• Business

    Burberry: Απογοήτευσαν οι πωλήσεις των Χριστουγέννων – Κατρακύλα 15% για τη μετοχή

    • Bloomberg
    Jonathan Akeroyd, CEO Burberry

    Jonathan Akeroyd, CEO Burberry


    Οι καμπαρτίνες της Burberry, δεν πρόκειται να σώσουν τη Βρετανία από την ύφεση, σημειώνει σε δημοσίευμά του το Bloomberg, καθώς η μάρκα – ένα από τα πιο ισχυρά brands παγκοσμίως – παρουσίασε απογοητευτικά αποτελέσματα, σημειώνοντας σοβαρή πτώση των πωλήσεων στις γιορτές, μειώνοντας τις προβλέψεις για κέρδη και οδηγώντας τη μετοχή σε βουτιά έως και 15%.

    Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη θα πρέπει να είναι 410 εκατομμύρια λίρες έως 460 εκατομμύρια λίρες (523 εκατομμύρια δολάρια έως 587 εκατομμύρια δολάρια) το έτος έως τον Μάρτιο, ανέφερε η εταιρεία την Παρασκευή, ενώ προέβλεπε κέρδη έως και 668 εκατομμύρια λίρες.

    Η μετοχή υποχώρησε έως και 15% στο Λονδίνο, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη πτώση σε περισσότερο από μια δεκαετία, ενώ οι μετοχές έχασαν σχεδόν το 1/3 της αξίας τους πέρυσι.

    Σημειώνεται ότι τον περασμένο Νοέμβριο η Burberry προειδοποίησε ότι ο στόχος εσόδων του τρέχοντος έτους μπορεί να είναι απρόσιτος, καθώς οι πωλήσεις μόλις αυξάνονταν.

    Αυτό σήμαινε ότι τα κέρδη της θα έφταναν πιθανώς στο χαμηλότερο σημείο της σειράς της, η οποία ξεκίνησε από 552 εκατομμύρια λίρες.

    Ωστόσο, την Παρασκευή φάνηκε ότι οι συναλλαγές ήταν ακόμη πιο δύσκολες από ό,τι αναμενόταν, λόγω της πτώσης 15% των εσόδων από την Αμερική.

    Στο “κενό” οι προσπάθειες του Akeroyd

    Οι προσπάθειες του Διευθύνοντος Συμβούλου Jonathan Akeroyd για την αναζωογόνησης του brand, έπεσαν στο “κενό”, εν μέσω μιας ασθενούς ζήτησης για είδη πολυτελείας.

    Ο Akeroyd διόρισε τον σχεδιαστή Daniel Lee για να επαναφέρει τη δημοτικότητα της εταιρείας, όμως φαίνεται ότι οι προσπάθειες δεν έχουν ακόμη αποδώσει καρπούς.

    Οι καταναλωτές είχαν μια “σιωπηρή” αντίδραση στις δημιουργίες του Lee, ανέφερε στις αρχές Οκτωβρίου η αναλύτρια της UBS Zuzanna Pusz, προσθέτοντας ότι υπάρχει έλλειψη διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη μάρκα.

    Το τελευταίο διάστημα, οι αγοραστές σε όλο τον κόσμο δεν ανταποκρίνονται στις υψηλότερες τιμές από μάρκες πολυτελείας.

    Αυτό δείχνει ότι ο πληθωρισμός πλήττει ακόμη και τους καλοπροαίρετους αγοραστές, ειδικά τους λεγόμενους φιλόδοξους πελάτες που τείνουν να αγοράζουν προϊόντα στα χαμηλότερα επίπεδα τιμών.

    Τα αποτελέσματα της Burberry, σύμφωνα με αναλυτές, δεν πρόκειται να αφήσουν ανεπηρέαστη ούτε την Cie Financiere Richemont, η οποία αναμένεται να ανακοινώσει τα δικά της στοιχεία την επόμενη εβδομάδα.

    Σύμφωνα με αναλυτές της Barclays, η επιβράδυνση των πωλήσεων, μαζί με την “σκοτεινή” κινεζική οικονομία, αφήνουν ελάχιστα περιθώρια επέκτασης του περιθωρίου για τις εταιρείες πολυτελείας φέτος.

    Μάλιστα αναφέρουν ότι η ανανέωση της Burberry μπορεί τώρα να αποδειχθεί “άκαιρη”.

    Τον Νοέμβριο, η Richemont ανέφερε μια αιφνιδιαστική μείωση στα κέρδη καθώς τα έσοδα από τα πολυτελή ρολόγια μειώθηκαν απροσδόκητα και οι καταναλωτές υψηλού επιπέδου περιόρισαν τις δαπάνες.

    “Όχι” στην Burberry, “ναι” στην Hermes

    Αναλυτές της UBS δήλωσαν αυτόν τον μήνα ότι αναμένουν μια αδύναμη σεζόν στα κέρδη των προϊόντων πολυτελείας, συμβουλεύοντας τους επενδυτές να επιμείνουν σε πιο δυναμικές μετοχές όπως της Hermes και να αποφύγουν τη Burberry, καθώς η ανάκαμψή της δεν έχει ακόμη φανεί.

    Την ίδια στιγμή, τα έσοδα χονδρικής της Burberry υποφέρουν επίσης, καθώς οι τιμές της είναι πολύ υψηλές για ορισμένους πελάτες.

    Η εταιρεία εξαρτάται επίσης πολύ από τους Κινέζους αγοραστές, τους οποίους “έχασε” για μεγάλο χρονικό διάστημα, λόγω πανδημίας και τα lockdowns.

    Στην εγχώρια αγορά της, η Burberry, όπως και άλλοι ανταγωνιστές πολυτελείας, έχει επηρεαστεί από την απόφαση της κυβέρνησης της Βρετανίας να καταργήσει τις αγορές χωρίς ΦΠΑ για τους ταξιδιώτες, γεγονός που σημαίνει ότι ορισμένοι τουρίστες αγοράζουν πλέον τα προϊόντα υψηλής ποιότητας σε μέρη όπως το Παρίσι και το Μιλάνο. παρά το Λονδίνο.

    Διαβάστε επίσης: 

    Rolex: Σταθεροποιείται η αγορά των μεταχειρισμένων

    HSBC: Αντιμέτωπη με αγωγή $1 δισ. για «λαθροθηρία» υπαλλήλων της SVB

    Τράπεζα της Ελλάδος προς JP Morgan-Viva Wallet: «Βρείτε τα ειρηνικά»



    ΣΧΟΛΙΑ