• Business

    Efood: Βάζει… πόδι στο last mile

    • Άννα Διανά
    efood


    Σε μια νέα αγορά, που τζιράρει πάνω από  500 εκατ. ευρώ μπαίνει η efood.

    Η εν Ελλάδι θυγατρική του γερμανικού κολοσσού Delivery Hero επεκτείνει τη δραστηριότητά της στο last mile με παραδόσεις προϊόντων από επιχειρήσεις που δεν είναι στην πλατφόρμα της βάζοντας έτσι «πόδι» στην αγορά των ταχυμεταφορών.

    Μέχρι το τέλος Μαρτίου η εταιρεία θα θέσει σε εφαρμογή τις πρώτες εμπορικές συνεργασίες με επιχειρήσεις εκτός χαρτοφυλακίου της αναλαμβάνοντας παραδόσεις οι οποίες θα γίνονται είτε εντός μίας ώρας από την παραγγελία είτε εντός δύο ημερών.

    Υπηρεσίες παράδοσης σε μη συνεργαζόμενες επιχειρήσεις

    Σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, το efood last mile είναι μια υπηρεσία παράδοσης που μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε εμπορική επιχείρηση για να αποστείλει τα προϊόντα της στους καταναλωτές, χωρίς να συνεργάζονται απαραίτητα με την πλατφόρμα του efood.

    Σημειώνουν ότι δεν πρόκειται για στροφή της εταιρείας σε έναν άλλον τομέα, το focus παραμένει στο food που αποτελεί και τον βασικό πυλώνα δραστηριοποίησης  και έχει οδηγήσει την εταιρεία σε αυτό που είναι σήμερα, αλλά πρόκειται για ένα ε την εταιρεία είναι το food, αλλά πρόκειται για νέο εγχείρημα με μια B2B υπηρεσία και τελικό αποδέκτη τον καταναλωτή.

    Οι επιχειρήσεις αξιοποιούν τον στόλο διανομέων του efood, ανάλογα με τις προγραμματισμένες ή έκτακτες ανάγκες τους,  αποστέλλοντας τα προϊόντα τους, είτε μέσα στην επόμενη ώρα από την παραγγελία είτε εντός δύο ημερών.

    Η νέα υπηρεσία δίνει στα συνεργαζόμενα καταστήματα τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα επιπλέον κανάλι πώλησης και χωρίς να χρειάζεται να αναλάβουν τα ίδια το κομμάτι της διανομής.

    Αύξηση κατά 48% της υπηρεσίας delivered by efood

    Για την αξιοποίηση της υπηρεσίας, τα καταστήματα κάνουν μια απλή ηλεκτρονική διαδικασία ενώ οι χρήστες θα μπορούν να παρακολουθήσουν σε πραγματικό χρόνο την πορεία της παράδοσης, με live tracking κάνοντας κλικ σε έναν σύνδεσμο που θα λάβουν μετά την ολοκλήρωση των αγορών τους, χωρίς να απαιτείται η εγκατάσταση της εφαρμογής, με την Ομάδα Υποστήριξης του efood, να βρίσκεται πάντοτε στη διάθεσή τους.

    Η νέα υπηρεσία  έρχεται μετά την παγίωση της υπηρεσίας delivered by efood, με τους ρυθμούς ανάπτυξης το 2023 να ανέρχονται στο 48% έναντι του 2022. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές πέρυσι καταγράφηκε σημαντική  αύξηση τόσο στον όγκο παραγγελιών όσο και στον αριθμό καταστημάτων που το επιλέγουν ως υπηρεσία.

    Το 2024 αναμένεται επιπλέον η επέκταση της υπηρεσίας delivered by efood, με τη ζήτηση από νέα καταστήματα όπως και από τα συνεργαζόμενα (που δεν κάνουν χρήση του delivered by efood), να είναι συνεχώς αυξανόμενη.

    Παράλληλα διευρύνεται σε 24ωρη λειτουργία με την αρχή να έχει γίνει στην Αθήνα με την Πάτρα να είναι η επόμενη πόλη που θα επεκταθεί.

    Το δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων που αξιοποιούν την υπηρεσία διανομής του efood με το δικό του στόλο, έφτασε το περασμένο έτος τα 8.756, σε 21 πόλεις της Ελλάδας, με τελευταίες προσθήκες στη γεωγραφική επέκταση της υπηρεσίας, τη Λαμία, τη Ρόδο, τη Χαλκίδα και τις Σέρρες.

    Συγκεκριμένα, σε επίπεδο καταστημάτων, τα καταστήματα που επιλέγουν περισσότερο την υπηρεσία delivered by efood για την διανομή των προϊόντων τους με τον στόλο του efood είναι τα καφέ, τα mini market και τα ζαχαροπλαστεία.

    Σε επίπεδο προτιμήσεων των καταναλωτών, οι οποίοι επέλεξαν την υπηρεσία delivered by efood, τα πιο δημοφιλή προϊόντα ήταν τα είδη supermarket και μικρής λιανικής -μέσω του efood market-, τα burger και ο καφές για το 2023.

    Το efood market αποτέλεσε για το efood, την υπηρεσία με την υψηλότερη ανάπτυξη, το 2022, καθώς καταγράφηκε τριπλασιασμός των παραγγελιών σε σχέση με το 2021. Δίνει μεγάλη βαρύτητα στην ενίσχυσή του και στην κατεύθυνση αυτή πρόσφατα ανακοίνωσε τη μείωση τιμών σε 1.200 από την 1η Φεβρουαρίου.

    Προσλήψεις 20% επιπλέον διανομέων

    Η ανάπτυξη του delivered by efood, αποτυπώνεται στις θέσεις εργασίας που δημιουργούνται για τους διανομείς, οι οποίες για το 2023, αυξήθηκαν κατά 44%, με τις συνολικές ετήσιες δαπάνες μισθοδοσίας για τους διανομείς να ξεπερνούν τα 17 εκατομμύρια ευρώ.

    Όπως επισημαίνεται η δημιουργία της νέας υπηρεσίας efood last mile σε συνδυασμό με τη συνεχή αύξηση της ζήτησης για την υπηρεσία delivered by efood, θα οδηγήσει, το 2024, στη σημαντική αύξηση του αριθμού των διανομέων, με τους οποίους συνεργάζεται η εταιρεία, η οποία προγραμματίζει ήδη την πρόσληψη επιπλέον 20% από το σημερινό στόλο διανομέων.

     Η συνεργασία με τη Σκλαβενίτης

    Σημειώνεται ότι το 2023, το efood πρόσθεσε τη νέα υπηρεσία ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Express, παρέχοντας μια επιπλέον δυνατότητα στους καταναλωτές, κυρίως για τις μικρού όγκου παραγγελίες που καλύπτουν άμεσες ή έκτακτες ανάγκες τους, επιλέγοντας ανάμεσα σε 2400 προϊόντα από τα supermarket ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ και παραλαμβάνοντας σε λιγότερο από μια ώρα από την παραγγελίας τους, με τον στόλο διανομής του efood.

    Διαβάστε επίσης

    ΒΕΑ: «Καμπανάκι» για έλλειψη εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού και ψηφιακή κάρτα

    Βακάκης (Jumbo): Υπέρ της 7ήμερης λειτουργίας καταστημάτων – Οι συντεχνίες και τα… πρόβατα

    «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή»: Για καθυστερήσεις στις πληρωμές κατηγορούν τον Θ. Σκυλακάκη οι λιανέμποροι



    ΣΧΟΛΙΑ