• Business

    EasyJet: Προχωρά στην αγορά Airbus αξίας $20 δισ.

    • Bloomberg
    Johan Lundgren, CEO EasyJet

    Johan Lundgren, CEO EasyJet


    Tη μεγαλύτερη παραγγελία αεροσκαφών στην ιστορία της πραγματοποίησε η EasyJet, προχωρώντας σε μια συμφωνία για αγορά 257 τζετ από την Airbus, ένα deal σχεδόν 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς επιδιώκει να επωφεληθεί από την αυξανόμενη ταξιδιωτική ζήτηση.

    Ειδικότερα, η αεροπορική εταιρεία θα αγοράσει επιπλέον 157 αεροσκάφη Airbus A320neo, με δυνατότητα προσθήκης 100 ακόμη, με παραδόσεις έως το 2034.

    Ο αερομεταφορέας μετατρέπει επίσης 35 από τα A320neo, για καλύτερη εξοικονόμηση.

    «Είναι γνωστό εδώ και αρκετό καιρό ότι υπάρχει μια δυσκολία στο να βρεθούν ευκαιρίες», τονίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Johan Lundgren.

    «Δουλέψαμε πολύ και χρειάστηκαν πάνω από 12 μήνες για να φτάσουμε στο στάδιο που βρισκόμαστε σήμερα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Σημειώνεται ότι αυτό το deal, θεωρείται το μεγαλύτερο της χρονιάς όσον αφορά μεγάλα αεροσκάφη, καθώς η EasyJet ακολουθεί την ανταγωνιστική Ryanair Holdings και άλλους αερομεταφορείς, όπως τη United Airlines Holdings και την Indigo, σε μια τεράστια αγορά.

    Ταυτόχρονα, η Airbus και η Boeing, δυσκολεύονται περισσότερο να αυξήσουν την παραγωγή και να ανταποκριθούν στην αύξηση της ζήτησης, λόγω ελλείψεων ανταλλακτικών, εντείνοντας τον αγώνα μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών για τις τελευταίες ευκαιρίες παραγωγής, που βρίσκονται ακόμη διαθέσιμες.

    Ευρεία ζήτηση

    Η Airbus και η ανταγωνιστική της Boeing, δήλωσαν ότι έχουν σχεδόν εξαντληθεί εδώ και χρόνια και η βιασύνη για παραγωγή νέων αεροπλάνων επεκτείνεται τώρα σε μεγαλύτερα, πιο ακριβά μοντέλα ευρείας ατράκτου.

    Την ίδια στιγμή, οι αεροπορικές εταιρείες πρόκειται να συνεχίσουν το ράλι αγορών τους τον επόμενο μήνα στο Dubai Air Show, όπου η τοπική πρωταθλήτρια Emirates θέλει να παραγγείλει περισσότερα.

    Ωστόσο, η μετοχή της EasyJet σημείωσε πτώση έως και 4,7% στο Λονδίνο, προτού διαγράψει τις απώλειες και διαπραγματευτεί αμετάβλητη.

    Από την άλλη, η Airbus κέρδισε έως και 1,4% στο Παρίσι.

    Ο Lundgren ανέφερε ότι ο αερομεταφορέας είχε επίσης συζητήσεις με την Boeing για μια συμφωνία.

    Ο Αμερικανός κατασκευαστής έχει περιοριστεί σε έναν βασικό προμηθευτή που εμποδίζει την παραγωγή του μοντέλου 737 του.

    Η EasyJet διαθέτει πλέον στόλο αποκλειστικά Airbus και οι οικονομικές εταιρείες γενικά προτιμούν να χρησιμοποιούν αεροπλάνα από έναν κατασκευαστή για να διατηρούν χαμηλά το κόστος εκπαίδευσης και συντήρησης.

    Η αγορά, η οποία απαιτεί έγκριση των μετόχων, θα επιτρέψει στην EasyJet να αντικαταστήσει το αεροσκάφος A319, μια μικρότερη παραλλαγή που δεν είναι πλέον δημοφιλής στις αεροπορικές εταιρείες.

    Η συμφωνία επιτρέπει επίσης στον αερομεταφορέα να αποσύρει περίπου τα μισά αεροσκάφη παλαιότερης γενιάς A320ceo, τα οποία έχουν κινητήρες λιγότερο αποδοτικών καυσίμων.

    Πληρωμή μερίσματος

    Η αξία αγοράς και μετατροπής βασίζεται στις πιο πρόσφατες τιμές καταλόγου της Airbus, αν και οι πελάτες συνήθως λαμβάνουν μεγάλες εκπτώσεις για μεγάλες παραγγελίες.

    Η EasyJet είπε ακόμη ότι βρίσκεται σε αποκλειστικές συνομιλίες με την CFM International, μια κοινή επιχείρηση General Electric και Safran, για κινητήρες που θα τροφοδοτούν τα νέα αεροπλάνα.

    Ο αερομεταφορέας αναμένει ότι η χωρητικότητα το τρίμηνο που ξεκίνησε την 1η Οκτωβρίου, θα αυξηθεί κατά 15%, λέγοντας ότι οι αποδόσεις των εισιτηρίων είναι μπροστά από έτος σε έτος.

    Παράλληλα, η EasyJet αναμένει να αναφέρει κέρδη προ φόρων μεταξύ 440 και 460 εκατομμυρίων λιρών.

    Σύμφωνα με τον Lundgren, η εταιρεία συνεχίζει να βλέπει τη δυναμική των κρατήσεων το χειμώνα, αν και η EasyJet μπορεί να χρειαστεί να τονώσει τη ζήτηση με εκπτώσεις εκτός περιόδων αιχμής.

    Ο μεσοπρόθεσμος στόχος της αεροπορικής εταιρείας είναι να επιτύχει κέρδη προ φόρων άνω του 1 δισεκατομμυρίου λιρών, ανέφερε.

    Η εταιρεία σημείωσε επίσης ότι θα επαναφέρει τις πληρωμές μερισμάτων της και σκοπεύει να πληρώσει το 10% των κερδών του τρέχοντος έτους μετά από φόρους στις αρχές του 2024.

    Αναμένει ακόμη να αυξήσει τις πληρωμές στο 20% των κερδών το επόμενο έτος.

    Διαβάστε επίσης:

    Septona: Ολοκληρώνει την επένδυση ύψους 2 εκατ. για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών

    Johnson & Johnson MedTech: Νέος Πρόεδρος και CEO ο Πάνος Πιτσιλλίδης

    Τα Πολυκαταστήματα notos με νέο visual brand identity



    ΣΧΟΛΙΑ