• Business

    Για να γίνει η Αειφορία τρόπος ζωής…

    • NewsRoom

    Αειφόρος καλλιέργεια τομάτας στη Γαστούνη με πολλαπλά οφέλη για το περιβάλλον


    Οι Παγκόσμιες Ημέρες έχουν, συνήθως, μια γεύση λίγο πικρή κι ένα άρωμα ελαφριάς σκόνης – ίσως επειδή κάθε χρόνο τις γιορτάζουμε επαναλαμβάνοντας τα ίδια λόγια και συνειδητοποιώντας πόσο πίσω (αλλά και ανήμποροι) είμαστε απέναντι στις τεράστιες προκλήσεις που θέτουν.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Παγκόσμια Ημέρα για το Περιβάλλον, που γιορτάζεται στις 5 Ιουνίου. Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, είναι η «ημέρα του λαού», όπου καθένας και καθεμία κάνουμε κάτι, σε τοπικό, εθνικό ή παγκόσμιο επίπεδο, για να φροντίσουμε τη Γη μας. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι η φροντίδα του πλανήτη μας απαιτεί πολύ περισσότερα από μια ατομική πρωτοβουλία, μια φορά το χρόνο.

    Ευτυχώς που, σήμερα, υπάρχουν πολλοί φορείς –παγκόσμιοι κυβερνητικοί και μη οργανισμοί, επιχειρήσεις κ.λπ.- που έχουν αναλάβει μεγάλο μέρος από αυτό το βάρος, με πρωτοβουλίες ιδιαίτερα ελπιδοφόρες για ένα βιώσιμο μέλλον, μακριά από τις απειλές που ήδη διαφαίνονται στον ορίζοντα.

    Μια από αυτές τις επιχειρήσεις είναι και η Unilever η οποία, το 2010, παρουσίασε το Παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης για την Αειφορία με στόχο, μεταξύ άλλων, έως το 2030 να έχει μειώσει στο ήμισυ το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παραγωγής και χρήσης των προϊόντων της.

    Αειφορία -ή βιωσιμότητα- για όσους δεν το γνωρίζουν είναι η ανάπτυξη με όρους που καλύπτουν τις ανάγκες του σήμερα χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο τη δυνατότητα των μελλοντικών γενεών να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες. Προϋπόθεση της βιωσιμότητας είναι η ορθή διαχείριση των φυσικών πόρων, όπως της ενέργειας, του νερού, των πρώτων υλών κ.λπ.

    Κι ενώ η κάλυψη του στόχου αυτού βρίσκεται ήδη σε πολύ καλά επίπεδα, ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία στην υλοποίηση του Σχεδίου, είναι η ανταπόκριση των εργαζομένων της εταιρείας στο κάλεσμα για την φροντίδα του περιβάλλοντος. Με σύνθημα-οδηγό τους τη φράση «ας κάνουμε την αειφορία τρόπο ζωής», αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και συμμετέχουν σε δράσεις που έχουν ως κεντρικό στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού ως προς τις μικρές αλλαγές που θα κάνουν τη μεγάλη διαφορά για την επιβίωση του πλανήτη μας.

    Χάρη, λοιπόν, στην εντατική δραστηριοποίηση των ανθρώπων της στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, η Unilever έχει ήδη πετύχει υψηλούς περιβαλλοντικούς στόχους, όπως:

    • Μηδενικά μη επικίνδυνα απορρίμματα στις χωματερές από το παγκόσμιο δίκτυο των 242 εργοστασίων της – κάτι που μάλλον αποτελεί παγκόσμια πρωτιά. Η Ελλάδα υπήρξε από τις πρώτες χώρες του Ομίλου που πέτυχαν τον στόχο αυτόν ήδη από το 2014.
    • Συμπύκνωση των υγρών απορρυπαντικών και μείωση του όγκου στις σκόνες, προκειμένου να μειωθούν οι επιπτώσεις των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από το πλύσιμο των ρούχων. Παράλληλα, τροποποιούνται οι συνθέσεις, με τη βελτιστοποίηση της χρήσης πρώτων υλών στις σκόνες και στις κάψουλες, καθώς και με τη βελτιστοποίηση των μεθόδων παραγωγής.
    • Στην Ελλάδα, έχει επιτευχθεί μείωση άνω του 55% στις εκπομπές CO2,από το 2012 μέχρι το τέλος του 2017, από βελτίωση της αποδοτικότητας στις μεταφορές και την αποθήκευση των προϊόντων.
      Φωτοβολταϊκά στο Σχηματάρι
    • Τα φωτοβολταϊκά πάνελ, που έχουν εγκατασταθεί στο Κέντρο Διανομής & Αποθήκευσης της εταιρείας στο Σχηματάρι, καλύπτουν το 50% της ενέργειας που χρησιμοποιεί το κέντρο.
    • Αντίστοιχα σημαντική μείωση έχει επιτευχθεί –στην Ελλάδα ειδικά- από την αντικατάσταση μεγάλου μέρους των συμβατικών ψυγείων παγωτού με νέα HC, φιλικά προς το περιβάλλον, όλα τεχνολογίας «Lean & Green» (καταναλώνουν 35% λιγότερη ενέργεια).
    • Είναι επίσης αξιοσημείωτο πως η Unilever ήδη προμηθεύεται το 56% των γεωργικών πρώτων υλών της από αειφόρες πηγές, με στόχο να φτάσει στο 100% έως το τέλος του 2020.

    Όπως υποστηρίζουν με τις πράξεις τους και οι χιλιάδες εργαζόμενοι της Unilever σε όλο τον κόσμο, μόνο αν η Αειφορία γίνει για όλους μας καθημερινός τρόπος ζωής, θα μπορούμε να κοιμόμαστε με τη συνείδησή μας ήσυχη, ότι δεν «απειλούμε» το μέλλον των παιδιών μας…

    Συμμετέχοντας στην εκστρατεία «Ας καθαρίσουμε την Ευρώπη», οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas στον Ρέντη κάλεσαν τους συναδέλφους τους να τιμήσουν, συμβολικά, μαζί τη φετινή Ημέρα Περιβάλλοντος, καθαρίζοντας την παραλία Βοτσαλάκια, στον Πειραιά, κάτω από το λόφο της Καστέλας.



    ΣΧΟΛΙΑ