• Business

    Λιανεμπόριο: Μόλις το 30% των νέων παραγγελιών με «click away» – Αγωνία για το στοκ που συσσωρεύεται

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Περίπου το 30% των παραγγελιών που δέχονται τα δυο τελευταία 24ώρα οι μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου, είτε ηλεκτρονικά είτε τηλεφωνικά, εκτελείται μέσω «click away».

    Το υπόλοιπο εξακολουθεί να γίνεται με αποστολή στο σπίτι μέσω courier. Αυτή είναι η πρώτη εικόνα που καταγράφεται από την εφαρμογή του μέτρου που υιοθέτησε η κυβέρνηση για τη διευκόλυνση των αγορών ενόψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, μετά την απόφαση για παράταση του lockdown έως και τις 7 Ιανουαρίου.

    Παράγοντες της αγοράς αναμένουν να αυξηθεί ο αριθμός των καταναλωτών που επιλέγουν τη λύση του «click away» (παράδοση εκτός) τις επόμενες μέρες καθώς θα πλησιάζουμε πιο κοντά στην 25 η Δεκεμβρίου «που συγγενείς και φίλοι ανταλλάσουν δώρα» και παράλληλα οι επιχειρήσεις θα έχουν προσαρμοστεί καλύτερα στη νέα μέθοδο συναλλαγών με τους καταναλωτές.

    «Τα πάντα κρίνονται στην πράξη, και οι επόμενες μέρες θα δείξουν πόσο χρήσιμο και τι μπορεί να προσφέρει στο εμπόριο η λύση του click away», σημειώνει σκωπτικά έμπειρο στέλεχος του λιανεμπορίου.

    Σε κάθε περίπτωση κανείς δεν περιμένει μια θεαματική ανάκαμψη των πωλήσεων, αφού υπό τις παρούσες συνθήκες και προϋποθέσεις οι δυνατότητες του μέτρου είναι εκ των πραγμάτων περιορισμένες.

    «Το click away δεν μπορεί να υποκαταστήσει τα ανοιχτά καταστήματα… μοιραία θα χαθεί ένας μεγάλο μέρος του χριστουγεννιάτικου τζίρου…», ακούγεται σχεδόν μονότονα από τα χείλη ανθρώπων της αγοράς και υπενθυμίζουν πως υπάρχουν αρκετοί μεγάλοι παίκτες που επέλεξαν να απέχουν από τη διαδικασία είτε γιατί έκριναν το μέτρο ανεφάρμοστο είτε γιατί δεν βλέπουν κάποιο ουσιαστικό κέρδος. Από την άλλη πλευρά, όπως παραδέχονται αρκετοί η «παράδοση εκτός» έχει συμβάλει στην αποσυμφόρηση των courier, αφού αφαιρεί ένα μέρος του όγκου των νέων παραγγελιών που υπό άλλες συνθήκες θα επιβάρυναν τις εταιρείες ταχυμεταφορών.

    Προσφορές και «ξεστοκάρισμα»

    Το μόνο σίγουρο όπως φαίνεται είναι πως το επόμενο διάστημα θα ενταθούν και άλλο οι προσφορές, και θα κορυφωθούν στην εκπτωτική περίοδο του Ιανουαρίου, στην προσπάθεια των επιχειρήσεων να «ξεφορτωθούν» όσο το δυνατόν περισσότερα αποθέματα μπορούν απ’ όσα θα μείνουν αδιάθετα λόγω του μη ανοίγματος των καταστημάτων τα Χριστούγεννα.

    Πρόκειται για ζήτημα μείζονος σημασίας για τον εμπορικό κόσμο και ειδικά για τους μικρότερους παίκτες, οι οποίοι εάν δεν ανακάμψει σημαντικά η κατανάλωση μετά την άρση του lockdown κινδυνεύουν να μην διαθέτουν την αναγκαία ρευστότητα για να προμηθευτούν τα εμπορεύματα της επόμενης σεζόν. Τα πράγματα πάντως δεν θα είναι τόσο εύκολα καθώς υπάρχουν αρκετοί εργαζόμενοι που έχουν υποστεί ραγδαία μείωση των εισοδημάτων τους εξαιτίας της αναστολής των συμβάσεων τους.

    Διαβάστε επίσης:

    Τα δικαιώματα του καταναλωτή στο click away – Τι ισχύει για επιστροφές προϊόντων

    Επανεξέταση του click away ζητούν οι λιανέμποροι – Αδυνατούν να διαχειριστούν τη ζημιά

    Νίκος Παπαθανάσης: Δεν υπάρχει δυνατότητα για άνοιγμα και άλλων κλάδων της οικονομίας



    ΣΧΟΛΙΑ