Για μια κατακόρυφη πτώση στα ετήσια κέρδη της κατά 36% προειδοποιεί η Ford Motor, ενώ επιμένει ότι οι δασμοί του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, θα αποφέρουν πλήγμα περίπου 2 δισ. δολαρίων, ένα ποσό που ξεπερνά τις αρχικές εκτιμήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων και φόρων θα διαμορφωθούν μεταξύ 6,5 δισ. και 7,5 δισ. δολ., ανακοίνωσε η Ford, δίνοντας πάλι guidance μετά την ανάκληση του τον περασμένο Μάιο, λόγω της αβεβαιότητας γύρω από τις εμπορικές πολιτικές του Τραμπ.

1

Σημειώνεται ότι στην αρχική της εκτίμηση έκανε λόγο για 7 δισ. με 8,5 δισ. δολ., ενώ το περασμένο έτος τα κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 10,2 δισ. δολ.

Η τελευταία πρόβλεψη της Ford για επιβάρυνση 2 δισ. δολ. από τους δασμούς στα προσαρμοσμένα κέρδη για το σύνολο του έτους είναι αυξημένη κατά περίπου 500 εκατ. δολ. από την προηγούμενη εκτίμηση.

Η μετοχή της Ford σημείωνε απώλειες άνω το 2% στις 15:02 ώρα Ελλάδος σήμερα, Πέμπτη.

Οι επιπτώσεις των δασμών

Οι ζοφερές προβλέψεις της Ford, αποδεικνύουν το γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλήττονται από τις πολιτικές του Τραμπ.

Οι δασμοί των ΗΠΑ στα εισαγόμενα οχήματα, ανταλλακτικά αυτοκινήτων, χάλυβα και αλουμίνιο, όπως και σε προϊόντα από βασικούς εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ, έχουν διογκώσει το κόστος για τη Ford και τους ανταγωνιστές της.

Μάλιστα, το πρόβλημα φαίνεται ότι είναι μεγαλύτερο για άλλες εταιρείες, αφού η Ford κατασκευάζει περισσότερα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον CEO της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ (Jim Farley), η πρόσφατη εμπορική συμφωνία των ΗΠΑ με την Ιαπωνία για μείωση των δασμών στο 15%, από 25%, έχει δώσει σε ανταγωνιστές όπως η Toyota Motor ένα μεγάλο πλεονέκτημα κόστους έναντι της Ford, λαμβάνοντας υπόψη το χαμηλότερο κόστος εργασίας και συναλλάγματος της Ιαπωνίας.

Στο επίκεντρο χάλυβας και αλουμίνιο

Το μεγαλύτερο πλήγμα που αναμένει τώρα η Ford οφείλεται εν μέρει στην απόφαση του Τραμπ να διπλασιάσει τους δασμούς στον χάλυβα και το αλουμίνιο στο 50% από 25% προηγουμένως, δήλωσε στους δημοσιογράφους η οικονομική διευθύντρια Σέρι Χάους (Sherry House).

Αυτοί οι δασμοί επηρεάζουν τη Ford επειδή αυξάνουν το κόστος για τους προμηθευτές της, οι οποίοι με τη σειρά τους μετακυλίουν αυτά τα έξοδα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ένας άλλος παράγοντας που αυξάνει το κόστος είναι οι δασμοί, που επιβάλλονται για τον περιορισμό της ροής φαιντανύλης στις ΗΠΑ.

Αυτοί οι δασμοί έχουν παραμείνει υψηλότεροι για περισσότερο χρόνο από ό,τι ανέμενε η Ford, δήλωσε χαρακτηριστικά η House.

Διαβάστε επίσης: 

Lyft: Εξαγοράζει τη Freenow, δεν θα κόψει προσωπικό

Unilever: Απροσδόκητο άλμα πωλήσεων σχεδόν 4% στο β’ τρίμηνο

Eli Lilly: Θετικές επιδόσεις για το Mounjaro στη μείωση του κινδύνου καρδιακών και εγκεφαλικών επεισοδίων