• Business

    Τι λέει ο Άδωνις Γεωργιάδης στο mononews για τις επαφές με την Volkswagen και το παράδειγμα της Nissan

    Άδωνις Γεωργιάδης

    Άδωνις Γεωργιάδης, υπουργός Ανάπτυξης


    «Ενδιαφερόμαστε σοβαρά, αλλά δεν είναι ώριμες οι συνθήκες να ανακοινώσουμε κάτι».

    Αυτό δηλώνει ο υπουργός Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στο mononews.gr σχετικά με το ενδιαφέρον της ελληνικής κυβέρνησης να προσελκύσει την VW, μετά το πάγωμα της επένδυσης για εγκατάσταση μονάδας παραγωγής στην Τουρκία. Πάγωμα το οποίο οφείλεται στην απόφαση της Τουρκίας να εισβάλει στη βόρεια Συρία, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων παγκοσμίως.

    Το τουρκικό εργοστάσιο προγραμματιζόταν να κατασκευάσει τις επόμενες γενιές των VW Passat και Skoda Superb, με μέγιστη ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 300.000 οχημάτων, σύμφωνα με το Automotive News Europe, με την έναρξη της παραγωγής να έχει προγραμματιστεί για το 2022. Σκοπός του εργοστασίου ήταν η κάλυψη των αναγκών της ανατολικής Ευρώπης, με το ύψος της επένδυσης να υπερβαίνει το 1,5 δισεκ. ευρώ και να εκτιμάται ότι αυτή θα δημιουργήσει 4.000 νέες θέσεις εργασίας.

    Αν και η κυβέρνηση κρατάει κλειστά τα χαρτιά της, επισημαίνεται ότι μία επένδυση αυτού του είδους στην Ελλάδα λειτουργεί πολλαπλασιαστικά για την ελληνική οικονομία, η οποία βγαίνει ολοένα και περισσότερο στο ξέφωτο.

    Κάτι που άλλωστε, συνηγορεί και η αναβάθμιση του αξιόχρεου της χώρας από την S&P μόλις την περασμένη Παρασκευή με… option νέας αναβάθμισης εντός 12μήνου, εφόσον προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις.

    Πλην όμως, η εμπειρία για την εγκατάσταση μονάδας παραγωγής αυτοκινήτων στη χώρα μας ήταν οδυνηρή, αφού το εγχείρημα του αείμνηστου Νικόλαου Θεοχαράκη, μέσω της ΤΕΟΚΑΡ στον Βόλο, εστέφθη από απόλυτη αποτυχία, οδηγώντας την εταιρεία στο λουκέτο και τους χιλιάδες εργαζόμενους στην ανεργία πριν από περίπου 30 χρόνια. Και βεβαίως, τους Ιάπωνες επενδυτές της Nissan να ακούν Ελλάδα και συνδικαλιστές και να το βάζουν ακόμα στα… πόδια.

    Όπως είχε τονιστεί εγκαίρως σε προφητικό άρθρο-παρέμβαση του mononews.gr στις 18 Οκτωβρίου που προέκυψε το θέμα αναστολής της επένδυσης των Γερμανών στην Τουρκία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία ήταν έτοιμες να προσφέρουν περισσότερα κίνητρα στον Όμιλο Volkswagen για να πείσουν τον γερμανικό όμιλο να κατασκευάσει το νέο εργοστάσιο αυτοκινήτων στις χώρες τους.

    Η κυβέρνηση της Βουλγαρίας δηλώνει μάλιστα έτοιμη να ενισχύσει την προσφορά της και να διπλασιάσει τις επιχορηγήσεις που θα διαθέσει στη VW, στα 260 εκατ. ευρώ από τα αρχικά 135 εκατ. ευρώ», δήλωσε ο Ρόζεν Πλένβελιβ, μέλος του βουλγαρικού συνδέσμου αυτοκινήτων.

    Μετά την απόφαση της VW να ακυρώσει την επένδυση στην Τουρκία και η Ρουμανία δήλωσε ότι ξεκίνησε νέες συνομιλίες για να ασκήσει πιέσεις για την επένδυση.

