• Business

    Οικογένεια Κασκαρέλη: Πού κρίθηκε το deal εξαγοράς της «Υδρόγειος» από την Reale Mutua

    Αναστάσιος Κασκαρέλης-Παύλος Κασκαρέλης

    Αναστάσιος Κασκαρέλης-Παύλος Κασκαρέλης, Υδρόγειος Ασφαλιστική


    Μετά από πολλούς μήνες διαπραγματεύσεων, έκλεισε το deal εξαγοράς της «Υδρόγειος Ασφαλιστική» της οικογένειας Κασκαρέλη από τον ιταλικό όμιλο Reale Mutua, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά το μεγάλο ενδιαφέρον των ξένων πολυεθνικών για την ελληνική ασφαλιστική αγορά.

    Τα τελευταία χρόνια, μεγάλοι ξένοι όμιλοι και funds έχουν κάνει…δυναμικό «μπάσιμο» στις ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες, βλέποντας μεγάλη ανάπτυξη στον κλάδο, ενώ παράλληλά προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν το μερίδιό τους στην αγορά. Μάλιστα υπάρχουν φήμες για περαιτέρω μικρότερες εξαγορές το επόμενο διάστημα, κάτι το οποίο ωστόσο μένει να φανεί αν θα επιβεβαιωθούν.

    Μια αντίστοιχη περίπτωση είναι και αυτή της «Υδρόγειος», η οποία εδώ και πολλά χρόνια ακουγόταν στην αγορά ότι…συζητούσε με επίδοξους αγοραστές, ωστόσο όλες οι προηγούμενες διαπραγματεύσεις κατέληγαν άδοξα. Μέχρι χθες, που ανακοινώθηκε το deal με την Reale, βάζοντας στη νέα εποχή την ασφαλιστική εταιρεία της οικογένειας Κασκαρέλη. Με πληροφορίες να αναφέρουν ότι «το τίμημα ανήλθε στα 60-70 εκατ. ευρώ».

    Το deal αφορά την εξαγορά του 80% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της Υδρογείου, το οποίο θα μεταβιβαστεί κατά 70% στον ιταλικό όμιλο μέχρι τέλος του 2023 και το υπόλοιπο 10% μέχρι το 2026.

    Τα βασικά σημεία – Η επόμενη ημέρα

    Ένα δύσκολο για πολλούς deal, αν αναλογιστεί κανείς το παρελθόν, που οι συνομιλίες της Υδρογείου με μεγάλες εταιρείες για πιθανή εξαγορά έπεφταν στο κενό, έκλεισε χθες. Οι λόγοι που η Reale Mutua κατάφερε να κάνει τη διοίκηση να δώσει τα «χέρια» είναι το πλάνο και φυσικά ο τρόπος που θέλει να αναπτυχθεί στην Ελλάδα.

    Όπως αναφέρουν πληροφορίες, εκτός από τον κλάδο του αυτοκινήτου, που δραστηριοποιείται ενεργά η εταιρεία, οι Ιταλοί θέλουν να αναπτυχθούν και σε άλλους κλάδους όπως οι ασφάλειες υγείας, κατοικίας αλλά και για την κλιματική αλλαγή.

    Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, οι κκ. Αναστάσιος και Παύλος Κασκαρέλης που ηγήθηκαν των συνομιλιών, ήθελαν συγκεκριμένα πράγματα για να πουν το «ναι», τα οποία εν τέλει έγιναν δεκτά από τους Ιταλούς.

    Όπως αναφέρουν πληροφορίες ένα από τα βασικά σημεία που είδαν οι Ιταλοί και επέλεξαν την Υδρόγειο για να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα, είναι κυρίως το δίκτυο διανομής της ασφαλιστικής, το οποίο αξιολογήθηκε θετικά από τον όμιλο.

    Το δεύτερο σημείο είναι η παρουσία της ασφαλιστικής στην επαρχία. Η Υδρόγειος δραστηριοποιείται στην επαρχία, όπου έχει μεγάλο μερίδιο αγοράς, κυρίως στον κλάδο αυτοκινήτου. Διατηρεί υποκαταστήματα μεταξύ άλλων σε Ναύπλιο, Ηράκλειο, Λάρισα, Ιωάννινα και Πάτρα.

    Ο τρίτος πυλώνας, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο για να καταλήξουν οι δύο πλευρές σε συμφωνία, είναι το ανθρώπινο δυναμικό. Η διοίκηση της ασφαλιστικής έδωσαν στους managers της Reale να καταλάβουν ότι οι άνθρωποι της εταιρείας είναι το πιο σημαντικό γρανάζι και το μέλλον τους αποτελούσε βασική προϋπόθεση για να κλείσει η συμφωνία. Πολλοί στην αγορά μάλιστα αναφέρουν ότι το ζήτημα των υπαλλήλων ήταν και ένας από τους βασικούς λόγους που δεν έκλεισε νωρίτερα το deal.

