• Business

    «Κληρώνει» σήμερα για το ΣΔΙΤ 235 εκατ. ευρώ που θα «ξεδιψάσει» την Αθήνα – Ποιοί Έλληνες και Γάλλοι κατασκευαστές το διεκδικούν

    Στις επάλξεις οι πέντε μεγάλοι κατασκευαστές για τις μονάδες απορριμμάτων αξίας 940 εκατ. ευρώ σε Αττική και Θεσσαλονίκη

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Ευθύμιος Μπουλούτας (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat)


    Σήμερα κληρώνει για το ΣΔΙΤ που αξίας 235 εκατ. ευρώ που θα «ξεδιψάσει» την Αθήνα. Πρόκειται για το έργο με τίτλο «Λειτουργία, Συντήρηση, Επισκευή και Αποκατάσταση των Παγίων του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (Ε.Υ.Σ.) για την Κάλυψη Των Αναγκών της Μείζονος Περιοχής Πρωτευούσης, μέσω Σ.Δ.Ι.Τ.», το οποίο έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων ελληνικών αλλά και γαλλικών κατασκευαστικών εταιρειών.

    Το έργο προκηρύχθηκε στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου και σημέρα λήγει η καταλκητική ημερομηνία για την υπβολή των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Επομένως, αυτό που θα γνωστοποιηθεί σήμερα είναι τα σχήματα που «κτυπούν» το έργο, στα οποία εκτός από τους μεγάλους Έλληνες κατασκευαστές θα πρωταγωνιστήσουν και διεθνείς παίκτες, οι οποίοι βλέπουν business στη χώρα μας και στα έργα που αφορούν την ύδρευση και την άρδευση.

    Υπενθυμίζεται πως το ενδιαφέρον για το νέο ΣΔΙΤ, την υφιστάμενη λειτουργία του οποίου έχει αναλάβει για τρία επιπλέον έτη η ΕΥΔΑΠ, είναι αρκετά αυξημένο και αυτό φαίνεται και από την παράταση που δόθηκε στα τέλη Νοεμβρίου, ύστερα από αίτημα των επίδοξων μνηστήρων του έργου.

    Στη γραμμή εκκίνησης της διεκδίκησης του έργου βρίσκονται φυσικά όλες οι μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, όπως η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η Ελλάκτωρ, ο ΑΒΑΞ, η Intrakat και η Mytilineos, ενα αυξημένο ενδιαφέρον φαίνεται να υπάρχει και από εταιρείες παγκόσμιου βεληνεκούς που δραστηριοποιούνται στη Γαλλία.

    Ήδη βλέπουμε γαλλικούς κολοσσούς όπως η Vinci, η Suez, και η Egis να προσπαθούν να διεκδικήσουν ένα κομμάτι από την πίτα των σημαντικών έργων που από το «πλούσιο» πρόγραμμα έργων του Υπουργείου Υποδομών, το οποίο ανέρχεται στα 13 δισ. ευρώ. Οι εταιρείες αυτές, όπως είχε πρόσφατα γράψει το mononews.gr, δεν κρύβουν την όρεξή τους να διεκδικήσουν σημαντικές παραχωρήσεις, όπως τη χρυσοτόκο όρνιθα της Αττικής Οδού αλλά και έργα ύδρευσης μέσω του πακέτου 21 έργων άρδευσης (ΥΔΩΡ 2.0) που θα δημοπρατήσει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

    Vinci

    Η Vinci συμμετέχει στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού και κατέχει το μεγαλύτερο μέρος του μετοχικού σχήματος  (29,9%) μέσω της Vinci Concessions και συνεργάζεται με τις Hochtief PPP Solutions, καθώς και τους Ομίλους ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ.

    Επιπλέον αποτελεί τον μεγαλύτερο μέτοχο της κοινοπραξίας Γέφυρα Α.Ε., η οποία διαχειρίζεται τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και στην οποία συμμετέχουν, επίσης, η Ελλάκτωρ (22,02% μέσω της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) και ο Όμιλος ΑΒΑΞ (20,53%).