    Το ερώτημα που τίθεται είναι τι φορολογικά κίνητρα, αλλά και τι επιχορηγήσεις προτίθεται να δώσει η ελληνική πλευρά για να φέρει μία επένδυση του βεληνεκούς της VW στην χώρα μας.

    Η Pfizer και οι άλλοι

    Σε κάθε περίπτωση τα δεδομένα, οι συνθήκες και βεβαίως οι εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Η χώρα βίωσε μνημόνια και υποχώρηση του ΑΕΠ 28% την τελευταία 10ετία. Περίπου 1,5 εκατ. πολίτες οδηγήθηκαν στην ανεργία και τα ποσοστά, αν και υποχωρούν, δεν παύουν να είναι ισχυρά κοντά στο 18%.

    Η κυβέρνηση, όπως έχει δηλώσει ο πρωθυπουργός κ. Κ. Μητσοτάκης, έχει στρατηγική επιλογή της την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

    Στο πλαίσιο αυτό, η απόφαση του αμερικανικού φαρμακευτικού κολοσσού Pfizer να επιλέξει τη Θεσσαλονίκη για τη δημιουργία ενός εκ των έξι συνολικά digital hubs που προγραμματίζει παγκοσμίως, μια επένδυση για την οποία μίλησε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της ΔΕΘ όχι μόνο βάζει τη χώρα μας στο διεθνή χάρτη της έρευνας νέων φαρμάκων, αλλά παράλληλα στέλνει ισχυρό μήνυμα εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία και δίνει το σήμα για μεγάλες επενδύσεις.

    Η υποδομή για την επένδυση εκτιμάται ότι θα είναι επιχειρησιακά έτοιμη κατά τη διάρκεια του 2020 και έχει την δυνατότητα να προσφέρει 200 θέσεις εργασίας υψηλών δεξιοτήτων, με προοπτική και για περαιτέρω ενίσχυση του δυναμικού. Η στελέχωση δε του κέντρου θα ξεκινήσει τον προσεχή Ιανουάριο και το εργαστήριο σχεδιάζεται να αποτελεί έδρα υψηλής ψηφιακής τεχνολογίας και εξειδίκευσης.

    Sitel

    Και όχι μόνο. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2020 αναμένεται να λειτουργήσει στην Ελλάδα το κέντρο παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών σε επιχειρήσεις (στην Ελλάδα έχει επικρατήσει ο όρος «τηλεφωνικά κέντρα») του αμερικανικού ομίλου Sitel, ενός εκ των κορυφαίων στον κόσμο στον τομέα αυτό. Στόχος είναι η δημιουργία τουλάχιστον 1.000 θέσεων και ήδη, η Sitel βρίσκεται στα πρώτα στάδια υλοποίησης της επένδυσης, τα οποία περιλαμβάνουν κυρίως τη μετατροπή του ακινήτου για τη στέγαση των εγκαταστάσεών της στην Αθήνα.

    Αυτά, σε συνδυασμό με την εμβληματική επένδυση του Ελληνικού, το σχέδιο Ηρακλής, που δημιουργεί μία δυνητική αγορά διαχείρισης κόκκινων δανείων της τάξης των 30 δισ. ευρώ, το ξεμπλοκάρισμα της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας από το ΣτΕ, το ξεπάγωμα των αγοραπωλησιών στα ακίνητα με την αναστολή του ΦΠΑ στην οικοδομή από το 2006 κι έπειτα, οι αποκρατικοποιήσεις, οι επενδύσεις στον τουρισμό, στις μαρίνες και τα λιμάνια, δημιουργούν ένα νέο τοπίο για την ελληνική οικονομία. Που καθιστούν, σύμφωνα με τον υφυπουργό Οικονομικών κ. Θ. Σκυλακάκη την πρόβλεψη για την ανάπτυξη 2,8% το 2020, συντηρητική…



    ΣΧΟΛΙΑ