Στις 20 Οκτωβρίου, η HFC Prestige International Operations, θυγατρική της Coty, αμέσως μετά το deal Kering- L’Oréal κινήθηκε νομικά κατά της Gucci και της Kering για παραβίαση εμπορικής σύμβασης. Ο όμιλος καλλυντικών Coty Inc. προμηθεύει τα καλλυντικά της Gucci από το 2016 και είναι κάτοχος της άδειας για το εμπορικό σήμα των καλλυντικών Gucci μέχρι το 2028.

Η σύμπραξη Kering-L’Oréal

Αργά το βράδυ της περασμένης Κυριακής, η Kering ανακοίνωσε τη συμφωνία της να πουλήσει ολόκληρο το τμήμα καλλυντικών της — συμπεριλαμβανομένης της μάρκας Creed και όλων των αδειών καλλυντικών και αρωμάτων του ομίλου — στη L’Oréal για 4,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Η συμφωνία πραγματοποιήθηκε μόλις δύο χρόνια μετά τη δημιουργία του τμήματος καλλυντικών της Kering, και ήταν μία από τις πρώτες μεγάλες αποφάσεις του νέου διευθύνοντος συμβούλου Luca De Meo, με στόχο την εξυγίανση των οικονομικών του γαλλικού ομίλου.

1

Η συναλλαγή περιλαμβάνει την άδεια για την παραγωγή των προϊόντων ομορφιάς της Gucci, όταν λήξει η υπάρχουσα συμφωνία της Kering με την Coty το 2028, καθώς και μια κοινοπραξία για την εξερεύνηση ευκαιριών στον τομέα της ομορφιάς και της ευεξίας. Πρόκειται για ιστορική στιγμή και για τους δύο ομίλους. Ωστόσο, οι επιπτώσεις της έχουν αρχίσει να γίνονται αισθητές.

Η στρατηγική υποχώρηση της Kering

Για την Kering, η κίνηση αυτή αποτελεί μια σημαντική υποχώρηση μετά από μια προσπάθεια προώθησης των προϊόντων ομορφιάς που περιελάμβανε την ενσωμάτωση των καλλυντικών και αρωμάτων των Bottega Veneta και Balenciaga, ενώ σχεδίαζε να ενσωματώσει την Gucci στο τέλος της τρέχουσας άδειας χρήσης. H Kering επίσης πλήρωσε 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια για να αποκτήσει τη μάρκα αρωμάτων Creed.

Ωστόσο, η υλοποίηση της προσπάθειας θα χρειαζόταν χρόνια και ο De Meo έπρεπε να λύσει ένα πιο επείγον ζήτημα — το χρέος της εταιρείας ύψους 9,5 δισεκατομμυρίων ευρώ — ενώ ο όμιλος επανεστιάζει στην αναβίωση της βασικής του δραστηριότητας στον τομέα της μόδας και των δερμάτινων ειδών. Επιπλέον, η επιτυχία της υπάρχουσας συνεργασίας της Kering με την L’Oréal, η οποία ήδη κατέχει τη μακροπρόθεσμη άδεια πώλησης των προϊόντων ομορφιάς Yves Saint Laurent, υποδηλώνει ότι τα εμπορικά σήματα του ομίλου βρίσκονται σε καλά χέρια.

Μια νίκη για τη L’Oréal

Για τη L’Oréal, η προσθήκη των εμπορικών σημάτων της Kering υπό 50ετή συμφωνία αδειοδότησης αποτελεί μια σημαντική νίκη, που την εδραιώνει ως τον μεγαλύτερο όμιλο καλλυντικών στον κόσμο. Ωστόσο, η αξιοποίηση του δυναμικού της συμφωνίας θα απαιτήσει χρόνο και προσπάθεια.

Η Creed έχει ετήσιες πωλήσεις που εκτιμώνται σε 400 εκατομμύρια δολάρια, αλλά η επιχείρηση καλλυντικών της Gucci παραμένει στα χέρια της Coty μέχρι το 2028, ενώ τα αρώματα της Bottega Veneta και της Balenciaga, αν και ταιριάζουν απόλυτα με το μήνυμα μόδας που προωθούν οι μάρκες, εξακολουθούν να είναι τόσο μικρά ώστε να είναι ασήμαντα για τη L’Oréal — και δύσκολα θα πουληθούν στους καταναλωτές με τιμή πάνω από 300 δολάρια το ένα.

