• Business

    Μιχ. Μποδούρογλου: Γιατί πουλάει για scrap πλοία ηλικίας 9 ετών – Όλο το παρασκήνιο

    Μιχάλης Μποδούρογλου

    Μιχάλης Μποδούρογλου, εφοπλιστής Allseas Marine


    Διαλυτηρίων συνέχεια για τη ναυτιλιακή Box Ships, συμφερόντων του εφοπλιστή Μιχάλη Μποδούρογλου, καθώς ακόμη δύο πλοία της πρόκειται να κάνουν το τελευταίο τους ταξίδι. Όμως αυτή τη φορά, η ηλικία των πλοίων δεν έχει ξεπεράσει τα 9 χρόνια, γεγονός που αν μη τι άλλο, ανατρέπει και πάλι τα δεδομένα.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η ελληνική ναυλομεσιτική Allied Shipbroking, η Box Ships φέρεται να πούλησε για scrap τα δύο αδελφά φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου panamax Box Kingfish και Box Marlin (αμφότερα χωρητικότητας 5.095-teu και κατασκευής 2007), τα οποία παλαιότερα είχαν ναυλωθεί στη γαλλική ναυτιλιακή CMA CGM.

    μιχαλης μποδουρογλου
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “Box Kingfish” της Box Ships είναι χωρητικότητας 5.095-teu και κατασκευής του έτους 2007

    Όπως ισχυρίζεται η Allied, η ναυτιλιακή του κ. Μποδούρογλου κατόρθωσε να εξασφαλίσει τιμή scrapping στα 285 δολάρια ανά ldt, γεγονός που θα φέρει στην Box Ships έσοδα ύψους 5,86 εκατ. δολαρίων για το καθένα, δηλαδή συνολικά και για τα δύο πλοία 11,72 εκατ. δολάρια.

    Το mononews.gr προσπάθησε να έλθει σε επικοινωνία με τη ναυτιλιακή για να επιβεβαιώσει την είδηση, ωστόσο, μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό.

    Εάν όμως επιβεβαιωθεί η πώληση των δύο αυτών πλοίων, τότε ο στόλος της Box Ships θα αποτελείται από μόλις 3 φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συγκεκριμένα, τα αδελφά Box Trader και Box Voyager (αμφότερα χωρητικότητας 3.426-teu και κατασκευής 2010) και το Maule (χωρητικότητας 6.589-teu και κατασκευής 2010).

    μιχαλης μποδουρογλου
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “Box Marlin” της Box Ships είναι χωρητικότητας 5.095-teu και κατασκευής του έτους 2007

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε γράψει το mononews.gr στις 2 Νοεμβρίου, η Box Ships είχε αποφασίσει να πουλήσει για scrap το ηλικίας 10 ετών φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου panamax Box Queen (χωρητικότητας 4.546-teu και κατασκευής 2006) στο Χονγκ Κονγκ. Το τίμημα της συναλλαγής – και τελικό ποσό που θα εισπράξει η εταιρεία του κ. Μποδούρογλου – θα ανέλθει στα 6,5 εκατ. δολάρια, από τη στιγμή που η τιμή ανά ldt καθορίζεται στα 300 δολάρια. Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή του κ. Μποδούρογλου είχε εξαγοράσει το συγκεκριμένο πλοίο για 59,6 εκατ. δολάρια με το όνομα “MSC Siena” το έτος 2011 και κατόπιν το μετονόμασε σε Box Queen.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι οι ναύλοι των φορτηγών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου panamax ηλικίας 10 ετών ή και λιγότερο έχουν καταγράψει δραματική πτώση, γεγονός στο οποίο έχει συμβάλλει η διαπλάτυνση της Διώρυγας του Παναμά, ενώ παράλληλα τα συγκεκριμένα πλοία έχουν γίνει συχνό θέαμα στις τοποθεσίες scrapping της Ινδίας.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ανατροπή. Γιατί Έλληνες εφοπλιστές πωλούν για scrap πλοία 10ετίας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Χατζηιωάννου: Επενδύει σε μεταχειρισμένα πλοία η Safe Bulkers

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Επιβεβαίωση του mononews.gr: Σε πλειστηριασμό το Maverick Gunner της Efploia Shipping



    ΣΧΟΛΙΑ