• Business

    ΗΠΑ: Ιστορική απεργία στις τρεις μεγαλύτερες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

    • NewsRoom

    Ο Πρόεδρος του συνδικάτου United Auto Workers Shawn Fain ενώνεται με τα μέλη του UAW που βρίσκονται σε απεργία, στο εργοστάσιο συναρμολόγησης Ford Michigan στο Wayne, Michigan, ΗΠΑ, 15 Σεπτεμβρίου 2023. REUTERS


    Το συνδικάτο που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους σε τρεις μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσε την έναρξη απεργιακής κινητοποίησης σε τρία εργοστάσια τα μεσάνυχτα της Πέμπτης [τοπική ώρα· στις 07:00 ώρα Ελλάδας], ελλείψει συμφωνίας για τη σύναψη νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας.

    «Η απεργία ξεκινά στα τρία εργοστάσια που είχαν οριστεί», έκανε γνωστό το United Auto Workers (UAW), ο επικεφαλής του οποίου εξήγησε νωρίτερα πως επελέγησαν τρεις μονάδες –μια της καθεμιάς από τις λεγόμενες μεγάλες «τρεις του Ντιτρόιτ», δηλαδή των General Motors, Stellantis και Ford– για την άνευ προηγουμένου κινητοποίηση, καλώντας τα μέλη του συνδικάτου να είναι έτοιμα να συμμετάσχουν με τη σειρά τους στις απεργιακές κινητοποιήσεις, ανάλογα με την πορεία των συλλογικών διαπραγματεύσεων.

    Ο Σον Φέιν εξήγησε πως πρόκειται για τα εργοστάσια όπου παράγονται το δημοφιλές μοντέλο Bronco της Ford στο Γουέιν (Μίσιγκαν), ανοικτά ημιφορτηγά της GM στην Ουέντζβιλ (Μισούρι) και Jeep της Stellantis στο Τολέντο (Οχάιο). Τα οχήματα αυτά εισφέρουν το τρέχον διάστημα τις μεγαλύτερες πωλήσεις των «τριών του Ντιτρόιτ».

    Στα εργοστάσια δουλεύουν κάπου 12.700 εργαζόμενοι.

    «Για πρώτη φορά στην ιστορία μας, θα απεργήσουμε και στις τρεις Μεγάλες Τρεις», επέμεινε ο κ. Φέιν, διευκρινίζοντας πως επρόκειτο να πάει στην απεργιακή συγκέντρωση στο εργοστάσιο στη Γουέιν.

    Δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η απεργία να γενικευτεί.

    «Αν χρειαστεί να απεργήσουμε όλοι, θα το κάνουμε», τόνισε.

    Αν η απεργιακή κινητοποίηση διαρκέσει, η αμερικανική οικονομία θα υποστεί πλήγμα: πολλές εταιρίες εξαρτώνται από την αυτοκινητοβιομηχανία και τους εργαζόμενους σε αυτή.

    Η διένεξη για τις νέες συλλογικές συμβάσεις ενδέχεται να προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στον Δημοκρατικό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, που θα διεκδικήσει την επανεκλογή του το 2024. Ο κ. Μπάιντεν καλεί εδώ και καιρό να κλειστεί το ταχύτερο συμφωνία για τις νέες συλλογικές συμβάσεις.

    Η διαπραγμάτευση είναι σκληρή και οι δυο πλευρές απέχουν ακόμη πολύ. Το συνδικάτο ζητεί αυξήσεις 40%, οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε πως δεν θα δεχθούν να ξεπεράσουν το 20%, ενώ απορρίπτουν άλλα αιτήματα-κλειδιά του UAW.

    Το συνδικάτο έχει ετοιμάσει απεργιακό ταμείο 825 εκατ. δολαρίων.

    Διαβάστε επίσης:

    Morgan Stanley: Βλέπει αύξηση της αξίας της Tesla κατά 500 δισ. δολάρια

    BMW: Επενδύει 600 εκατ. λίρες στην ηλεκτροκίνηση – Εξασφάλισε κρατική χρηματοδότηση

    Volvo: Οι υψηλές τιμές του λιθίου ροκάνισαν τα κέρδη β’ τριμήνου



    ΣΧΟΛΙΑ