• Business

    Ελλάκτωρ: Τέλη του έτους το break-even στις κατασκευές, «αιμοδότης» οι παραχωρήσεις

    Ευθύμιος Μπουλούτας. Διευθύνων Σύμβουλος της Ελλάκτωρ

    Ευθύμιος Μπουλούτας. Διευθύνων Σύμβουλος της Ελλάκτωρ


    Με φουλ τις μηχανές και “γεμάτο ρεζερβουάρ” με ρευστότητα απο τις παραχωρήσεις, προχωρά η εξυγίανση των κατασκευών του Ομίλου της Ελλάκτωρ, όπως φαίνεται από τα οικονομικά αποτελέσματα του Α΄ Εξαμήνου για τη χρήση του 2022, τα οποία και παρουσιάστηκαν κατά την ενημέρωση των αναλυτών.

    Ο Όμιλος κατάφερε να βγει από την γκρίζα ζώνη των ζημιών στις κατασκευές, η οποία και αποτελεί και  τη βασικότερη δραστηριότητά του , η οποία όμως μέχρι πρότινος ήταν  ο «μεγάλος ασθενής». Όπως φαίνεται από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν χθες, το EBITDA των κατασκευών σταμάτησε να έχει ζημίες καθώς ανήλθε στο 0,1 εκατ. ευρώ το Α΄Εξάμηνο του 2022, ενώ για την ίδια περίοδο το 2021 είχαν καταγραφεί ζημίες ύψους 54 εκατ. ευρώ.

    Η εξέλιξη αυτή φέρνει ακόμα πιο κοντά το break even στην ΑΚΤΩΡ, το οποίο όπως αναφέρουν πηγές του Ομίλου εκτιμάται πως θα επιτευχθεί στα τέλη του τρέχοντος έτους. Σημειώνεται, επίσης, πως το EBITDA των κατασκευών επιβαρύνθηκε κατά 26,2 εκατ. ευρώ λόγω τη διαιτησίας στο Κατάρ.

    Αύξηση καταγράφεται στις πωλήσεις στις κατασκευές καθώς αυτές διαμορφώθηκαν στα 244,7 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα να γίνεται λόγος για αύξηση κατά 29% σε σύγκριση με τα έσοδα του Α΄Εξαμήνου του 2021 (189,4 εκατ. ευρώ).

    Όσον αφορά τις παραχωρήσεις το EBITDA ανήλθε 68,6 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας δηλαδή αύξηση κατά 21% από την ίδια περίοδο (Α Εξάμηνο) του 2021 όπου τα EBITDA είχαν κινηθεί στα 56,7 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις κινήθηκαν αυξητικά κατά 29% (από 98,2 εκατ. ευρώ το Α΄ Εξάμηνο του 2021 στα 126,6 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2022).

    Υπενθυμίζεται πως το EBITDA των παραχωρήσεων επιβαρύνθηκε κατά 9 εκατ. ευρώ λόγω του διοικητικού προστίμου για την ακινητοποίηση των οχημάτων στην Αττική Οδό κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας Ελπίς στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου, αλλά και των αποζημιώσεων που θα καταβληθούν στους οδηγούς των εγκλωβισμένων οχημάτων.

    Γενικά στοιχεία και REDS

    Συνολικά ο κύκλος εργασιών του Ομίλου για το Α’ Εξάμηνο, εξαιρουμένων των ΑΠΕ οι οποίες αναμένεται να αποσχιστούν και να μεταβιβαστούν στο μεγαλύτερο μέρος τους στη Motor Oil, ανήλθε στα στα 425,7 εκατ. ευρώ (αύξηση κατά 25% συγκριτικά με το Α΄Εξάμηνο του 2021).

    Επιπλέον τα συγκρίσιμα EBITDA ανήλθαν στα 82,1 εκατ. ευρώ έναντι 35,4 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το περσινό Α΄Εξάμηνο, ενώ το συγκρίσιμο περιθώριο κέρδους EBITDA να ανήλθε στο 19% από 10%.

    Όσον αφορά τη REDS στο “Smart Park” παρατηρήθηκε άνοδος της επισκεψιμότητας με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων να κινηθεί σε υψηλότερα επίπεδα ακόμα και σε σύγκριση με το 2019.

