάνει προσφυγές των υπόλοιπων ενδιαφερομένων στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), αναμένεται να γίνει προς τα τέλη του τρέχοντος έτους ή τις αρχές του επομένου.

    Σημειώνεται πως δεν είναι η πρώτη φορά που η εν λόγω κοινοπραξία επικρατεί σε διαγωνισμό για μεγάλο οδικό έργο, καθώς έχει μειοδοτήσει σε συνεργασία με την ιταλική CMC di Ravena ήδη στο Μπράλος – Άμφισα αρχικής εκτιμώμενης αξίας 285 εκατ. Ευρώ, το οποίo δημοπρατήθηκε στα μέσα Φεβρουαρίου.

    Η ίδια κοινοπραξία έχει, επίσης, υποβάλει την τρίτη προσφορά για την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών αξίας 205 εκατ. Ευρώ. Το έργο αυτό δημοπρατήθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου και την καλύτερη προσφορά έδωσε ο Όμιλος Mytilineos.

    To έργο

    Το έργο προκηρύχθηκε από την Εγνατία Οδό Α.Ε. στις 11 Φεβρουαρίου και αφορά την αναβάθμιση του τμήματος Κρηνίδες-Σταυρός του αυτοκινητοδρόμου Δράμα-Καβάλα συνολικού μήκους 8,26 χιλιομέτρων και πλάτους 17 μέτρων.

    Η κατασκευαστική διάρκεια του έργου εκτιμάται στους 30 μήνες από την ημερομηνία της υπογραφής της σύμβασης. Επομένως, αν οι υπογραφές πέσουν στις αρχές του 2023, τότε είναι πολύ πιθανό το έργο να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2025.

    Το κοινό μπλοκ ΤΕΚΑΛ-Interkat

    Οι δύο εταιρείες έχουν δημιουργήσει σε συνεργασία με την ιταλική CmC Di Ravenna SpA ένα κοινό μπλοκ, το οποίο έχει ως στόχο τη διεκδίκηση των δημόσιων οδικών έργων. Επίσης, οι δύο ελληνικές εταιρίες βρίσκονται σε αναζήτηση ισχυρού συνεργάτη, ώστε να εισέλθουν και στην αρένα της διεκδίκησης των σιδηροδρομικών έργων.

    Μάλιστα, ο ιδρυτής της Interkat, Πανουργιάς Παπαϊωάννου είχε δηλώσει σχετικά με τα έργα που θα διεκδικήσουν οι δύο εταιρείες τα εξής:

    «Η συνεργασία με την ΤΕΚΑΛ και την ιταλική CMC, ήρθε για να μείνει και θα διεκδικήσουμε σε πρώτο χρόνο οδικά έργα, ενώ στο μέλλον θα εισέλθουμε και στην αρένα των σιδηροδρομικών έργων, καθώς βρισκόμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις με μία αυστριακή εταιρεία».

    Υπενθυμίζεται πως η ΤΕΚΑΛ διαθέτει σημαντική εμπειρία στα λιμενικά έργα, καθώς αποτέλεσε στο παρελθόν την εκλεκτή της Cosco για τα έργα στο λιμάνι Πειραιά.

    Όσον αφορά την Interkat αυτή αποτελεί την πρώτη εκ των τεσσάρων θυγατρικών του Ομίλου των αδερφών Πανουργιά και Μιχάλη Παπαϊωάνου, με ημερομηνία ίδρυσης το 2003. Η εταιρία έγινε γνωστή το 2017 όταν επικράτησε σε δύο από τους διαγωνισμούς για το Πάτρα-Πύργος.

    Η εταιρία έχει συνεργαστεί με όλους τους μεγάλους Ομίλους, καθώς έχει αναλάβει υπεργολαβίες για δημόσια και ιδιωτικά έργα, όπως το αεροδρόμιο Μακεδονίας, o E65, o αυτοκινητόδρομος Θήβας-Θρόμβαινας, τα ορυχεία των λιγνιτών της ΔΕΗ, οι Σήραγγες Καλλιδρομίου και Πολυμύλου, τα έργα στο Νέο Λιμένα Πατρών και την υποθαλάσσια Σύζευξη Ακτίου-Πρέβεζας μεταξύ άλλων.

    Διαβάστε επίσης

    Outsider για το Μπράλος-Άμφισσα – Η ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου πήρε τη δουλειά, εκτός οι μεγάλοι κατασκευαστές

    Πανουργιάς Παπαϊωάννου (Interkat): Από το πρώτο Caterpillar στη «Super League» των κατασκευαστών και την έκπληξη του Μπράλος – Άμφισσα



    ΣΧΟΛΙΑ