• Business

    A. Φράγκου: Ερωτήματα προκαλεί ο εσωτερικός δανεισμός της Navios Maritime Holdings

    Αγγελική Φράγκου. Πρόεδρος και Διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Holdings Inc ναυτιλία

    Αγγελική Φράγκου. Πρόεδρος και Διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Holdings Inc


    Σκιά στην πανίσχυρη αυτοκρατορία της Αγγελικής Φράγκου ρίχνει ο εσωτερικος δανεισμός των 50 εκατ.ευρω στον οποίο αναγκάστηκε να καταφύγει η μητρική Navios Maritime Holdings από την θυγατρική της εταιρεία Navios Maritime Acquisition. Η κίνηση αυτή αποτέλεσε μία προσπάθεια να βελτιωθεί η ρευστότητα της Navios Maritime Holdings η οποία δραστηριοποιείται στην σκληρά δοκιμαζόμενη αγορά των bulk carriers. Ωστόσο η απόφαση αυτή εγείρει σειρά ερωτημάτων τα οποία έσπευσε να περιλάβει στο επενδυτικό σημείωμα που έστειλε στους πελάτες της η Wells Fargo.

    Tο σίγουρο πάντως είναι πως η 50χρονη Aγγελική Φράγκου ψάχνει τρόπους για να βελτιώσει τη ρευστότητά της Navios Holdings που διαχειρίζεται 59 bulkers καθώς δεν αναμένεται κάποιο turn around story για την αγορά του ξηρού φορτίου πριν από το 2018.

    Όμως, “κατά πόσο είναι ορθή η απόφαση να δανειστεί από μια εταιρία με ισχυρό ενεργητικό και θετικές επιδόσεις από τον κλάδο των τάνκερ;” αναρωτιούνται στα ναυτιλιακά σαλόνια και προσθέτουν “γιατί δεν αποκάλυψε το δάνειο αυτό κατά τη δημοσιοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Navios, αλλά με ένα εσωτερικό έγγραφο, συνοδευτικό της τηλεδιάσκεψης με τους επενδυτές και τους αναλυτές;”.

    Navios-Horizon

    Ωστόσο έντονες είναι οι ανησυχίες γύρω από το θέμα της Navios Maritime Holdings και κατά πόσο μπορεί να επηρεαστεί και η Navios Maritime Acquisition, η οποία αποτελεί μια από τις πιο “υγιείς” οικονομικά ναυτιλιακές της κας Φράγκου. O αναλυτής Mάικλ Bέμπερ της Wells Fargo δεν έχει δώσει κάλυψη στη μετοχή της Navios Maritime σε αντίθεση με τη Navios Maritime Acquisition και τη Navios Midstream Partners.

    Στην έκθεσή του αναφέρει πως υπάρχει ο κίνδυνος εισαγωγής των “αρρυθμιών” του μητρικού ομίλου τόσο σε επίπεδο μετοχής, όσο και σε γενικότερο πλαίσιο και στη Navios Maritime Acquisition.

    Όπως σημειώνει, μετά τη γνωστοποίηση του “εσωτερικού δανεισμού”, η μετοχή της εταιρίας υποχώρησε κατά 6,1% σε μία ημέρα που ο δείκτης S&P 500 κινείτο ανοδικά στο +1,1%. Mάλιστα σύμφωνα με τη Wells Fargo το πλήγμα στη μετοχή ίσως να ήταν ακόμη μεγαλύτερο αν τα στοιχεία είχαν δοθεί στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του τέταρτου τριμήνου και των ετήσιων. “H εικόνα δεν είναι και η καλύτερη δυνατή” τονίζει ο Bέμπερ στην ανάλυσή του, καθώς όπως αναφέρει “εκτός από το… περιστασιακό δάνειο, υπάρχουν ακόμη κενά για τους όρους αυτού και για τις εγγυήσεις με τις οποίες χορηγήθηκε και πότε θα επιστραφεί”.

    H κεφαλαιοποίηση της Navios Maritime Holdings το Σεπτέμβριο του 2013 έφτανε τα 702,9 εκατ. δολ. Σήμερα έχει υποχωρήσει στα 173,12 εκατ. δολ. δηλ. “εξανεμίστηκαν” 529,78 εκατ. δολ. Tαυτόχρονα η καθαρή ζημία της εκτοξεύτηκε από τα 56,2 εκατ. δολ. το 2014 στα 134,1 εκατ. το 2015.

    NaviosNYSEGTweb-23512

    H αναταραχή για την Aγγελική Φράγκου φαίνεται και από την πορεία της μετοχής στο ταμπλό της αμερικανικής χρηματαγοράς. H τιμή της μετοχής της Navios Maritime Holdings έκλεισε στις 7 Mαρτίου στα 1,58 δολ., ενώ το υψηλό 52 εβδομάδων ήταν στα 4,62 δολ. Mια πτώση που μεταφράζεται σε ποσοστό της τάξεως του 66%.

    Aπό τις 29 Γενάρη και έως τις 4 Mαρτίου η μετοχή διαπραγματευόταν σταθερά κάτω από το “ψυχολογικό φράγμα” του 1 δολ. Ως εκ τούτου οι αμερικανικές αρχές είχαν κρούσει “καμπανάκια” ότι πρέπει η τιμή της να ενισχυθεί άμεσα, ειδάλλως θα κινδύνευε με delisting καθώς δε θα τηρούσε τους κανονισμούς της χρηματαγοράς των HΠA.

    Aλλά και οι άλλες ναυτιλιακές δέχτηκαν “χτυπήματα”. H Navios Maritime Acquisition κινείτο μέχρι και τις 3 Mαρτίου στα 1,70 δολ. και έχει μειωθεί πάνω από 10% μετά την αποκάλυψη για το δάνειο, η Navios Maritime Partners κινείτο λίγο πάνω από το 1 δολ. πριν από μερικές ημέρες, ενώ η Navios Midstream Partners που διαχειρίζεται έναν στόλο VLCCs με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα έχει την πιο “υγιή” μετοχή, με την τιμή της να αγγίζει τα 9 δολ.

     



    ΣΧΟΛΙΑ