• Business

    Future of Retail 2024: Φορτοεκφορτώσεις το βράδυ πρότεινε ο Χάρης Δούκας – Τι απάντα η αγορά

    • NewsRoom

    Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας


    Το 15 της κίνησης στον αστικό ιστό της Αθήνας οφείλεται στις μεταφορές που σχετίζονται με το λιανεμπόριο, εκτίμησε ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, μιλώντας στο συνέδριο της ΕΣΕΕ «Future of Retail 2024», προαναγγέλλοντας πως θα συσταθούν ειδικές ομάδες εργασίας για το θέμα μέχρι το καλοκαίρι.

    «O πράσινος και ο ψηφιακός μετασχηματισμός επηρεάζουν και την πόλη και το λιανεμπόριο, το 15% της κίνησης στον αστικό ιστό οφείλεται στις μεταφορές που σχετίζονται με το λιανεμπόριο όπως και το 50% των μικροσωματιδίων που εκπέμπεται οφείλεται στις μεταφορές του λιανεμπορίου. Το χάος στους δρόμους έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό στις φορτοεκφορτώσεις, το πρόβλημα προφανώς δεν είναι ελληνικό», ανέφερε ο Χάρης Δούκας.

    «Οι αλλαγές που χρειάζονται πρέπει να γίνουν σε συνεργασία με τους επαγγελματίες, αστικά κέντρα ενοποιημένων μεταφορών, διαδρομές μηδενικών ρύπων, ενίσχυση ηλεκτρικών μέσων αποτελούν μερικές ενδεικτικές παρεμβάσεις. Θα δημιουργήσουμε ομάδα εργασίας μέχρι το καλοκαίρι με τους επαγγελματίες για να αναζητήσουμε στοχευμένες λύσεις τα επόμενα δύο χρόνια. Θέλουμε από τις αρχές του 2025 να αρχίσουν να εφαρμόζονται οι όποιες αλλαγές αποφασιστούν, ιδίως όσον αφορά τις φορτοεκφορτώσεις, για παράδειγμα μπορούν να γίνονται κυρίως το βράδυ;», αναρωτήθηκε διαβεβαιώνοντας πως αν η αγορά συμφωνήσει για νυχτερινές φορτοεκφορτώσεις «είμαι έτοιμος να πάρω το βάρος της απόφασης, να εφαρμοστεί όμως αυτή και στην πράξη», ανέφερε.

    Ο δήμαρχος Αθηναίων εξέφρασε τον προβληματισμό του για το κατά πόσο διαχέεται στο κοινωνικό σύνολο ο πλούτος που φέρνει η διαρκής τουριστική ανάπτυξη.

    «Σε πολλές περιοχές υπάρχουν ανισότητες, πρέπει και οι επιχειρηματίες να συμβάλλουν στην διάχυση της ανάπτυξης, δεν πρέπει να γίνουμε Σαν Φρανσίσκο. Οι πόροι του δήμου είναι περιορισμένοι για τον πληθυσμό που καλείται να διαχειριστεί», τόνισε.

    «Η πόλη δεν πρέπει να γίνει απρόσωπη, πρέπει να είναι μία πόλη βιώσιμη, με αυτόν τον τρόπο θα βοηθηθούν και οι επαγγελματίες του τουρισμού», κατέληξε.

    Από την πλευρά του ο Γιάννης Βασιλάκος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος ανέφερε πως «πρέπει να διαχωρίσουμε το κομμάτι της τροφοδοσίας των καταστημάτων από το κομμάτι της διανομής προϊόντων στο σπίτι, αν οι διανομές προϊόντων αποφασιστεί να γίνονται το βράδυ θα προσαρμοστεί η αγορά, κάποιοι δε θα είναι ευχαριστημένοι, ούτε εγώ θα είμαι, αλλά θα λυθεί το πρόβλημα».

    «Κάθε πρόβλημα είναι διαφορετικό, χρειάζεται να πάρουμε θαρραλέες αποφάσεις για να λυθούν τα ζητήματα, δεν θα είναι όλοι χαρούμενοι αλλά πρέπει να προχωρήσουμε σε αμοιβαίους συμβιβασμούς. Με επιτροπές δεν λύνονται πολλές φορές προβλήματα, κάποιος πρέπει να πάρει πάνω του την τελική απόφαση και το κόστος και να μείνει στην ιστορία», σημείωσε.

    Ο κ. Βασιλάκος εστίασε και στα προβλήματα που δημιουργεί στα καταστήματα η αυξανόμενη εγκληματικότητα στην Αθήνα. «Η λιανική αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να λύσουμε το ζήτημα της εγκληματικότητας, είναι πολύ δύσκολο θέμα».

    «Τα ΕΛΤΑ εφόσον δημιουργηθούν σημεία φόρτισης που να καλύπτουν τις ανάγκες του στόλου είναι έτοιμα να προχωρήσουν σε εξηλεκτρισμό του στόλου των φορτηγών τους. Τα ελληνικά ταχυδρομεία μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του λιανικού εμπορίου», υποστήριξε ο Μπεναρδούτ Δανιήλ, Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου ΕΛΤΑ.

    Διαβάστε επίσης

    Future of Retail 2024 – Κωστής Χατζηδάκης: Καμία περίπτωση για νέα παράταση στη διασύνδεση POS και ταμειακών μηχανών

    Future of Retail 2024 – Γιάννης Στουρνάρας: Εφόσον διατηρηθεί η πολιτική σταθερότητα θα αναπτυσσόμαστε γρηγορότερα από τους εταίρους μας

    ΕΣΕΕ – Future of Retail 2024: Τεχνολογία, κλαδικές συνέργειες, βιωσιμότητα και νέες δεξιότητες συν-διαμορφώνουν το μέλλον του Λιανικού Εμπορίου



    ΣΧΟΛΙΑ