• Business

    Λ. Βρεττάκος (ΑΒ Βασιλόπουλος): «Εξαγορές μετά το 2019 και βλέπουμε… Προτεραιότητα η κερδοφόρος ανάπτυξη»

    Λεωνίδας Βρεττάκος

    Λεωνίδας Βρεττάκος. AB Βασιλόπουλος


    Ένα βήμα πίσω από την επιθετική πολιτική των εξαγορών αποφάσισε να κάνει η ΑΒ Βασιλόπουλος. Όπως ανέφερε χθες ο επικεφαλής της εταιρείας, Λεωνίδας Βρεττάκος κατά την παρουσίαση του νέου μοντέλου franchise, αυτή τη στιγμή δεν εξετάζεται κάποια εξαγορά, λέγοντας πως το ενδεχόμενο αυτό μετατίθεται για μετά το 2019.

    Στην παρούσα συγκυρία, είπε, δεν υπάρχουν ευκαιρίες στην αγορά και πρόσθεσε πως θα περιμένουν να ξεκαθαρίσει το τοπίο στο λιανεμπόριο μετά την επαναλειτουργία των καταστημάτων της Μαρινόπουλος.

    Τότε, σύμφωνα με τον κ. Βρεττάκο, δεν αποκλείεται να παρουσιαστούν κάποιες καλές ευκαιρίες, με δεδομένο ότι υπάρχουν αλυσίδες που ανοίχτηκαν πολύ τα προηγούμενα χρόνια, ποντάροντας στην κατάρρευση του άλλοτε πανίσχυρου λιανέμπορου, οι οποίες αναπόφευκτα θα πιεστούν αρκετά…

    Ήδη, τα σημεία του Μαρινόπουλου υπό την ομπρέλα του Σκλαβενίτη αρχίζουν και ανακτούν τον τζίρο που έχασαν όσο ήταν εκτός αγοράς.

    Μάλιστα, ο κ. Βρεττάκος αποκάλυψε ότι από τα 150 με 180 εκατ. ευρώ που κέρδισε η ΑΒ από την άλλοτε πανίσχυρη αλυσίδα έχασε ήδη πέρυσι περίπου 35 εκατ. ευρώ ενώ άλλα τόσα προβλέπεται να χάσει και φέτος. Οι απώλειες καταγράφηκαν και στις πωλήσεις για το 2017, οι οποίες υποχώρησαν κατά 3% σε σχέση με το 2016 και διαμορφώθηκαν στα 2,1 δισ. ευρώ.

    «Ήταν αναμενόμενο πως θα συνέβαινε κάτι τέτοιο… μην ξεχνάτε πως στην αγορά μπήκαν 470 καταστήματα», σημείωσε χαρακτηριστικά, για να συμπληρώσει πως προτεραιότητα για την ΑΒ δεν είναι η πρώτη θέση, αλλά η ισχυρή κερδοφορία.

    Όπως είπε, δεν την ενδιαφέρει να είναι πρώτη, αλλά να είναι μέσα στις τρεις πρώτες και να είναι κερδοφόρα, όπως πέρυσι που εμφάνισε κέρδη 100 εκατ. ευρώ. Έφερε μάλιστα ως παράδειγμα την Μαρινόπουλος, η οποία ήταν πρώτη αλλά τελικά πτώχευσε υπό το βάρος των υπέρογκων ζημιών της.

    Η εταιρεία πάντως θα επιδιώξει να διατηρήσει το 40% του τζίρου που καρπώθηκε από την πτώση του Μαρινόπουλου.

    Νέο κέντρο αποθήκευσης

    Από την άλλη πλευρά, η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στην αυτόνομη ανάπτυξη του δικτύου της. Ειδικότερα, για τη φετινή χρονιά δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 40 έως 60 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία 12 με 14 νέων καταστημάτων και την ανακαίνιση 10 υφιστάμενων σημείων ενώ σχεδιάζεται η διάθεση επιπλέον 30 με 35 εκατ. ευρώ για την ανέγερση νέου κέντρου αποθήκευσης 40.000 τ.μ που θα υποστηρίξει τις αυξανόμενες ανάγκες του ομίλου.