    Αναλυτικότερα κατά το Α΄Εξάμηνο του 2022 η REDS σημείωσε έσοδα ύψους 4,2 εκατ., έναντι 2,6 εκατ. ευρώ (αύξηση κατά 59% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2021).

    Τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 2,7 εκατ. ευρώ (αύξηση 121% έναντι των 1,2 εκατ. Ευρώ του 2021).

    Το ανεκτέλεστο των 2,8 δισ. ευρώ

    Στην παρούσα φάση ο Όμιλος τόσο μέσω της ΑΚΤΩΡ, αλλά και των θυγατρικών του (ΗΛΕΚΤΩΡ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και REDS) αναμένεται να υλοποιήσει έργα αξίας 2,8 δισ. ευρώ.

    Πιο συγκεκριμένα μέχρι την 30η Ιουνίου 2022 το ανεκτέλεστο έργων του Ομίλου ανήλθε στα 1,8 δισ. ευρώ. Επίσης, έως τα τέλη του Α΄Εξαμήνου του 2022 υπεγράφησαν συμβάσεις για έργα αξίας 324 εκατ. Ευρώ και από εκεί και έπειτα προστέθηκαν νέα έργα αξίας 24 εκατ. Ευρώ.

    Επιπλέον, ο Όμιλος έχει μειοδοτήσει σε έργα αξίας 950 εκατ. ευρώ και αναμένεται η υπογραφή τους εντός τους έτους.

    Σημειώνεται, μάλιστα, πως οι δραστηριότητες στη χώρα μας συνεισέφεραν το 65% των εσόδων του κλάδου Κατασκευής, ενώ αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 60% του ανεκτέλεστου (υπογεγραμμένα και προς υπογραφή έργα).

    Αναλυτικότερα μερικά έργα τα οποία έχει υπογράψει ή αναμένεται να υπογράψει ο Όμιλος είτε μόνος του ή σε συνεργασία με άλλους μεγάλους Ομίλους είναι:

    ● Η επέκταση της Αττικής Οδού στη Λ. Κύμης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat) αξίας 333 εκατ. Ευρώ
    ● Ο οδικός άξονας Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη (Ελλάκτωρ-Intrakat) αξίας 250 εκατ. Ευρώ
    ● BOAK: Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη (Ελλάκτωρ) αξίας 187 εκατ.ευρώ
    ● ΒΟΑΚ: Χερσόνησος – Νεάπολη (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat) αξίας 360 εκατ. Ευρώ
    ● Εγκατάσταση Θερμικής Επεξεργασίας Επικινδύνων Αποβλήτων Υγειονομικών Μονάδων (ΕΑΥΜ) στα Άνω Λιόσια (Ελλάκτωρ-ΑΡΣΗ) αξίας 106 εκατ. Ευρώ.
    ● Γούρνες Ηρακλείου εκτιμώμενο ύψος επένδυσης 200 εκατ. Ευρώ (REDS)

    Όσον αφορά τα έργα που υλοποιούνται ήδη ο Όμιλος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο Μετρό Θεσσαλονίκης, την περιμετρική Βουκουρεστίου (κοινοπραξία με την Centura AO), καθώς και σε άλλα οδικά και σιδηροδρομικά έργα σε Ελλάδα και Ρουμανία.

    Επίσης, αναμένεται να δοθεί μεγάλη μάχη για τον εν εξελίξει διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ. Σε αυτό το project η Ελλάκτωρ διατηρεί το ισχυρό μπλοκ με τον Όμιλο ΑΒΑΞ μέσω του οποίου έχει αναλάβει την υφιστάμενη παραχώρηση έως τον Οκτώβριο του 2024, ενώ έχει βρει νέο εταίρο, αλλά και «βαθιά τσέπη» στο γαλλικό fund Ardian, το οποίο διαχειρίζεται assets αξίας άνω των 125 δισ. δολαρίων.

    Διαβάστε επίσης:

    Ελλάκτωρ: Στα 479 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών το ομίλου στο εξάμηνο

    Στην Alpha Bank επένδυσε ο Ολλανδός Henry Holterman – Tο αφεντικό της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ήρθε για να μείνει

    Ελλάκτωρ:«Πράσινο φως» από την ΓΣ στο deal με την Motor Oil



    ΣΧΟΛΙΑ