    Η οικογένεια Κασκαρέλη και τα 50α γενέθλια της Υδρόγειος

    Η Υδρόγειος Ασφαλιστική κλείνει το 2023 τα 50 χρόνια ζωής, έχοντας μεγάλο μερίδιο στην αγορά, κυρίως στον κλάδο του αυτοκινήτου. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1973 και ο άνθρωπος που την τρέχει από το 1982 είναι ο κ. Αναστάσιος Κασκαρέλης, ο οποίος μετά και την οριστική ολοκλήρωση του deal θα συνεχίζει να είναι Πρόεδρος του νέου Διοικητικού Συμβουλίου, και ο γιος του Παύλος, Διευθύνων Σύμβουλος στο νέο σχήμα.

    Ο κ. Αναστάσιος Κασκαρέλης γεννήθηκε στο Κιάτο το 1941, με ρίζες από την Κωνσταντινούπολη. Ο πατέρας του ήταν δικαστικός Επιμελητής στο Πρωτοδικείο Κιάτου και ο ίδιος ολοκλήρωσε τις σπουδές στη Ν. Φιλαδέλφεια, ενώ ακολούθησαν σπουδές Στατιστικής και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιά απ’  όπου πήρε το πτυχίο του το 1963. Στη συνέχεια  πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές Μάρκετινγκ και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Λονδίνο, κατά την περίοδο, 1968 – 1969.

    Ξεκίνησε την καριέρα του στον ασφαλιστικό κλάδο ως υπάλληλος στην «IZOLA» (1963 – 1967) αλλά και στην Cannon Insurance ως υπεύθυνος του Τμήματος Ανάληψης Κινδύνων και αργότερα ως Διευθυντής Πωλήσεων Κλάδου Ζωής.

    Από το 1982 ηγείται της «Υδρόγειος Ασφαλιστικής», αρχικά ως ένας εκ των δύο αποκλειστικών μετόχων, μαζί με τον κ. Γεράσιμο Μακρή, ενώ από το 1996 είναι κύριος μέτοχος της εταιρείας.

    Μετά από πολλά χρόνια επιτυχημένης πορείας, ο κ. Αναστάσιος Κασκαρέλης είναι πρόεδρος του ΔΣ της ασφαλιστικής, με τον γιο του Παύλο Κασκαρέλη να είναι ουσιαστικά αυτός που την τρέχει, ως Διευθύνων Σύμβουλος.

    Τα μεγέθη για το 2022

    Προτεραιότητα της Υδρογείου, όπως είπε πρόσφατα ο κ. Παύλος Κασκαρέλης κατά τη διάρκεια εκδήλωσης, είναι η ενδυνάμωση και άλλων κατηγοριών, όπως οι ασφαλίσεις περιουσίας, αστικών ευθυνών και υγείας ενώ γίνονται επενδύσεις στο κομμάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού.

    Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η εταιρεία έχει πάνω από 400.000 πελάτες, 2.000 ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και 214 άτομα στο ανθρώπινο δυναμικό της.

    Το 2022 αύξησε την παραγωγή της κατά 5% σε σχέση με το 2021 φθάνοντας τα 89,4 εκατ. ευρώ με τα συμβόλαια να ξεπερνούν το 1 εκατ.

    Τα ασφαλισμένα οχήματα στην Υδρόγειο αυξήθηκαν την περυσινή χρονιά σε 454.881, από 432.094 ένα χρόνο πριν, ενώ κατέγραψε μεγάλη άνοδο στους κλάδους Υγείας (+89,2%) και Σκαφών (+20,6%), όπου μάλιστα η εταιρεία βρίσκεται στην πρώτη 3αδα της ασφαλιστικής αγοράς.

    Οι καταβληθείσες αποζημιώσεις προς τους ασφαλισμένους ξεπέρασαν τα 34 εκατ. ευρώ οι προμήθειες τα 20,5 εκατ. ευρώ ενώ τα τεχνικά αποθέματα υπερέβησαν τα 136 εκατ. ευρώ.

    Διαβάστε επίσης:

    Υδρόγειος Ασφαλιστική: Έκλεισε το deal – Η οικογένεια Κασκαρέλη πούλησε το 80% στον ιταλικό όμιλο Reale

    Ασφαλιστές: Ζητούν κατάργηση του ΦΠΑ στον κλάδο υγείας

    Ασφαλιστικές εταιρείες: Ιδανική η συγκυρία για την ελληνική οικονομία – Να δοθούν κίνητρα



    ΣΧΟΛΙΑ