• Business

    Autohellas: Τα «ψιλά» γράμματα του ομολογιακού των 200 εκατ., οι προβλέψεις Βασιλάκη και τα έξοδα της έκδοσης

    Ο πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχης Βασιλάκης

    Ο πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχης Βασιλάκης


    Με συγκρατημένες προβλέψεις για την χρήση του 2024 εμφανίζεται η Autohellas του Ευτύχη Βασιλάκη μέσα από το ενημερωτικό δελτίο για την έκδοση του ομολογιακού δανείου των 200 εκατ. ευρώ.

    Ταυτόχρονα, ο όμιλος ξεκαθαρίζει ότι ο στόχος είναι η άντληση κεφαλαίων μεταξύ 150 – 200 εκατ. ευρώ, ενώ ήδη στην αγορά το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, σύμφωνα με όσα μεταφέρουν παράγοντες της αγοράς.

    Το 70% της έκδοσης απευθύνεται σε θεσμικούς επενδυτές και το 30% σε ιδιώτες.

    Μετά τον προσδιορισμό της τελικής απόδοσης και του επιτοκίου, σύμφωνα με το ενημερωτικό, οι συντονιστές κύριοι ανάδοχοι θα καθορίσουν το ύψος της Έκδοσης και στη συνέχεια, θα πραγματοποιηθεί η κατανομή των Ομολογιών στους επενδυτές, ως εξής:

    • ποσοστό τουλάχιστον 30% των Ομολογιών της Δημόσιας Προσφοράς (ήτοι τουλάχιστον 60.000 Ομολογίες σε  ενδεχόμενη πλήρη κάλυψη του ΚΟΔ (Κοινό Ομολογιακό Δάνειο), ήτοι έκδοση 200.000 Ομολογιών) θα διατεθεί για την ικανοποίηση των εγγραφών των Ιδιωτών Επενδυτών, και
    • ποσοστό έως και 70% των Ομολογιών της Δημόσιας Προσφοράς (ήτοι, έως και 140.000 Ομολογίες σε ενδεχόμενη πλήρη κάλυψη του ΚΟΔ, ήτοι έκδοση 200.000 Ομολογιών) θα κατανεμηθεί μεταξύ των Ειδικών Επενδυτών και των Ιδιωτών Επενδυτών.

    Ενδιαφέρον στοιχείο, που προκύπτει μέσα από ενημερωτικό είναι τα έξοδα της έκδοσης, των προμηθειών προς τους αναδόχους κ.ά.

    Πρόκειται για δαπάνες λοιπόν, που εκτιμώνται σε έως 4,6 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.) και θα αφαιρεθούν από τα συνολικά αντληθησόμενα κεφάλαια.

    Ως εκ τούτου, τα καθαρά αντληθησόμενα κεφάλαια, σε περίπτωση πλήρους κάλυψης της Έκδοσης, θα ανέλθουν σε €195,4 εκατ.

    Ως προς τις προβλέψεις για την τάση της αγοράς στον κλάδο που δραστηριοποιείται η Autohellas, ενοικίαση αυτοκινήτων, εμπορία αυτοκινήτων, η εταιρεία αναφέρει ότι στο Β’ εξάμηνο του 2023 συνεχίστηκε η αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο τόσο σε τουριστικές αφίξεις όσο και σε ταξινομήσεις αυτοκινήτων αλλά σε χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με το Α’ εξάμηνο 2023 του έτους.

    Πάντως, οι επιδόσεις του εννεαμήνου 2023 επιβεβαιώνουν τις θετικές προοπτικές του κλάδου κατά το Β’ εξάμηνο 2023.

    Mισθωμένα αυτοκίνητα

    Ως προς τις μισθώσεις αυτοκινήτων, η εταιρεία αναφέρει ότι το Β’ εξάμηνο του 2023 παρουσιάζει παραδοσιακά μεγαλύτερη δυναμική, καθώς επηρεάζεται από τους σημαντικούς τουριστικούς μήνες του Γ’ τριμήνου.

    Η αύξηση των αφίξεων συνεχίστηκε και κατά την αντίστοιχη φετινή (2023) περίοδο, αλλά με μικρότερο ρυθμό καθώς ήδη από το B’ εξάμηνο του 2022 ο τουρισμός είχε ανακάμψει και κινηθεί ακόμα και σε υψηλότερα επίπεδα από την περίοδο πριν την πανδημία Covid-19.

