Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Αποκαλυπτικό: Αποκλειστικές διαπραγματεύσεις ΕΛΛΑΚΤΩΡ με Wade Adams-Κούτρα για την πώληση της ΑΚΤΩΡ- Στα 160 εκατ. ευρώ το τίμημα

Χένρι Χόλτερμαν, βασικός μέτοχος ΕΛΛΑΚΤΩΡ

Χένρι Χόλτερμαν, βασικός μέτοχος ΕΛΛΑΚΤΩΡ

Συμφωνία για να ξεκινήσουν αποκλειστικές διαπραγματεύσεις μεταξύ της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και του σχήματος Wade Adams -Κούτρα για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ υπεγράφη αργά χθες το απόγευμα.

Η περίοδος των διαπραγματεύσεων μεταξύ Ελλάκτωρ και του σχήματος Wade Adams -Δημήτρη Κούτρα θα διαρκέσει τρεις εβδομάδες και θα αφορά το 100% της εταιρείας.

Πηγές της αγοράς αναφέρουν οτι “Οι δύο πλευρές συμφώνησαν για την εξαγορά να μη διενεργηθεί due diligence στην ΑΚΤΩΡ, αλλά ο έλεγχος να βασιστεί στις λογιστικές καταστάσεις του 9μηνου του 2022.”

Η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών προβλέπει ότι η νέα ΑΚΤΩΡ θα είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης της ΕΛΛΑΚΤΩΡ στα κατασκευαστικά έργα και στις παραχωρήσεις.

Επίσης η νέα ΑΚΤΩΡ και η ΕΛΛΑΚΤΩΡ με την AVAX και τη γαλλική Ardian θα “κατέβουν” μαζί για τη διεκδίκηση της Αττικής Οδού.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, “το τίμημα θα κυμανθεί μεταξύ 150 εκατ. και 170 εκατ. ευρώ, με το πιθανότερο να καταλήξει στα 160 εκατ. ευρώ”.

Να σημειωθεί επίσης ότι ο όμιλος Intrakat την Παρασκευή απέστειλε πρόταση ενδιαφέροντος για την ΑΚΤΩΡ, όμως η ηγεσία της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, υπό τον Χένρι Χόλτερμαν, αποφάσισε να ξεκινήσει αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με το σχήμα Wade Adams – Δημήτρη Κούτρα.

Στην πώληση της ΑΚΤΩΡ συμφώνησε απόλυτα η διοίκηση της Motor Oil και η οικογένεια Βαρδινογιάννη.

Η Motor Oil κατέχει το 30% της Ελλάκτωρ έναντι του 45,15% που κατέχει η Reggeborgh του Χένρι Χόλτερμαν.

Πηγές της αγοράς αναφερουν οτι οι κύριοι λόγοι που που δεν προκρίθηκε η προταση της Ιντρακάτ ειναι α) οτι ενδεχομένως να υπήρχαν δυσκολίες με την Επιτροπή Ανταγωνισμού να εγκρίνει την συμφωνία 2) ενω Ελλάκτωρ και Ιντρακατ κατεβαίνουν με διαφορετικά σχήματα στον διαγωνισμό για την Αττική οδό.

Επίσης Ελλάκτωρ και Ιντρακάτ είναι αντίπαλοι σε διάφορους άλλους διαγωνισμούς.

 

Πωλείται και το 25% της Ανεμος

Επίσης να σημειωθεί οτι σε λίγους μήνες η διοίκηση της Ελλάκτωρ, θα προχωρήσει και στην πώληση του 25% της Ανεμος.

Το πιθανότερο είναι οτι θα πλειοδοτήσει η MOTOR OIL (ήδη κατέχει το 75% της Άνεμος για το οποίο κατέβαλε 605 εκατ. ευρώ), καθώς υπάρχει το δικαίωμα της πρώτης άρνησης, σύμφωνα με την αρχική συμφωνία των δύο πλευρών.

Η Άνεμος όταν έγινε η συμφωνία Ελλάκτωρ και Motor OIL ειχε αποτιμηθεί 800 εκατ. ευρω.

