Τη διαβεβαίωση ότι τα έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης προχωρούν κανονικά και εντός χρονοδιαγραμμάτων, έδωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ 100,3 FM, λίγο μετά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με τους εργολάβους των μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών της χώρας (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ, ΑΒΑΞ), παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο κ. Δήμας ξεκαθάρισε ότι «κανένα έργο του Ταμείου δεν έχει πέσει έξω» και πως η κυβέρνηση παρακολουθεί στενά την πορεία υλοποίησής τους, δίνοντας προτεραιότητα στην τήρηση των αυστηρών προθεσμιών που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αναλυτικότερα, ο Υπουργός ξεκαθάρισε εξαρχής ότι τα έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης δεν έχουν καθυστερήσει. «Προφανώς κάθε τεχνικό έργο έχει τις δικές του δυσκολίες, τις οποίες προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε. Η ιδιαιτερότητα όμως όσον αφορά το Ταμείο Ανάκαμψης είναι ότι υπάρχουν πολύ συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα τα οποία δεν μπορούν να ξεπεραστούν. Άρα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι τα έργα που έχουν ενταχθεί σε αυτό θα ολοκληρωθούν μέσα στα χρονικά πλαίσια που προβλέπονται», ανέφερε χαρακτηριστικά.

1

Αναφερόμενος στα επιμέρους έργα, ο κ. Δήμας στάθηκε αρχικά στον οδικό άξονα Πάτρα–Πύργος, διευκρινίζοντας ότι το συγκεκριμένο έργο δεν χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς. «Είχαμε πει ότι στις 31 Ιουλίου θα δώσουμε στην κυκλοφορία τα 65 από τα 75 χιλιόμετρα και πράγματι δώθηκαν. Μας απομένουν 10 χιλιόμετρα, τα οποία θα δοθούν στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος του έτους», σημείωσε. Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι «ο νέος δρόμος θα αποτελέσει έναν σύγχρονο, ασφαλή και άνετο αυτοκινητόδρομο που θα ενώνει την Αθήνα, την Ελευσίνα, την Κόρινθο, την Πάτρα και τον Πύργο».

Όσον αφορά τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, ο κ. Δήμας επισήμανε ότι το έργο «ήδη υλοποιείται» και έχει διακριτά τρία τμήματα. «Το πρώτο είναι το δημόσιο έργο από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Νεάπολη, μήκους περίπου 14 χιλιομέτρων, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το δεύτερο είναι η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη, που προχωρά με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς και βρίσκεται εντός χρονοδιαγράμματος. Και το τρίτο, το μεγαλύτερο τμήμα, είναι η παραχώρηση από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο, η οποία συμβασιοποιήθηκε τον Μάιο του 2025», εξήγησε. Ο Υπουργός πρόσθεσε ότι έχουν ήδη συμφωνηθεί συγκεκριμένες παρεμβάσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, κυρίως σε έργα οδικής ασφάλειας που βρίσκονται σε εξέλιξη. «Για τα δύο πρώτα τμήματα είμαστε αισιόδοξοι για ολοκλήρωση το 2027, ενώ τα έργα που εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης θα έχουν ολοκληρωθεί έως τον Αύγουστο του 2026», τόνισε.

Αναφορικά με τον Ε65, ο Υπουργός δήλωσε ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο που συνδέει τη Στερεά Ελλάδα, τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία. «Τα 45 χιλιόμετρα που απομένουν από τον κόμβο της Καλαμπάκας μέχρι τον κόμβο της Εγνατίας στα Γρεβενά θα ολοκληρωθούν κανονικά το δεύτερο τρίμηνο του 2026», είπε, επισημαίνοντας ότι «πρόκειται για ένα δύσκολο αλλά και εντυπωσιακό έργο, το οποίο όταν δοθεί στην κυκλοφορία θα αποδειχθεί καθοριστικό για τη σύνδεση της Κεντρικής με τη Βόρεια Ελλάδα».

