• Business

    Χαμένα έσοδα και αεροδρόμια-φρούρια: Τι άφησε πίσω της η περιπέτεια του Gatwick

    • Bloomberg


    Καθώς χιλιάδες ταξιδιώτες σπεύδουν να ολοκληρώσουν τα ταξίδια που διαταράχθηκαν από τις πρόσφατες εμφανίσεις drones στο αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου, εδώ είναι ένας οδηγός για τον τρόπο με τον οποίο η αεροπορική βιομηχανία ανταποκρίνεται και ποιες μπορεί να είναι οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις.

    Διαχείριση του χάους

    Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν έννομο καθήκον να μεταφέρουν τους ταξιδιώτες στους προορισμούς τους, ανεξάρτητα από το αν μια πτήση ματαιώνεται λόγω καιρικών συνθηκών, απεργιών ή της εμφάνισης αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενου αντικειμένου. Σε περίπτωση ακύρωσης των υπηρεσιών, αυτό μπορεί να σημαίνει μεταφορά των επιβατών σε μεταγενέστερες αναχωρήσεις ή κρατήσεις σε ανταγωνιστές τους σε άλλα αεροδρόμια. Επιστροφές χρημάτων μπορούν εναλλακτικά να προσφερθούν για να επιτρέψουν στους ανθρώπους να κάνουν τις δικές τους διευθετήσεις ή απλά να τα παρατήσουν και να πάνε σπίτι.

    Δεν έχει τελειώσει ακόμα

    Αν και το Gatwick άνοιξε ξανά για πτήσεις την Παρασκευή, καθώς η αστυνομία και ο στρατός θεωρούν ότι τα μέτρα αντιμετώπισης των drones που εγκαταστάθηκαν στο αεροδρόμιο επαρκούν για να αποφευχθούν περαιτέρω εισβολές, οι αεροπορικές υπηρεσίες ήταν προβληματικές, με δεκάδες αεροσκάφη να παραμένουν καθηλωμένα αλλού. Μόνο το 45 τοις εκατό των πρωινών υπηρεσιών λειτούργησαν όπως είχε προγραμματιστεί και ο κόμβος υπέστη ένα ακόμα πλήγμα το βράδυ, όταν μία νέα εμφάνιση drone οδήγησε σε ένα σύντομο κλείσιμο.

    Η EasyJet Plc, ο μεγαλύτερος μεταφορέας του αεροδρομίου, ανέμενε οι πτήσεις το Σάββατο να επανέλθουν σε μεγάλο βαθμό στο φυσιολογικό. Η αστυνομία ανακοίνωσε αμοιβή ύψους 50.000 λιρών σε όποιον να βοηθήσει να βρεθούν οι υπεύθυνοι για τις διαταραχές, καθώς απελευθέρωσαν χωρίς κατηγορίες ένα ζευγάρι που είχε συλληφθεί την προηγούμενη ημέρα. Η Κυριακή είχε προγραμματιστεί να είναι η πιο πολυσύχναστη ημέρα του Gatwick για τις διακοπές, με 134.000 επιβάτες να πετάνε από και προς αυτό.

    Μετρώντας το κόστος

    Όταν οι πελάτες αποφασίζουν να πάρουν εναλλακτικές πτήσεις, οι αεροπορικές εταιρίες διατηρούν τα αρχικά έσοδα, αλλά θα πρέπει να πληρώσουν για την έξτρα διατροφή και διαμονή σε ξενοδοχεία και, ενδεχομένως, για θέση σε άλλη αεροπορική εταιρεία. Εάν οι επιβάτες επιλέξουν επιστροφή χρημάτων, η υποχρέωση του μεταφορέα τελειώνει. Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου έκρινε ότι το περιστατικό του Gatwick αποτελεί έκτακτη περίσταση, που σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν χρειάζεται να πληρώνουν τα γεύματα και τις μεταφορές για τους πελάτες που αναγκάζονται να περάσουν μια επιπλέον ημέρα διακοπών, κάτι για το οποίο μπορεί να θεωρηθούν υπεύθυνες σε περίπτωση απεργιών του προσωπικού τους. Οι άνθρωποι ενδέχεται να είναι σε θέση να προσθέσουν αυτές τις δαπάνες και άλλες δαπάνες στις ασφαλιστικές τους πολιτικές.

    “Υπάρχει μια θεμελιώδης απώλεια εσόδων όταν δεν μπορείς να πετάξεις σε μία τόσο πολυσύχναστη περίοδο και δεν μπορείς να επανατοποθετήσεις πελάτες σε πτήσεις που είναι ήδη γεμάτες”, λέει ο John Strickland, διευθυντής της JLS Consulting στο Λονδίνο. “Επίσης, επιβαρύνεσαι με πρόσθετα έξοδα για επιστροφές χρημάτων και βασική πρόνοια, οπότε πλήττεσαι από όλες τις πλευρές“.

    Η EasyJet είπε ότι είναι πολύ νωρίς για να υπολογιστεί το κόστος της κατάστασης. Άλλοι σημαντικοί αερομεταφορείς του αεροδρομίου είναι η British Airways, η Virgin Atlantic Airways Ltd., η Norwegian Air Shuttle ASA, η Thomas Cook και η TUI AG. Το ίδιο το Gatwick αντιμετωπίζει ένα σημαντικό πλήγμα από τις απώλειες από τα τέλη προσγείωσης και τις χρεώσεις στο πάρκινγκ αυτοκινήτων και από την παροχή βασικής πρόνοιας στους αποκλεισμένους επιβάτες. Τα έσοδα των καταστημάτων ήταν επίσης χαμηλότερα, βλάπτοντας τους εμπόρους λιανικής πώλησης.