 

Τι εγραφε χθες το mononews.gr

To mononews.gr χθες σε ρεπορτάζ με τίτλο “Τι κρύβει το πωλητήριο στην Άκτωρ: Κεφαλαιακή δύναμη πυρός 300 εκατ. ευρώ χρειάζεται να έχει ο αγοραστής” έγραφε τα εξής:

“Από πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν περισσότερα, αναφέρεται ότι καθώς ο δανεισμός της Άκτωρ ήταν κατά κύριο λόγο διμερής (από τη μητρική και άλλες θυγατρικές αυτής) τώρα έχει περιοριστεί δραστικά.

Με τις δανειακές οφειλές που έχουν απομείνει να κινούνται στη «ζώνη» των 10 με 15 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή στα αποτελέσματα 9μηνου του 2022 φαίνεται ότι ο τομέας της κατασκευής (δηλαδή ή Άκτωρ) έχει καταθέσεις που μαζί και με τις δεσμευμένες ανέρχονται στα 65,9 εκατ. ευρώ.

Με τις παραδοχές αυτές και από τη στιγμή που θα επιβεβαιωθούν από τα αποτελέσματα της χρήσης του 2022, η προς πώληση Άκτωρ διαθέτει καθαρό ταμείο της τάξεως των 50,9 εκατ. ευρώ ( διαθέσιμα μείον τα δάνεια).

Γεγονός που διαμορφώνει τη συνολική της αξία (enterprise value) στην περιοχή των 50 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου.

Το τίμημα των 150 εκατ. ευρώ και η ανάγκη για ΑΜΚ 100 εκατ.

Πηγές της αγοράς θεωρούν ότι μπορεί να «παίξει» ένα τίμημα εξαγοράς ανάμεσα στα 150 έως 180 εκατ. ευρώ.

Ανάλογα βέβαια και τις διαθέσεις που θα έχει ο μνηστήρας ή οι μνηστήρες που θα «χτυπήσουν» την κατασκευαστική.

Όπως φάνηκε στα αποτελέσματα 9μηνου του 2022, στην Άκτωρ με 2,7 δις ευρώ το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, υπήρξαν οριακές λειτουργικές ζημιές 101 χιλιάδων ευρώ, έναντι των περσινών ζημιών που είχαν φτάσει τα 70,1 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο οι αποσβέσεις και τα χρηματοοικονομικά έξοδα έφεραν στην εφετινή, τελική γραμμή του ισολογισμού των κατασκευών ζημιές 10,6 εκατ. ευρώ, από 87,6 εκατ. ευρώ που ήταν οι ζημιές στο αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Για τον δυνητικό αγοραστή βεβαίως, σταθμίζονται και άλλες παράμετροι.

Μεταξύ αυτών είναι και ο όγκος των υποχρεώσεων που κουβαλά στην πλάτη της η Άκτωρ.

Στη χρήση του 2021 ήταν 224 εκατ. ευρώ οι υποχρεώσεις σε προμηθευτές και υπεργολάβους, ενώ άλλα 60 εκατ. ευρώ ήταν οι προκαταβολές πελατών.

Ζήτημα αιχμής όμως είναι και το ύψος των εγγυητικών της κατασκευαστικής. Που ναι μεν για το αγοραστή δεν σημαίνουν κάποια εκταμίευση ποσού, αλλά συνιστούν ένα βάρος το οποίο θα κληθεί να το αναλάβει.

Από εκεί και πέρα βαρύνουσα σημασία έχουν και τα λειτουργικά δεδομένα της Άκτωρ.

Είναι ενδεικτικό ότι οι πωλήσεις στο 9μηνο της περσινής χρονιάς ανήλθαν στα 380,2 εκατ. ευρώ, το κόστος των οποίων διαμορφώθηκε στα 367,88 εκατ. ευρώ, από το οποίο προέκυψε ένα μικτό κέρδος 12,3 εκατ. ευρώ.

Τι δείχνουν αυτά;

Ότι για να ισοσκελιστούν τα κόστη απαιτούνται περί τα 39,5 εκατ. ευρώ μηνιαίως, κάτι που δεν έρχεται χωρίς μεγάλη προσπάθεια και…ιδρώτα.