Ο κ. Δήμας αναφέρθηκε εκτενώς και στα έργα της Αττικής. «Στην Αττική έχουμε δύο πολύ συγκεκριμένες παρεμβάσεις το άμεσο χρονικό διάστημα και άλλες που σχεδιάζουμε για το επόμενο διάστημα», σημείωσε. Η πρώτη αφορά τον κόμβο της Μεταμόρφωσης, όπου θα διαχωριστούν οι δύο είσοδοι της Αττικής Οδού –όσοι έρχονται από Ελευσίνα και όσοι έρχονται από το αεροδρόμιο– ώστε να μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση. Η δεύτερη είναι ο τριπλός κόμβος του Σκαραμαγκά, για τον οποίο, όπως είπε ο Υπουργός, «μέσα στο 2025 θα βγει η προκήρυξη». «Πρόκειται για μια παρέμβαση που στοχεύει να μειώσει την είσοδο βαρέων οχημάτων στον αστικό ιστό και να δώσει μεγάλη ανάσα τόσο στον Κηφισό όσο και συνολικά στη Δυτική Αττική», εξήγησε.

Απαντώντας σε ερώτηση για την κατάσταση στον Κηφισό, ο κ. Δήμας ανέφερε ότι εξετάζεται η υλοποίηση της παράκαμψης Ινόη–Ελευσίνα. «Είναι μια πολύ σημαντική παρέμβαση που θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση, ειδικά για τα εμπορικά οχήματα. Ουσιαστικά πρόκειται για την παράκαμψη της Αττικής ή του μεγαλύτερου τμήματός της και φυσικά είναι κάτι που μελετάμε σοβαρά», τόνισε.

Σχετικά με τη Θεσσαλονίκη, ο Υπουργός αναφέρθηκε στο έργο της υπερυψωμένης λεωφόρου FlyOver, το οποίο, όπως είπε, προχωρά κανονικά. «Πριν από έναν χρόνο υπήρχε σκεπτικισμός για το αν θα ολοκληρωθεί το έργο, αλλά σήμερα βλέπουμε μεγάλη πρόοδο. Έχουμε φτάσει στο 30% της υλοποίησης και στόχος είναι τον Μάιο του 2027 να δοθεί στην κυκλοφορία», σημείωσε. Ο κ. Δήμας πρόσθεσε ότι «με τον συντονισμό των έργων και τη λειτουργία του μετρό, που μείωσε την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης κατά 15%, καθώς και με τα μέτρα της Τροχαίας και της τοπικής αυτοδιοίκησης, έχει βελτιωθεί αισθητά η ροή των οχημάτων».

Αναφερόμενος στα προβλήματα των καθυστερήσεων στις πτήσεις στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ο Υπουργός υπογράμμισε ότι «η χωρητικότητα έχει επανέλθει στις 28 πτήσεις ανά ώρα, από 23 που είχε μειωθεί, κάτι που είχε προκαλέσει εκτεταμένες καθυστερήσεις». Όπως εξήγησε, μετά τη συνάντηση με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο Υπουργείο, «η κατάσταση έχει ήδη βελτιωθεί». Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι «ορκίστηκαν 80 νέοι ελεγκτές, ενώ θα ακολουθήσουν άλλοι 17 μέχρι το τέλος του έτους και ακόμη 70 στο πρώτο τρίμηνο του 2026».

Πρόσθεσε επίσης ότι το Υπουργείο έχει συμφωνήσει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εκσυγχρονισμού της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το οποίο περιλαμβάνει την αναβάθμιση των συστημάτων αεροναυτιλίας και τη μετατροπή της ΥΠΑ σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. «Με τη νέα μορφή της Υπηρεσίας, η Πολιτική Αεροπορία θα αποκτήσει μεγαλύτερη διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και δε θα χρειάζεται να φτάνουν όλα τα ζητήματα σε επίπεδο υπουργού, όπως συμβαίνει σήμερα ακόμη και για απλά θέματα, όπως η καθαριότητα ή το κούρεμα του γκαζόν στα περιφερειακά αεροδρόμια», είπε χαρακτηριστικά.

Κλείνοντας τη συνέντευξή του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι «όλη η χώρα είναι σήμερα ένα εργοτάξιο». «Ο στόχος είναι τα έργα να προχωρούν εντός χρονοδιαγράμματος και εντός προϋπολογισμού, ώστε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών και να ενισχύσουμε την ανάπτυξη σε κάθε γωνιά της Ελλάδας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε επίσης:

Το πολιτικό χάος στη Γαλλία έχει έναν ξεκάθαρο νικητή: Την Μαρίν Λε Πεν

Ωνάσειο Μεταμοσχευτικό Κέντρο: Εντός του Οκτωβρίου τα εγκαίνια του – Ψηφίστηκε το ν/σ για την παραλαβή του έργου

Οι κορυφαίοι ναυτιλιακοί φορείς υποστηρίζουν την υιοθέτηση του «Πλαισίου Net-Zero» στον ΙΜΟ