• Business

    Αυτές είναι οι εταιρείες που έτρεξαν να παρακάμψουν το «μπλόκο» Σκρέκα στις προσφορές

    • Άννα Διανά
    Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας

    Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας


    Το «μπλόκο» στις προσφορές επί τριμήνου για τα προϊόντα στα σούπερ μάρκετ, που προηγουμένως έχουν ανατιμηθεί αποτελεί ένα από τα βασικά μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

    Χθες ψηφίστηκε η σχετική τροπολογία και αναμένεται η εξειδίκευση με την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης. Ωστόσο ως ημερομηνία έναρξης του μέτρου είναι η 10η Ιανουαρίου ενώ η πρόθεση για τη νομοθέτηση μιας τέτοιας ρύθμισης είχε προαναγγελθεί από τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα από τις 23 Δεκεμβρίου.

    «Δεν  θα επιτρέπονται εκπτώσεις σε προϊόντα τα οποία πριν από την έκπτωση έχουν ανατιμηθεί και άρα δεν είναι πραγματικές εκπτώσεις. Αυτή η προβληματική και εν πολλοίς παραπλανητική προβολή και επικοινωνία των προσφορών είναι διαχρονικό πρόβλημα το οποίο είμαστε αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουμε» είχε πει σε συνέντευξή του o κ. Σκρέκας.

    Παράγοντες της αγοράς επεσήμαναν τότε στο mononews ότι «χάνεται το στοιχείο του αιφνιδιασμού με την προαναγγελία ενός τέτοιου μέτρου» και «κάποιοι προμηθευτές  μπορεί να προχωρήσουν σε αυξήσεις πριν την νομοθέτηση ενός τέτοιου μέτρου».

    Από τις 10 Ιανουαρίου που ανακοινώθηκε το μέτρο, σύμφωνα με πηγές του mononews, δεν έχουν σταλεί νέοι τιμοκατάλογοι με ανατιμήσεις. Ωστόσο πολλές είναι οι εταιρείες που πρόλαβαν και αύξησαν τιμές των προϊόντων τους και κάποιες που έχουν κοινοποιήσει αυξήσεις με εφαρμογή την 1η Φεβρουαρίου ή την 1η Μαρτίου 2024, με συνέπεια τα προϊόντα που θα ανατιμηθούν να μην μπορούν να μπουν σε προωθητική ενέργεια ή προσφορά για το επόμενο τρίμηνο από την ώρα που θα αλλάξει η τιμή στο ράφι.

    Παραθέτουμε χαρακτηριστικά παραδείγματα εταιρειών, όπως προκύπτει από τους τιμοκαταλόγους που έχουν γνωστοποιήσει και έχει στη διάθεσή του το mononews, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα πως δεν υπάρχουν και άλλες εταιρείες που έχουν ακολουθήσει ανάλογη τακτική.

    Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Ανατιμήσεις στη μπίρα από 1η Φεβρουαρίου 2024

    Η Ολυμπιακή Ζυθοποίια, θυγατρική του πολυεθνικού ομίλου Carlsberg, γνωστοποίησε τις τελευταίες ανατιμήσεις στους πελάτες της στις 29 Δεκεμβρίου 2023. Περιλαμβάνει ανατιμήσεις που θα εφαρμοστούν από την 1η Φεβρουαρίου 2024 σε 57 κωδικούς σε γνωστά brands όπως η μπίρα Fix Ανευ σε κουτί, φιάλη, η Fix Ανευ με λεμόνι, η Fix Dark σε φιάλη, η μπίρα Mythos σε φιάλη και η Mythos Radler σε φιάλη και κουτί, η μπίρα Kaiser σε φιάλη και κουτί, κωδικοί από τα δημοφιλή σήματα Carlsberg, Henninger, Grimbergen και Guinness, ένας κωδικός της SCHNEIDER WEISSE και δύο κωδικοί της SOMERSBY. Τέλος, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει δώσει νέες τιμές και σε κωδικούς της σόδας Tuborg.

    Μέλισσα- Κίκιζας: Νέα τιμή για τη μαγιονέζα Kraft από 1η Φεβρουαρίου 2024

    Νέες τιμές από τις αρχές του επόμενου μήνα έχει κοινοποιήσει η Μέλισσα Κίκιζας για πέντε κωδικούς της μαγιονέζας Kraft. Οι ανατιμήσεις στα πέντε προϊόντα κυμαίνονται από 6%-10%.