Μια πιθανή συμμαχία με τoν Armani

Την Τρίτη, ο διευθύνων σύμβουλος της L’Oréal, Nicolas Hieronimus, δήλωσε στους επενδυτές ότι η εξαγορά της επιχείρησης καλλυντικών της Kering δεν θα εμποδίσει μια πιθανή συνεργασία με τον Armani. Η διαθήκη του Giorgio Armani δίνει εντολή στους κληρονόμους να πουλήσουν το 15% των μετοχών της μάρκας εντός 18 μηνών, ορίζοντας την L’Oréal, η οποία ήδη κατέχει την άδεια για την παραγωγή καλλυντικών προϊόντων Armani, στη  λίστα προτιμώμενων επενδυτών.

Η συμμαχία L’Oréal-Kering που συμφωνήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα θα μπορούσε να επεκταθεί και στον Armani, με την L’Oréal να παραχωρεί την άδεια χρήσης της μάρκας για τα προϊόντα μόδας και δερμάτινων ειδών στην Kering, όπως έκανε η Estée Lauder με τον Tom Ford.

Μια καταστροφή για την Coty

Η συμφωνία είναι σχεδόν καταστροφική για την Coty η οποία είναι ο τρέχων κάτοχος της άδειας παραγωγής και διανομής των καλλυντικών της Gucci. Η απώλεια της Gucci, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες της αποφέρει περίπου το 10% των εσόδων της, θα αφήσει ένα κενό στις πωλήσεις της, ακριβώς τη στιγμή που η Gucci δείχνει τα πρώτα σημάδια μιας πολυαναμενόμενης ανάκαμψης υπό τον νέο διευθυντή δημιουργικού, Demna.

Η κίνηση αυτή αποτελεί επίσης πλήγμα για τη θέση της Coty στην αγορά των προϊόντων πολυτελείας. Συμβαίνει μάλιστα σε μια περίοδο κατά την οποία η εταιρεία προβαίνει σε στρατηγική αναθεώρηση του χαρτοφυλακίου προϊόντων ομορφιάς της, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ερωτήματα για το αν και οι Burberry και Chloe θα έχουν την ίδια μοίρα.

Το απειλητικό τοπίο και η μήνυση

Αν και η άδεια της Coty για τα καλλυντικά Gucci ισχύει μέχρι το 2028, η L’Oréal θα μπορούσε να εξαγοράσει το υπόλοιπο της σύμβασης από την Coty προσφέροντας την κατάλληλη αποζημίωση. Νιώθοντας την απειλή για τους στρατηγικούς και χρηματοοικονομικούς της στόχους μακροπρόθεσμα, η HFC Prestige International Operations, θυγατρική της Coty, αμέσως μετά το deal Kering- L’Oréal κινήθηκε κατά της Gucci και της Kering επικαλούμενη παραβίαση της μεταξύ τους εμπορικής σύμβασης για τα διακιώματα της Gucci.

Η HFC Prestige είναι πολυεθνική εταιρεία πολυτελών προϊόντων με έδρα την Ελβετία. Ειδικεύεται στην ανάπτυξη και διανομή πολυτελών αρωμάτων και καλλυντικών και είναι θυγατρική εταιρεία που ανήκει εξ ολοκλήρου στην Coty Inc. Eκδίδει ομόλογα α’ τάξης μαζί με την Coty Inc. για τη συγκέντρωση κεφαλαίων για τις δραστηριότητες της εταιρείας. Ως θυγατρική λειτουργεί υπό τον άμεσο έλεγχο και την ιδιοκτησία της μητρικής εταιρείας, Coty.

Σε αυτή τη διαμάχη, η HFC Prestige εκπροσωπείται από τη Freshfields LLP, και η υπόθεση με αριθμό CL-2025-000479, έχει καταχωρηθεί στο Ανώτατο Δικαστήριο της Αγγλίας και της Ουαλίας, στο τμήμα εμπορικών υποθέσεων, στο Λονδίνο.

Η συμφωνία Kering–L’Oréal σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην παγκόσμια βιομηχανία της πολυτέλειας. Η L’Oréal εδραιώνει την κυριαρχία της, η Kering ανασυντάσσεται στρατηγικά και η Coty δίνει μάχη για να διατηρήσει τη θέση της.

Πίσω από τους αριθμούς και τα δισεκατομμύρια, διαμορφώνεται ένα νέο παιχνίδι ισχύος με την πολυτέλεια να αλλάζει πρόσωπο.

Διαβάστε επίσης:

Kering: Από τη Renault στην Gucci και από τα τιμόνια στα τακούνια, ο Luca de Meo βρίσκεται σε ανοδική πορεία

Kering-L’Oréal: Όλο το παρασκήνιο πίσω από το deal των 4 δισ. και τη στρατηγική σύμπραξη των δύο κολοσσών 

Kering: Πούλησε την μονάδα καλλυντικών της στην L’Oréal έναντι 4 δισ. ευρώ