Ο διευθύνων σύμβουλος της ANEK Lines, Γιάννης Βαρδινογιάννης
Αύξηση τζίρου στα 74,2 εκατ. ευρώ, από 58,1 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρσι, κατέγραψε το α΄ εξάμηνο του 2022 ο όμιλος ΑΝΕΚ, καταγράφοντας όμως παράλληλα καθαρές ζημίες 22,58 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος έχει εισέλθει πρόσφατα σε διαδικασία συγχώνευσης με τον όμιλο Attica.
Στο α’ εξάμηνο του 2022, όπως σημειώνεται στην εταιρική ανακοίνωση, η ταχεία ανάκαμψη από την πανδημία, σε συνδυασμό με τις ιδιαίτερα θετικές εξελίξεις στην τουριστική κίνηση και τις ταξιδιωτικές εισπράξεις κατά τη θερινή περίοδο, δημιούργησαν αισιοδοξία για τις επιδόσεις του κλάδου και της ελληνικής οικονομίας γενικότερα. Ωστόσο, η επιδείνωση του διεθνούς οικονομικού κλίματος με τη συνεχιζόμενη γεωπολιτική αστάθεια και την ενεργειακή κρίση, οδήγησε σε αύξηση του κόστους και των τιμών εν γένει, συντηρώντας ένα κλίμα αβεβαιότητας.
Στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας κατά το α’ εξάμηνο του 2022 υπήρξε σημαντική ενίσχυση του μεταφορικού έργου σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο της προηγούμενης χρήσης. Ο Όμιλος, αντίστοιχα, σημείωσε ισχυρές επιδόσεις σε επίπεδο μεταφορικής κίνησης και κύκλου εργασιών, εντούτοις η αλματώδης άνοδος των τιμών των καυσίμων, που κυμάνθηκαν σε πρωτοφανή επίπεδα, επιβάρυνε υπέρμετρα το λειτουργικό κόστος, απορρόφησε την ωφέλεια από την αύξηση των εσόδων, επιδείνωσε σημαντικά τα λειτουργικά αποτελέσματα και δυσχέρανε την προσπάθεια διατήρησης επαρκούς κεφαλαίου κίνησης.
Σε λειτουργικό επίπεδο, το α’ εξάμηνο του 2022 ο Όμιλος της ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία) και της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο) εκτελώντας συνδυασμένα δρομολόγια κοινοπρακτικά με πλοία της “ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ”. Στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα συνεχίστηκε η εκτέλεση δρομολογίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας, ενώ συνεχίστηκε και η εκναύλωση ενός πλοίου στο εξωτερικό. Σημειώνεται ότι από τις 07.02.2022 και μετά ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε με ένα πλοίο λιγότερο στην Αδριατική λόγω τερματισμού της ναύλωσης του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου ΑΣΤΕΡΙΩΝ II. Εκτελώντας 15% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2021, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το α’ εξάμηνο του 2022 σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 257 χιλ. επιβάτες έναντι 159 χιλ. τη συγκρίσιμη περίοδο (αύξηση 61%), 59
Εξέλιξη Κυριότερων Στοιχείων (6Μ 2022 έναντι 6Μ 2021)
Κύκλος εργασιών Ομίλου: €74,222 εκατ. έναντι €58,181 εκατ.
Κύκλος εργασιών Μητρικής: €64,732 εκατ. από €51,387 εκατ.
Κόστος πωληθέντων Ομίλου: €81,771 εκατ. έναντι €55,636 εκατ. Κόστος πωληθέντων Μητρικής: €73,272 εκατ. από €51,021 εκατ.
Μικτά Κέρδη Ομίλου: ζημίες €7,549 εκατ. από κέρδη €2,545 εκατ.
Μικτά Κέρδη Μητρικής: ζημίες €8,540 εκατ. από κέρδη €0,366 εκατ.
EBITDA Ομίλου: ζημίες €12,031 εκατ. έναντι ζημιών €0,721 εκατ.
EBITDA Μητρικής: ζημίες €11,668 εκατ. έναντι ζημιών €1,617 εκατ.
Καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας Ομίλου: ζημίες €22,580 εκατ. έναντι ζημιών €12,075 εκατ.
Καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους Μητρικής: ζημίες €20,735 εκατ.
ΑΝΕΚ: Αύξηση τζίρου σε ένα ζημιογόνο α’ εξάμηνο
Στρατηγική – Προοπτικές
Στις 26.09.2022 το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας αποφάσισε -σε συνέχεια της συμφωνίας της εταιρείας “ΑΤΤΙCA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ” (εφεξής ATTICA) με τους βασικούς πιστωτές και μετόχους της ΑΝΕΚ- την έναρξη της διαδικασίας συγχώνευσης με απορρόφηση της Εταιρείας από την ATTICA.
Σημειώνεται ότι η ολοκλήρωση της συναλλαγής υπόκειται στην έγκριση των αρμοδίων οργάνων της ΑΝΕΚ και της ATTICA σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και τους συνήθεις στις περιπτώσεις αυτές όρους και αιρέσεις (λήψη έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού καθώς και κάθε άλλης τυχόν απαιτούμενης έγκρισης ή άδειας).
Διαβάστε επίσης: