Business

Γ. Προκοπίου: Με νεότευκτα πλοία η είσοδος της Dynagas στην αγορά των FSRU


Με νεότευκτα πλοία, και όχι με μετατροπές υπαρχόντων πλοίων, θέλει να μπει στην αγορά των πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) η ναυτιλιακή εταιρεία Dynagas LNG Partners (συμφερόντων του εφοπλιστή Γ. Προκοπίου), όπως προκύπτει από όσα ανέφερε κατά τη διάρκεια briefing για τα αποτελέσματα τριμήνου και έτους που ανακοίνωσε η Dynagas ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Tony Lauritzen.

Ήδη μάλιστα, όπως αποκάλυψε, η Dynagas είχε συζητήσει το ενδεχόμενο μετατροπής του πλοίου Clean Energy (χωρητικότητας 150.000 cbm, κατασκευής 2007) σε FSRU, όμως έκτοτε το συγκεκριμένο πλοίο ναυλώθηκε από την Gazprom Marketing & Trading και το σχέδιο εγκαταλείφθηκε.

Ο Lauritzen επεσήμανε πάντως ότι η απόκτηση νεότευκτων FSRU είναι ένα project που απαιτεί “χορηγό”, τον οποίο αναζητά η εταιρεία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στα μέσα του περασμένου έτους είχε ακουστεί έντονα η πληροφορία ότι η Dynagas είχε συμφωνήσει με κινεζικά ναυπηγεία για μία παραγγελία δύο νεότευκτων FSRU, χωρίς ωστόσο να υπάρξει ποτέ κάποια επίσημη επιβεβαίωση της συμφωνίας αυτής ή να δοθούν άλλες λεπτομέρειες.

Η απόφαση της Dynagas να μπει στην αγορά των FSRU συνδέεται με την ταχύτατη ανάπτυξη του κλάδου, με τον Tony Lauritzen να σημειώνει χαρακτηριστικά: “Όταν βλέπεις απούλητο LNG στην αγορά και μία ζήτηση που επιβραδύνεται από παραδοσιακούς αγοραστές, βλέπουμε ότι αυτήν τη δουλειά την κάνει η αγορά FSRU”.

Παράλληλα, η εκτίμηση της Dynagas είναι ότι οι προοπτικές στην αγορά του LNG είναι ευνοϊκές, και αναμένει νέες αγορές να ανοίξουν σε Νότια Ασία, Μέση Ανατολή και Λατινική Αμερική, όπου θα δουλεύουν σε μεγάλο βαθμό οι μονάδες FSRU.

Πιστεύουμε ότι η βραχυπρόθεσμη αγορά μπορεί γενικά να δημιουργήσει ανταγωνισμό στις μακροπρόθεσμες αγορές. Επίσης, η επαρκής παροχή LNG ξεπερνά τη ναυτιλιακή χωρητικότητα σε LNG”, πρόσθεσε ο Lauritzen.

Υπενθυμίζεται ότι το 2016 ήταν χρονιά-ρεκόρ για τα οικονομικά μεγέθη της Dynagas, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα δ’ τριμήνου και έτους που ανακοίνωσε η εταιρεία, τα οποία είναι βελτιωμένα σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2015.

Ειδικότερα, κατά το δ’ τρίμηνο 2016 τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα 15,5 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 14,8 εκατ, δολαρίων κατά την ίδια περίοδο το 2015 (αύξηση 4,4%), ενώ τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 17,3 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 15 εκατ. δολαρίων κατά την ίδια περίοδο το 2015 (αύξηση 15%). Η αύξηση αυτή αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα από την πώληση του πλοίου Lena River στην Dynagas Holding τον Δεκέμβριο του 2015.

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το δ’ τρίμηνο 2016 ανήλθε στα 33,9 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένο κατά 18,9% σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2015 (28,5 εκατ. δολάρια), ενώ για το σύνολο του 2016 ανήλθε στα 112,6 εκατομμύρια δολάρια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Έλληνες εφοπλιστές: Το κουαρτέτο των κερδισμένων στο ξηρό φορτίο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Παροπλισμένο πλοίο της Costamare ναυλώθηκε μετά από 15 μήνες απραξίας

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ν. Τσάκος: Εξασφάλισε ναύλωση και για το τελευταίο νεότευκτο πλοίο της η TEN



ΣΧΟΛΙΑ