    Οι προοπτικές για το 2024 αναφορικά με τα μεγέθη σε επίπεδο ενοικιάσεων αυτοκινήτων καθώς και συνολικών εσόδων παραμένουν θετικές ωστόσο σε συντηρητικά επίπεδα, καθώς οι τιμές ενοικίασης θα υποστούν πίεση λόγω αφενός της ενδυνάμωσης του ανταγωνισμού και αφετέρου της αύξησης της διαθεσιμότητας αυτοκινήτων η οποία θα επηρεάσει και τις τιμές πώλησης των πρώην μισθωμένων αυτοκινήτων.

    Εμπορία αυτοκινήτων

    Κατά το Β’ εξάμηνο του 2023 βελτιώθηκε περαιτέρω η παραγωγική αλυσίδα, όπως αναφέρει η εταιρεία για τον τομέα της εμπορίας αυτοκινήτων, συμβάλλοντας

    (α) στην βελτίωση του μεριδίου αγοράς και

    (β) στην διατήρηση της κερδοφορίας, τόσο της δραστηριότητας της εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων-ανταλλακτικών όσο και της δραστηριότητας της λιανικής πώλησης αυτοκινήτων και παροχής υπηρεσιών μετά τη πώληση.

    Οι προοπτικές για το 2024 είναι η πλήρης εξομάλυνση της παραγωγικής και εφοδιαστικής αλυσίδας που θα  οδηγήσει σε επάρκεια αυτοκινήτων και ενδυνάμωση του ανταγωνισμού.

    Που θα πάνε τα λεφτά

    Τα συνολικά καθαρά αντληθησόμενα κεφάλαια ύψους περίπου 195,4 εκατ. ευρώ που θα προκύψουν από την Έκδοση, σε περίπτωση πλήρους κάλυψης και αφαιρουμένων των δαπανών έκδοσης ύψους περίπου έως €4,6 εκατ. (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), θα χρησιμοποιηθούν ως ακολούθως:

    (α) Ποσό €100 εκατ. θα διατεθεί εντός εκατόν ογδόντα (180) ημερολογιακών ημερών από την Ημερομηνία Έκδοσης για την πληρωμή οφειλής υφιστάμενου, τραπεζικού δανεισμού της Εκδότριας. Ειδικότερα η Εκδότρια θα διαθέσει:

    (i) Ποσό έως €65 εκατ. στην ALPHA για την πληρωμή οφειλής στο πλαίσιο του προγράμματος κοινού ομολογιακού δανείου της 17.1.2022 εκδόσεως της Εταιρείας, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,

    (ii) Ποσό έως €15 εκατ. στην Eurobank για την πληρωμή οφειλής στο πλαίσιο του προγράμματος κοινού ομολογιακού δανείου της 7.4.2022 εκδόσεως της Εταιρείας, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,

    (iii) Ποσό έως €20 εκατ. στην Τράπεζα Πειραιώς για την πληρωμή οφειλής στο πλαίσιο της σύμβασης δανείου της 29.6.2022 της Εταιρείας, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,

    (β) Ποσό €56 εκατ. θα διατεθεί για την ανανέωση ή αναβάθμιση του στόλου αυτοκινήτων του Ομίλου εντός ενός έτους από την Ημερομηνία Έκδοσης, (γ) Ποσό περίπου €39,4 εκατ. θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη χρηματοδοτικών αναγκών του Ομίλου σε κεφάλαιο κίνησης εντός (1) έτους από την Ημερομηνία Έκδοσης.

    Η δημόσια εγγραφή εκκινεί στις 17/1, την ερχόμενη Τετάρτη και ολοκληρώνεται στις 19/1, ημέρα Παρασκευή.

    Διαβάστε επίσης

    Autohellas: Στη δημοσιότητα το ενημερωτικό δελτίο για το ομόλογο των 200 εκατ. ευρώ – Το χρονοδιάγραμμα

    ΕΧΑΕ: Ενέκρινε την εισαγωγή 200.000 ομολογιών της Autohellas

    Autohellas: Ανακοίνωσε κι επίσημα την έκδοση ομολόγου έως 200 εκατ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