ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με σταθερούς ρυθμούς προχωρά το έργο ανάπλασης της Μαρίνας Αλίμου από τη REDS του ομίλου Ελλάκτωρ, ένα από τα πιο εμβληματικά projects που διαθέτει σήμερα. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι οικοδομικές άδειες, αναμένονται στις αρχές του νέου έτους, ανοίγοντας τον δρόμο για τη μετάβαση στη φάση της ουσιαστικής κατασκευής. Την ίδια στιγμή, οι λιμενικές άδειες βρίσκονται ήδη στα χέρια της εταιρείας, ενώ από την προηγούμενη χρονιά εκτελούνται πρόδρομες εργασίες συντήρησης στον χώρο της μαρίνας, προκειμένου να επιταχυνθεί η ετοιμότητα του έργου.
Η Μαρίνα Αλίμου αποτελεί ένα από τα τελευταία «χρυσά assets» του ομίλου Ελλάκτωρ, και μάλιστα της θυγατρικής του REDS, σε μια περίοδο που ο όμιλος ολοκληρώνει μια μακρά φάση αποεπενδύσεων. Πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτής της στρατηγικής ήταν η πώληση της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η οποία μετά από μια επιτυχημένη εξαγορά ενσωματώθηκε στον όμιλο ΑΚΤΩΡ. Η κίνηση αυτή σηματοδότησε την οριστική στροφή της Ελλάκτωρ σε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο, με έμφαση πλέον στα ακίνητα, τις υποδομές και τον τουρισμό.
Τη μετάβαση αυτή επιβεβαίωσε και η τελευταία Τακτική Γενική Συνέλευση του ομίλου, όπου ο διευθύνων σύμβουλος κ. Ευθύμιος Μπουλούτας παρουσίασε τον πλήρη απολογισμό της στρατηγικής αναδιάρθρωσης και περιέγραψε τις βασικές κατευθύνσεις για το μέλλον.
Στόχος είναι το 2025 να αποτελέσει την πρώτη κερδοφόρα χρονιά της «νέας Ελλάκτωρ», με τη Μαρίνα Αλίμου να λειτουργεί – όπως χαρακτηριστικά είπε – ως το «όχημα της επόμενης ημέρας». Το έργο, αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ, αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση στο παράκτιο μέτωπο της Αθήνας και φιλοδοξεί να μετατρέψει τη μαρίνα σε μια σύγχρονη, ανοιχτή και βιώσιμη αστική προέκταση της πόλης.
Ήδη μέσα στο 2024 κατατέθηκαν οι οριστικές μελέτες του έργου, ενώ μετά και την έκδοση της ΚΥΑ τον Ιούνιο του ίδιου έτους, η REDS κινήθηκε με ταχείς ρυθμούς προς την κατεύθυνση της αδειοδότησης. Οι αρμόδιες υπηρεσίες εξετάζουν πλέον τους φακέλους των οικοδομικών αδειών, με την έκδοσή τους να τοποθετείται χρονικά μέσα στο 2026.
Το σχέδιο για τη νέα Μαρίνα Αλίμου χαρακτηρίζεται από μια φιλοσοφία ανοικτής, βιώσιμης και πολυλειτουργικής ανάπτυξης. Στόχος της ανάπλασης είναι η σύνδεση του αστικού ιστού με το θαλάσσιο μέτωπο, μέσα από χαμηλής δόμησης κτίρια που «βυθίζονται» στο πράσινο, εκτεταμένους χώρους φύτευσης, αμφιθεατρικές διαμορφώσεις και έναν σχεδιασμό που επιτρέπει την οπτική συνέχεια ανάμεσα στην πόλη και τη θάλασσα. Στη χερσαία ζώνη των 210.000 τ.μ. προβλέπονται χρήσεις που περιλαμβάνουν καταστήματα, εστιατόρια, τουριστικές και πολιτιστικές υποδομές, γραφεία, χώρους άθλησης, αλλά και την Πινακοθήκη του Δήμου Αλίμου.
Παράλληλα, ενισχύονται οι υποδομές ελλιμενισμού, με στόχο η μαρίνα να καταστεί μία από τις πιο σύγχρονες της Μεσογείου. Το έργο ενσωματώνει επίσης περισσότερες από 800 θέσεις στάθμευσης, νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων που συνδέεται με το παραλιακό μέτωπο και πλήρως αναβαθμισμένες υπηρεσίες για τους χρήστες και τους επισκέπτες.
Καθώς η αγορά παρακολουθεί με έντονο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, η έκδοση των οικοδομικών αδειών θα αποτελέσει το κρίσιμο ορόσημο που θα καθορίσει τον πραγματικό ρυθμό υλοποίησης της ανάπλασης. Η επένδυση στη Μαρίνα Αλίμου έχει ήδη καταγραφεί ως ένα από τα σημαντικότερα έργα αστικής και τουριστικής ανάπτυξης στη χώρα, με προσδοκώμενη σημαντική συνεισφορά τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.
Η αντίστροφη μέτρηση έχει πλέον αρχίσει και όλες οι ενδείξεις δείχνουν ότι το 2025 θα είναι η χρονιά που η μεγάλη ανάπλαση θα περάσει από τα γραφεία και τις μελέτες στο εργοτάξιο, θέτοντας τις βάσεις για μια νέα εποχή στο παράκτιο μέτωπο της Αθήνας.
Διαβάστε επίσης:
Μετ’ εμποδίων η αναβάθμιση των Ολυμπιακών Ακινήτων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κέλλυ Δρίτσα (Nereus): Η βράβευση στα Lloyds, το επόμενο βήμα και ο ανταγωνισμός
- Εθνική Τράπεζα: Πώς θα πάρετε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με δάνειο από 3.000 έως 30.000 ευρώ
- Οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 693 πλοία – Αυξήθηκαν οι παραγγελίες κατά 42 πλοία μέσα σε ένα μήνα
- GREGY: Θα εξοικονομήσει 30 δισ. σε 25 χρόνια και θα μειώσει την τιμή της ενέργειας