    Σταματώντας μία νέα επίθεση

    Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορέων υποστηρίζει την καλύτερη εκπαίδευση για τους χειριστές drones, την αυξημένη επιτήρηση γύρω από τα αεροδρόμια και την επιβολή τεχνολογικών περιορισμών για να σταματήσουν οι πτήσεις σε ευαίσθητες περιοχές, μια τεχνική γνωστή ως geo-fencing, λέει ο Giancarlo Buono, διευθυντής ευρωπαϊκής ασφαλείας του λόμπι των αεροπορικών εταιρειών.

    Μια σειρά από ανταγωνιστικές τεχνολογίες είναι επίσης διαθέσιμες, οι οποίες ισχυρίζονται ότι είναι σε θέση να σταματήσουν τα drones στις διαδρομές τους, με δεκάδες να πλασάρουν τα προϊόντα τους μετά από τα γεγονότα αυτής της εβδομάδας. Μεταξύ των καθιερωμένων παικτών, η Liteye Systems Inc. χρησιμοποιεί ραδιοσήματα για να αναγκάσει τα μηχανήματα να προσγειωθούν, ενώ η DroneShield Ltd. αναπτύσσει μια συσκευή που μοιάζει με ένα παραδοσιακό βαλλιστικό όπλο. Η αστυνομία στην Ιαπωνία έχει πειραματιστεί ακόμη και με την “σύλληψη” του αεροσκάφους με ένα δίχτυ εν ώρα πτήσης.

    Ωστόσο, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ συμβούλευσε το περασμένο έτος τα αεροδρόμια να μην πειραματιστούν με συσκευές κατά των drones, επειδή δεν είχαν την ευκαιρία να τις ελέγξουν. Και λύσεις όπως τα σήματα παρεμβολής θα μπορούσαν να δημιουργήσουν προβλήματα ασφαλείας, παρεμβάλλοντας στα ραδιοσυστήματα της αεροπορίας.

    Το ίδιο το Gatwick λέει ότι δεν υπάρχει κανένα αδειοδοτημένο προϊόν που θα μπορούσε να εμποδίσει αυτό που χαρακτήρισε «πρωτοφανές περιστατικό» και ότι η εμπλοκή του στρατού ήταν τελικά η μόνη απάντηση.

    Οι πιλότοι δεν πείθονται

    Η Ένωση Βρετανών Πιλότων υποδέχθηκε χλιαρά την επαναλειτουργία του Gatwick και δήλωσε ότι εξακολουθεί να ανησυχεί για τον κίνδυνο σύγκρουσης με drones, υπονοώντας ότι μπορεί ένα αεροσκάφος να πετάξει χωρίς να εντοπιστει γύρω από την περίμετρο του αεροδρομίου και να παρεμποδίσει τις διαδρομές των πτήσεων εκτός της ζώνης άμεσης ανίχνευσης.

    Η ένωση των πιλότων συμβούλευσε τα μέλη της να ζητήσουν μειώσεις ταχύτητας από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας σε ελάχιστα επίπεδα σε περίπτωση εμφάνισης drones, να είναι προετοιμασμένοι για μελλοντικές πιθανές καθυστερήσεις και εκτροπές, και να είναι έτοιμοι να κηρύξουν κατάσταση έκτακτης ανάγκης εάν ένα drone αποτελεί άμεση απειλή.

    Η εποχή των drones εξακολουθεί να έρχεται

    Η αναδυόμενη βιομηχανία των drones εξέφρασε ανησυχία ότι μια πολιτική αντίδραση μετά το κλείσιμο του Gatwick θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικά αυστηρότερους κανονισμούς και μείωση των εσόδων που η ερευνητική εταιρεία Technavio προβλέπει ότι θα κινηθούν κατά μέσο όρο στο 36% ετησίως έως το 2022, για να φτάσουν στα 14,7 δισεκατομμύρια δολάρια.

    Με την Amazon.com Inc., την Uber Technologies Inc. και την Facebook Inc. μεταξύ των εταιρειών που επιθυμούν να υιοθετήσουν την τεχνολογία, το περιστατικό είναι απίθανο να αποτρέψει την επέκταση και θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο ακόμα και στις αεροπορικές εταιρείες, δήλωσε ο Aapo Markkanen, αναλυτής της Gartner Inc .

    «Ενώ οι νέοι κανονισμοί είναι πιθανό να κάνουν πιο περιορισμένη τη χρήση των drones από τους καταναλωτές, θα καταστήσουν ταυτόχρονα ευκολότερο και ασφαλέστερο το περιβάλλον λειτουργίας για τις επιχειρήσεις και τις οργανώσεις του δημόσιου τομέα», ανέφερε.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πέντε διαγράμματα που εξηγούν την παγκόσμια οικονομία το 2018

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Brexit: H RBS ιδρύει θυγατρική στην Γερμανία

    MH ΧΑΣΕΤΕ:  Ο όμιλος με τα κόκκινα δάνεια των 200 εκατ. ευρώ και το party του Τίμου Μελισσάρη



    ΣΧΟΛΙΑ