    Ταυτόχρονα έχει αναλάβει και τα έργα της πρώτης φάσης για την κατασκευή των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό Αθήνας.

    Egis

    Από την άλλη πλευρά η γαλλική Egis, εκτός από την προσφορά ρεκόρ των 1,5 δισ. ευρώ που έδωσε για την Εγνατία Οδό μέσω της κοινοπραξία της με τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ τον περασμένο Αύγουστο, έχει κάνει αισθητή της παρουσία της στη χώρα μας μέσω του σχήματος που έχει αναλάβει την παραχώρηση της Αττικής Οδού από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όπου και συνεργάζεται με τους Όμιλους ΆΒΑΞ και Ελλάκτωρ.

    Suez

    Ακόμα ένας γαλλικός Όμιλος που βλέπει σημαντικές business στα έργα υποδομών στη χώρα μας είναι η γαλλική Suez, η οποία συγκαταλέγεται μεταξύ των ενδιαφερομένων για το πακέτο έργων ΥΔΩΡ 2.0, ενώ είχε συμμετάσχει σε συνεργασία με τις Intrakat και ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και στον πολύκροτο διαγωνισμό για το κέντρο επεξεργασίας λυμμάτων (ΚΕΛ) στην Ψυττάλεια.

    Ο εν λόγω διαγωνισμός, με αναθέτουσα αρχή την ΕΥΔΑΠ, είχε κρατήσει τουλάχιστον δυόμιση χρόνια και είχε εγκλωβιστεί σε έναν κυκεώνα προσφυγών στην Αρχή Έγκρισης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) και το ΣτΕ, καθώς όλα τα σχήματα πλην της Κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ είχαν αποκλειστεί από τη διαγωνιστική διαδικασία.

    Η Suez διεκδίκησε δυναμικά το εν λόγω έργο και δε δίστασε να απευθυνθεί, όπως είχε διαρρεύσει στον Τύπο, σε κυβερνητικά στελέχη προκειμένου να εκφράσει τη δυσφορία της για την παραπάνω εξέλιξη.

    Επιπλέον, όπως αναφέρουν πηγές πολύ κοντά στο θέμα, η Suez όντας ένας εκ των βασικών διεκδικητών του νέου ΣΔΙΤ, επιδίωξε να δοθεί μία ακόμα παράταση προκειμένου να προετοιμαστεί καλύτερα και να εξετάσει όλα τα περιθώρια διαλόγου με τους υπόλοιπους παίκτες του κατασκευαστικού κλάδου.

    Τι αφορά το έργο

    Σκοπός του έργου είναι η διασφάλιση της αποδοτικής και απρόσκοπτης λειτουργίας του υδροδοτικού δικτύου της Αττικής, μέσω σύγχρονων συστημάτων παρακολούθησης που θα προλαμβάνουν και θα εντοπίζουν έγκαιρα τις βλάβες, βελτιστοποιώντας την οικονομική του απόδοση ενώ παράλληλα θα εξασφαλίζεται η ορθή διαχείριση των υδάτινων πόρων.

    Στη Σύμβαση Σύμπραξης θα περιλαμβάνεται το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών που αφορούν στη λειτουργία, συντήρηση, επισκευή και αποκατάσταση των εγκαταστάσεων του εξωτερικού υδροδοτικού δικτύου συλλογής, αποθήκευσης και μεταφοράς του αδιύλιστου νερού από τις πηγές μέχρι την είσοδο των μονάδων επεξεργασίας του.

    Διαβάστε επίσης

    Γιώργος Καραγιάννης: Δημοπρατείται μέσω ΣΔΙΤ νέο υδροδοτικό έργο αξίας 235 εκατ. ευρώ

    Γιώργος Καραγιάννης: Δημοπρατείται μέσω ΣΔΙΤ νέο υδροδοτικό έργο αξίας 235 εκατ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