    Η εταιρεία αναζητά χώρο στην ευρύτερη περιοχή του Ασπροπύργου που θα δημιουργηθούν οι νέες αποθήκες και σύμφωνα με τον κ. Βρεττάκο, έχουν εντοπισθεί ήδη 2 με 3 οικόπεδα έκτασης από 70.000 τ.μ έως 100.000 τμ. που πληρούν τις προδιαγραφές. Ωστόσο, διάφορα εμπόδια που σχετίζονται με τους όρους δόμησης καθυστερούν την λήψη της σχετικής απόφασης, η οποία θα πρέπει να ληφθεί μέχρι τον Ιούνιο γιατί διαφορετικά θα υπάρξει πρόβλημα.

    Εάν δεν προχωρήσει η εξαγορά οικοπέδου, η εταιρεία θα κληθεί να επιλέξει ανάμεσα στην επέκταση των αποθηκών που διαθέτει στα Οινόφυτα και στην ενοικίαση κάποιου χώρου.

    Στο σχεδιασμό της ΑΒ περιλαμβάνεται και η επέκταση του δικτύου franchise, το οποίο θα λειτουργήσει συμπληρωματικά και ενισχυτικά με τα υπόλοιπα σημεία.

    Μεγάλες είναι οι προσδοκίες για το νέο concept που παρουσιάσθηκε χθες, το AB Shop & Go. Το νέο concept στοχεύει στην αγορά του convenience, των παντοπωλείων της γειτονιάς, η αξία της οποίας μόνο στην Αθήνα υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ ενώ πανελλαδικά φθάνει το 1 δισ. ευρώ.

    «Είναι μια αγορά που θα αναπτυχθεί για όσους έχουν τεχνογνωσία και όνομα. Υπάρχει σε όλες τις χώρες, και θα συνεχίσει να υπάρχει γιατί ο καταναλωτής εξακολουθεί να θέλει την ευκολία του… Στο εξωτερικό αναπτύσσεται με αλματώδεις ρυθμούς», σημείωσαν στελέχη της ΑΒ και εμφανίστηκαν αισιόδοξα για την πορεία του εγχειρήματος και την κατάκτηση μεριδίου 50% σε ορίζοντα δεκαετίας.

    Η αισιοδοξία πηγάζει από τα ισχυρά κίνητρα που δίνονται στους υποψήφιους συνεργάτες αλλά και από την στροφή στην μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

    Η ΑΒ χρηματοδοτεί το 80% της αρχικής επένδυσης με πλαφόν τα 100.000 ευρώ υπό μορφή δανεισμού, το οποίο θα εξοφλείται άτοκα στα χρόνια που διαρκεί η σύμβαση (συνήθως από 5 έως 7 χρόνια) ενώ παρέχεται μια ολόκληρη ομάδα που θα δίνει συμβουλές και θα στηρίζει με τεχνογνωσία τον νέο συνεργάτη, στην προσπάθεια να μεγιστοποιήσει την κερδοφορία του.

    Με βάση τους υπολογισμούς των ανθρώπων της ΑΒ, το κέρδος για τον επιχειρηματία μπορεί να φθάσει ή και να ξεπεράσει το 5% του τζίρου του.

    Στόχος είναι μέσα στο 2018 να ανοίξουν 25 νέα σημεία AB Shop & Go και συνολικά 100 μέσα στην επόμενη πενταετία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ήδη, λειτουργούν 12 σε διάφορα σημεία της πρωτεύουσας.

    Συνολικά, το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμεί σήμερα 414 καταστήματα εκ των οποίων 290 εταιρικά, 114 franchise και 16 Cash & Carry ενώ το μερίδιο της υπολογίζεται στο 21,7%.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αλλάζουν οι συσχετισμοί στο λιανεμπόριο: Ποιοι χάνουν από την «επιστροφή» του Μαρινόπουλου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΑΒ Βασιλόπουλος: Νέο κατάστημα σε διατηρητέο κτίριο στην καρδιά της Αθήνας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: ΑΒ Βασιλόπουλος: Οι πρώτες απώλειες λόγω Σκλαβενίτη



    ΣΧΟΛΙΑ