• Business

    Αρ. Παντελιάδης (METRO): Το «μπλόκο» στις προσφορές φρέναρε μία στις πέντε ανατιμήσεις

    • Άννα Διανά
    Αριστοτέλης Παντελιάδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Metro (My market)

    Αριστοτέλης Παντελιάδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Metro


    Σε ανάκληση ανατιμήσεων προκειμένου να μη πέσουν σε καθεστώς απαγόρευσης προσφορών επί τρεις μήνες έχουν προχωρήσει οκτώ με δέκα προμηθευτές σούπερ μάρκετ.

    Σύμφωνα με τα όσα είπε ο επικεφαλής του ομίλου Metro, κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης πρόκειται για ανατιμήσεις που δεν είχαν τεθεί ακόμη εφαρμογή και αφορούν κυρίως στην κατηγορία των τροφίμων. Μεταξύ αυτών, κάποιες μικρές εταιρείες αλλά και μεγαλύτερες, όπως η ΙΟΝ του κ.  Σπύρου Θεοδωρόπουλου, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος), η Δωδώνη και η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η οποία, όπως είχε γράψει το mononews, είχε προγραμματίσει ανατιμήσεις από την 1η Φεβρουαρίου.

    Μπορεί το νέο μέτρο του υπουργείου Ανάπτυξης που βάζει «μπλόκο» για ένα τρίμηνο σε κάθε είδους προωθητική ενέργεια και προσφορά στα προϊόντα που ανατιμώνται να θεωρείται ως «δύναμη πυρός» για την αντιμετώπιση της ακρίβειας ωστόσο από τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Παντελιάδης, μόλις το 20% των ανατιμήσεων ανακλήθηκαν. Ετσι, σε επίπεδο κωδικών, η αναλογία είναι 1/5 όπερ σημαίνει ότι το 80% των αυξήσεων που είχαν ανακοινωθεί από τους προμηθευτές για να ισχύσουν σε μεταγενέστερο χρόνο από τη 10η Ιανουαρίου που τέθηκε σε ισχύ το μέτρο,  θα αποτυπωθεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

    «Πολύ περισσότερες ανατιμήσεις συνεχίζουν να είναι σε ισχύ και είναι λογικό» ανέφερε σχετικά o επικεφαλής του ομίλου Metro και πρόεδρος της Ενωσης Σούπερ Μάρκετ μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο της έκθεσης Ho.Re.Ca.

    Αποκλιμάκωση του πληθωρισμού

    Πάντως, ο κ. Παντελιάδης βλέπει μείωση των ανατιμήσεων τονίζοντας ότι το ζητούμενο είναι να σταματήσουν οι αυξήσεις ενώ αναφέρθηκε και στο παράδοξο, όπως είπε, ο πληθωρισμός των τροφίμων που καταγράφεται από την ΕΛΣΤΑΤ να είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που μετράνε εσωτερικά στα Μy Market.

    «Με τη δική μας μεθοδολογία και τη σύγκριση τιμών στο σύνολο των κωδικών, που έχουμε στα καταστήματά μας, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο αποτυπώσαμε πληθωρισμό 2%-2,5%» τόνισε.

    Ο κ. Παντελιάδης σχολιάζοντας το μέτρο του περιορισμού των προσφορών σε 12 κατηγορίες προϊόντων είπε ότι ως φιλοσοφία δεν είναι κακό μέτρο το να κατέβει η αρχική τιμή και να γίνονται λιγότερες προσφορές.

    «Ειδικά σε κατηγορίες όπως τα απορρυπαντικά και τα σαμπουάν είχαμε φτάσει να έχουμε 12 μήνες προσφορές, διαφορετική κάθε μήνα, κάτι που δημιουργεί τεράστιο κόστος και προβλήματα και στη δική μας την εφοδιαστική αλυσίδα γιατί αυτά τα προϊόντα τι τα κάνεις μετά στο τέλος του μήνα αφού έχει βγει η καινούργια προσφορά. Όλο αυτό είναι ένα τεράστιο κόστος, το οποίο τελικά θα το πληρώσει ο καταναλωτής» είπε ο κ. Παντελιάδης, συμπληρώνοντας ότι χρειάζεται εξορθολογισμός, όχι να μην υπάρχουν προσφορές αλλά να είναι σε ένα λογικό μέτρο έτσι ώστε να είναι προς όφελος όλων.

    «Μπρα ντε φερ» προμηθευτών- σούπερ μάρκετ

    Επί του πρακτέου, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι σε αναμονή των νέων τιμοκαταλόγων για τα προϊόντα για τα οποία αλλάζει το καθεστώς των προσφορών.

    Υπάρχει μια στάση αναμονής με τους προμηθευτές να ανησυχούν ότι αν δοθούν νωρίτερα οι τιμοκατάλογοι που θα ισχύσουν από την 1η Μαρτίου και θα έχουν μειωμένες τιμές, οι λιανέμποροι δεν θα κάνουν παραγγελίες περιμένοντας τις χαμηλότερες τιμές.

    Σε ό, τι αφορά τα αποθέματα που υπάρχουν και είναι με τις παλαιότερες τιμές ο κ. Παντελιάδης τόνισε ότι είναι θέμα διαπραγμάτευσης με τους προμηθευτές για το αν θα καλυφθεί η διαφορά.

    «Το τι θα γίνει με τα στοκ  όταν πρόκειται μάλιστα για ακριβά προϊόντα όπως αυτά που συμπεριλαμβάνονται στις κατηγορίες που εμπίπτουν στον περιορισμό των προσφορών, είναι  ζήτημα διαπραγμάτευσης του κάθε προμηθευτή με την κάθε αλυσίδα» σημείωσε.

    Το πρόβλημα με τις προσφορές στα προϊόντα που λήγουν  

    Ένα θέμα που έχει ανακύψει με την απαγόρευση των προσφορών για τα προϊόντα που έχουν ανατιμηθεί αφορά στις προσφορές που κάνουν τα σούπερ μάρκετ σε προϊόντα που λήγουν άμεσα. Mια τακτική που ακολουθεί το My Market διαθέτοντας τέτοια προϊόντα με έκπτωση 30% – 50%, κάτι που με βάση τις νέες ρυθμίσεις δεν θα μπορεί να γίνεται. «Είναι ένα από τα θέματα που συζητάμε με τον κ. Σκρέκα. Βάζουμε στα προϊόντα που λήγουν ένα αυτοκόλλητο -30% ή -50%. Αυτό δεν είναι προσφορά. Με το γράμμα του νόμου όμως είναι προσφορά οπότε αν ανατιμηθεί το γάλα δεν θα μπορούμε να το κάνουμε.

    Διαβάστε επίσης

    Efood: Βάζει… πόδι στο last mile

    ΒΕΑ: «Καμπανάκι» για έλλειψη εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού και ψηφιακή κάρτα

    Βακάκης (Jumbo): Υπέρ της 7ήμερης λειτουργίας καταστημάτων – Οι συντεχνίες και τα… πρόβατα



    ΣΧΟΛΙΑ