Το υψηλό ανεκτέλεστο και το υφιστάμενο οικονομικό status της Άκτωρ δείχνουν ότι είναι σφόδρα πιθανό αν όχι αναγκαίο για τον αγοραστή της κατασκευαστικής, να προχωρήσει και σε αύξηση κεφαλαίου.

Όχι μικρότερη των 100 με 120 εκατ. ευρώ, που προστιθέμενα στο τίμημα ανεβάζουν τις υποχρεώσεις για το νέο ιδιοκτήτη στα επίπεδα των 300 εκατ. ευρώ.

Το σημερινό Δ.Σ και η στρατηγική Χόλτερμαν

Σήμερα Σάββατο συνεδριάζει σύμφωνα με πληροφορίες το Δ.Σ της Ελλάκτωρ, χωρίς να είναι γνωστό αν θα τεθούν επί τάπητος όλα τα νέα δεδομένα με φόντο την πώλησης της θυγατρικής κατασκευαστικής.

Για την οποία θα πρέπει εκ των πραγμάτων να δώσει το «πράσινο φως» και όμιλος Βαρδινογιάννη, καθώς η Μότορ Όιλ είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος με ποσοστό περίπου 30% έναντι του 45,15% που κατέχει η Reggeborgh του Χένρι Χόλτερμαν.

Στους σχεδιασμούς του οποίου είναι πλέον προφανής η αναδιανομή του χαρτοφυλακίου συμμετοχών του επιχειρηματικού Ομίλου.

Στη Μότορ Όιλ εκχωρήθηκε έναντι 605 εκατ. ευρώ το 75% του κλάδου των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και κατά φαινόμενα αργά ή γρήγορά θα έρθει η ώρα και για την εκποίηση του υπόλοιπου 25%.

Στο ίδιο μήκος κύματος της πώλησης θα βαδίσει και η Άκτωρ, κάτι που πιστεύεται ότι θα συμβεί και με την θυγατρική Ηλέκτωρ, η οποία έχει ισχυρή θέση στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων και δεν κρύβεται το ενδιαφέρον από την πλευρά του επιχειρηματικού ομίλου της Μότορ Όιλ.

Στο χαρτοφυλάκιο της Ελλάκτωρ θα παραμείνουν οι κερδοφόρες παραχωρήσεις, αλλά και το real estate μέσω της επίσης θυγατρικής Reds.

Στη οποία η Ελλάκτωρ έχει το 55,456%, ενώ η Reggeborgh μαζί με μια «δορυφορική» της εταιρεία ελέγχουν σχεδόν το 38%.

Στο τομέα του real estate ο Χένρι Χόλτερμαν δείχνει εκτός από εταιρικό και προσωπικό ενδιαφέρον, που υλοποιείται από σειρά επενδύσεων του ιδίου και του γιού του.

Για τον Ελλάκτωρα επιδιώκεται στο «τέλος της ημέρας» να έχει ρευστότητα μεγαλύτερη από τα δάνεια.

Κάτι που ήδη αναμένεται να το κατακτήσει με τη χρήση του 2022 με τα διαφαινόμενο ταμειακό πλεόνασμα να είναι περί τα 120 εκατ. ευρώ σε σχέση με το τραπεζικός δανεισμό, εξαιρουμένου αυτού της ειδικής περίπτωσης της «Μορέας» που δεν έχει  χρηματοοικονομικούς  κινδύνους.

Από το ξεκίνημα της εφετινής χρονιάς η μετοχή της Ελλάκτωρ ενισχύεται κατά 24,9% με την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας να έχει ανέλθει στα 760,8 εκατ. ευρώ.

Η αποτίμηση της μετοχικής συμμετοχής Reggeborgh- Χόλτερμαν μεταφράζεται σε 343,5 εκατ. ευρώ.

Περί τα 109 εκατ. ευρώ δηλαδή πάνω από κόστος κτήσης.

Κι ακόμα η βεντάλια των εξελίξεων δεν έχει ανοίξει πλήρως…”