• Business

    Fourlis: Χαμόγελα για τις πωλήσεις του α΄ τριμήνου – Οι θετικές εκτιμήσεις για το 2022 και οι ανατιμήσεις

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Βασίλης Φουρλής, Πρόεδρος Ομίλου Fourlis

    Βασίλης Φουρλής, Πρόεδρος Ομίλου Fourlis


    Θετικά ξεκίνησε το 2022 για τον Όμιλο Fourlis παρά το γεγονός ότι οι γεωπολιτικές συνθήκες σε συνδυασμό με την άνοδο του πληθωρισμού έχουν επηρεάσει την αγορά και τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο.

    Τα παραπάνω ανέφερε μεταξύ άλλων κατά την χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών ο πρόεδρος του Ομίλου, Βασίλης Φουρλής εκφράζοντας την ελπίδα ότι η κατάσταση όσο περνάει ο καιρός θα βελτιώνεται και «θα προχωρήσουμε τα σχέδια μας». Σημείωσε παράλληλα ότι το 2021 ήταν μία χρονιά γεμάτη προκλήσεις αλλά θετική για τον Όμιλο.

    Οι επιπτώσεις από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία

    Όσον αφορά στις επιπτώσεις από τις εξελίξεις σε γεωπολιτικό επίπεδο ο κ. Φουρλής επεσήμανε η ΙΚΕΑ δεν προμηθεύεται προϊόντα από τη Ουκρανία και επομένως δεν έχει έκθεση στη συγκεκριμένη χώρα. Από τη ρωσική αγορά δε, τα προϊόντα αντιπροσωπεύουν μόλις το 2% των πωλήσεων και επιπλέον δεν είναι «αναντικατάστατα», μπορούν δηλαδή να αναπληρωθούν από άλλα. Έτσι ο αντίκτυπος σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας δεν είναι σημαντικός για τον Όμιλο.

    Καλύτερη χρονιά εκτίμησε πως θα είναι η φετινή σε σχέση με πέρσι, ο Διευθύνων Σύμβουλος, Απόστολος Πεταλάς, επισημαίνοντας πάντως ότι ο Όμιλος παρακολουθεί τις εξελίξεις. Όπως σημείωσε, οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 25% σε σχέση με το 2020 – που ήταν σε ισχύ μέτρα κατά του κορονοϊού – κινείται ωστόσο προς υψηλότερα επίπεδα και συγκριτικά με το 2019, προ πανδημίας δηλαδή.

    Ενεργειακό κόστος, εφοδιαστική αλυσίδα και ανατιμήσεις

    Η διοίκηση της Fourlis αναφέρθηκεστην ισχυρή στήριξη από τη μητρική ΙΚΕΑ καθώς απορρόφησε το 50% της αύξησης των commodities με αποτέλεσμα οι ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε τελικά ο Όμιλος να είναι περιορισμένες. Όπως επεσήμανε o κ. Πεταλάς σε συνεννόηση με τη μητρική εταιρεία, μοιράστηκαν το αυξημένο κόστος, ώστε στον καταναλωτή να φτάσουν όσο το δυνατόν μικρότερες ανατιμήσεις, κατά μέσο όρο  5%-6%.

    Σχετικά με τη διαταραχή της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας, η διοίκηση της Fourlis σημείωσε πως  το φαινόμενο ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο και κορυφώθηκε τον Δεκέμβριο, με τον αντίκτυπο στις πωλήσεις να υπολογίζεται στο 5%. Στο ποσοστό αυτό παραμένει και σήμερα.

    Όσον αφορά στο ενεργειακό κόστος, όπως επισημάνθηκε, ενώ σε μία «κανονική» χρονιά φτάνει τα 6 – 6,5 εκατ. ευρώ, οι εκτιμήσεις για το 2022 με βάση τα δεδομένα που ισχύουν σήμερα χωρίς να υπολογίζεται περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης είναι πως θα φτάσει περίπου τα 10 εκατ. ευρώ. 

    Η συνεργασία με την Holland & Barrett και ο Ρώσος ολιγάρχης

    Η διοίκηση της Fourlis αναφέρθηκε και στη στρατηγική συνεργασία  που ανακοινώθηκε πρόσφατα με την Holland & Barrett, ενός από τα μεγαλύτερα δίκτυα λιανικής της Ευρώπης στον κλάδο της υγείας και της ευεξίας. Η οποία και θα αποτελέσει την τρίτη δραστηριότητα λιανικής για τον Όμιλο, με τα πρώτα καταστήματα να ανοίγουν τον προσεχή Σεπτέμβριο.

    Ο κ. Φουρλής ρωτήθηκε και σχετικά με τις εξελίξεις στην ιδιοκτήτρια εταιρεία της Holland & Barrett και τον μεγαλομέτοχο της, Ρώσο ολιγάρχη Μιχαήλ Φρίντμαν καθώς και πώς μπορεί να επηρεάσουν οι εξελίξεις με τις κυρώσεις λόγω πολέμου, τη συνεργασία με την εν λόγω εταιρεία.

    «Πρόκειται για μία εταιρεία από τις παλαιότερες στη Βρετανία. Πράγματι ο κ. Φρίντμαν είναι ο μεγαλομέτοχος όμως η εταιρεία όχι μόνο δεν καθυστερεί τις επενδύσεις της αλλά προχωρά στα σχέδια της. Μέχρι τώρα λοιπόν δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο πρόβλημα» σημείωσε απαντώντας σε σχετική ερώτηση.

    Ο στόχος είναι η δημιουργία 120 φυσικών καταστημάτων σε Ρουμανία Βουλγαρία και Ελλάδα σε βάθος χρόνου ενώ σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο κ. Φουρλής οι εκτιμήσεις είναι για έσοδα κατά μέσο όρο 4-5 χιλιάδων ανά τετραγωνικό τα επόμενα χρόνια λειτουργίας τους.

    Διαβάστε επίσης:

    Fourlis: Tα νέα σχέδια του Βασίλη Φουρλή στον κλάδο των προϊόντων υγείας και ευεξίας

     



    ΣΧΟΛΙΑ