    Κονσερβοποιία Βορείου Αιγαίου: Νέοι τιμοκατάλογοι για Trata από 1η Μαρτίου

    Νέες τιμές για 20 κωδικούς με ισχύ από την 1η Μαρτίου έχει στείλει και η κονσερβοποιία Βορείου Αιγαίου με το γνωστό brand Trata. Οι ανατιμήσεις αφορούν σε κάποια από τα προϊόντα Trata, όπως τόνος σε νερό ή σε λάδι ελιάς, καπνιστός τόνος, tuna pocket κ.α.

    Beiersdorf Hellas AE: Ανατιμήσεις στα αντηλιακά Nivea από τις αρχές του έτους

    Στις αρχές Δεκεμβρίου η Beiersdorf Hellas  κοινοποίησε τους τιμοκαταλόγους με τις νέες τιμές στα προϊόντα ηλιοπροστασίας Nivea με ισχύ από τον Ιανουάριο 2024. Περιλαμβάνει ανατιμήσεις σε 48 κωδικούς. Οι αυξήσεις ξεκινούν από 2,8% και φτάνουν έως 4,2%.  Ενδεικτικά αναφέρονται οι κωδικοί NIVEA SUN UV Face Mat – Look Cream SPF30, 50ml μ εάυξηση τιμής 3,6%, NIVEA SUN Protect & Moisture Trigger Spray SPF 30, 270ml με αύξηση κατά 3,3%, NIVEA SUN Protect & Bronze Oil Spray SPF 30, 200ml με αύξηση 3,5% και NIVEA SUN After Sun Sensitive Lotion, 175ml με ανατίμηση κατά 4,2%.

    Βαριά πρόστιμα για τους παραβάτες

    Το «μπλόκο» στις προσφορές για όσους προχωρούν σε αυξήσεις, μαζί με τα άλλα δύο μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, δηλαδή τον περιορισμό των προωθητικών ενεργειών και τις «καθαρές τιμές» σε οπωροκηπευτικά και κρέατα, θα ισχύσουν μέχρι το τέλος του έτους και για τους παραβάτες προβλέπονται βαριά πρόστιμα. Σύμφωνα με τη νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης  με απόφαση του αρμοδίου οργάνου της Αρχής Ελέγχου επιβάλλονται κυρώσεις σε βάρος οποιουδήποτε παραβαίνει τη νομοθεσία, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης, σωρευτικά ή διαζευκτικά, ως εξής:

    • σύσταση με σκοπό την παύση της παράνομης πρακτικής και τη συμμόρφωση εντός της οριζόμενης με την απόφαση αποκλειστικής προθεσμίας, καθώς και την παράλειψή της στο μέλλον,
    • πρόστιμο από 5.000 έως 2.000.000 ευρώ και ανακοίνωση της επωνυμίας του παραβάτη και του επιβληθέντος προστίμου.
    • Με απόφαση του αρμοδίου ελεγκτικού οργάνου, επιβάλλεται σε βάρος του ελεγχόμενου προσώπου, πρόστιμο από 5.000 έως ένα 1.000.000 ευρώ, εάν αυτό αποκρύψει, παραποιήσει ή δεν προσκομίσει τα στοιχεία που ζητούνται από τις αρμόδιες αρχές ή παρεμποδίσει με οποιονδήποτε τρόπο την άσκηση των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων.

    Με την υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί για τα νέα μέτρα θα εξειδικευτεί η διαδικασία του ελέγχου και της επιβολής των κυρώσεων, η κλιμάκωση των προστίμων.

    Διαβάστε επίσης

    Υπ. Ανάπτυξης: Όλα στο «τραπέζι» για να πέσουν οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ

    Σκρέκας: Ενισχύουμε τον υγιή ανταγωνισμό, προστατεύουμε τους καταναλωτές

    Σκρέκας για αντιμετώπιση αισχροκέρδειας: Πρόστιμα από €5.000 ως €2 εκ., συνεχόμενοι καθολικοί έλεγχοι



    ΣΧΟΛΙΑ