• Business Of Fashion

    Το νέο κοσμηματοπωλείο Boucheron στη Γαλλία αποτελεί την απόλυτη εμπειρία του shopping

    • Bloomberg


    Ένα εντυπωσιακό κολιέ βρίσκεται στη βιτρίνα του νέου καταστήματος του κοσμηματοπωλείου πολυτελείας Boucheron, στην Πλατεία Vendome, στο Παρίσι. Το κόσμημα είναι φτιαγμένο από δεκάδες μαργαριτάρια και διαμάντια, που πλαισιώνουν μια ροζ τουρμαλίνη 43 καρατίων.

    Οι αγοραστές που εισέρχονται στο ανακαινισμένο αρχοντικό του 18ου αιώνα, το οποίο ξανάνοιξε, αυτή την εβδομάδα, τις πύλες του μετά από μια σαρωτική ανακαίνιση που πραγματοποίησε η μητρική εταιρεία Kering SA, μπορούν να αποχωρήσουν με τις αγορές τους μέσω μιας μυστικής πόρτας που βρίσκεται στην, εμπνευσμένη από την Κίνα, αίθουσα πωλήσεων. Μπορούν ακόμη να προσκληθούν να παραμείνουν στη VIP σουίτα επισκεπτών, η οποία διαθέτει υπερπολυτελές μπάνιο με θέα στον Πύργο του Άιφελ.

    “Αυτό είναι κάτι περισσότερο από το άνοιγμα ενός καταστήματος στη Γαλλία”, δήλωσε η CEO του Boucheron, Helene Poulit-Duquesne, η οποία εντάχθηκε στην εταιρεία το 2015, έχοντας προυπηρεσία 17 χρόνια στον οίκο Cartier της Richemont. Η συγκεκριμένη πλατεία του Παρισιού αποτελεί τον πιο διάσημο, κοσμοπολίτικο προορισμό στον κόσμο -όπου έχουν καταστήματα κορυφαία brands, όπως οι Van Cleef & Arpels, Chaumet και Chanel. “Η ιστορία της πλατείας Vendome είναι αυτό που θέλουμε να πούμε σε όλο τον κόσμο.”

    Helene Poulit-Duquesne

    Αφού έδωσε ώθηση στις σειρές για skateboarding και στις μάρκες ποδοσφαίρου όπως η Puma, ο όμιλος Kering προσπαθεί να διαφοροποιηθεί και στον κλάδο ειδών πολυτελείας.

    Ένα δυναμικό come back για την ναυαρχίδα του ομίλου, τη Gucci, η οποία επαναλανσαρίστηκε με την αισθητική του νέου σχεδιαστή της το 2015, οδήγησε τις μετοχές του ομίλου σε άνοδο 85% την περυσινή χρονιά. Ωστόσο, ο ραγδαίος ρυθμός ανάπτυξης της Gucci κατά την τελευταία διετία, σημαίνει ότι η εταιρεία εξαρτάται περισσότερο από ποτέ, από το συγκεκριμένο εμπορικό σήμα.

    Ο όμιλος που δημιούργησε ο γάλλος δισεκατομμυριούχος Francois-Henri Pinault αυξάνει τώρα τις επενδύσεις σε κοσμήματα, φτιάχνοντας καταστήματα για τη Boucheron και λανσάροντας μια νέα συλλογή κοσμημάτων υψηλής ποιότητας για τη Gucci, επεκτείνοντας παράλληλα τα μικρότερα εμπορικά σήματα της όπως η Balenciaga και Alexander McQueen.

    Η Boucheron ιδρύθηκε λίγο μετά από την Cartier και είναι μέλος της ελίτ των γαλλικών κοσμηματοπωλείων, που κατασκευάζουν υψηλής ποιότητας κοσμήματα: μοναδικά κομμάτια που κοστίζουν από $ 50.000 έως αρκετά εκατομμύρια δολάρια, τα οποία είναι χειροποίητα και κατασκευάζονται στα ateliers της Vendom. Όμως, ενώ η Cartier έχει λανσάρει σειρές από προϊόντα σούπερ-πολυτελείας μέχρι μοντέλα που απευθύνονται σε μεγαλύτερο κοινό, όπως τα ρολόγια Panthere αξίας 4.000 δολαρίων και τα βραχιόλια “Love”, τα οποία διατίθενται σε σχεδόν 300 καταστήματα σε όλο τον κόσμο, η Boucheron παρέμεινε μια λιγότερο γνωστή επιλογή υπό τη σκέπη της οικογένειας που τη διαχειρίζονταν, μέχρι την πώληση στον όμιλο Kering το 2000.

    Οι προσιτές γραμμές της Boucheron, συμπεριλαμβανομένων των best-seller δαχτυλιδιών Quatre αξίας 4.000 δολ., εισήλθαν πρόσφατα στο παγκόσμιο προσκήνιο. Tα έχουν λανσάρει οι ηθοποιοί Lea Seydoux της Γαλλίας και ο Zhou Dongyu της Κίνας ενώ και η Beyonce τα φορούσε στη σκηνή.

    Παράλληλα o όμιλος Kering άνοιξε τις δύο πρώτες μπουτίκ Boucheron στην κεντρική Κίνα φέτος και στοχεύει στην παραιτέρω ανάπτυξη της με παρουσίες στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάο.

    Ενώ ο όμιλος δεν αποκαλύπτει στοιχεία για τα μικρότερα εμπορικά σήματα της, η εκπρόσωπος του δήλωσε ότι η Boucheron ήταν κερδοφόρα από το 2007 και οι πωλήσεις της τριπλασιάστηκαν μετά την εξαγορά. Αναλύσεις εκτιμούν ότι τα έσοδά της ήταν 85 εκατομμύρια ευρώ (97 εκατομμύρια δολάρια).

    Τα παγκόσμια brands κυριαρχούν σε κατηγορίες όπως τα ρολόγια πολυτελείας και οι τσάντες, αλλά οι καταναλωτές δεν έχουν σκεφτεί τα εμπορικά σήματα πίσω από τα διαμαντένια μενταγιόν τους και τα χρυσά δαχτυλίδια. Μια μελέτη της εταιρείας συμβούλων McKinsey δείχνει ότι οι παγκόσμιες μάρκες αποτελούν μόνο το 20% της αγοράς κοσμημάτων το 2014 – ποσοστό που αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2020.

    “Βλέπουμε μεγάλες δυνατότητες για brands που έχουν μια διεθνή προσέγγιση και μια ξεχωριστή ταυτότητα”, δήλωσε ο Albert Bensoussan, Διευθύνων Σύμβουλος των ρολογιών και κοσμημάτων της Kering.

    Οι οθόνες αφής επιτρέπουν στους επισκέπτες του καταστήματος Boucheron του Παρισιού να περιηγηθούν στην ιστορία και να δουν τους πρώην πελάτες της εταιρείας, όπως η Κόμισσα του Castoglione (που ζούσε στο ίδιο κτίριο στους επάνω ορόφους), η Τζέιν Μπίρκιν και ο Τσάρος Αλέξανδρος Γ ‘.

    Η Poulit-Duquesne είναι μια από τις πρώτες γυναίκες που αναλαμβάνουν τα ηνία ενός οίκου υψηλής αισθητικής και εμφανίζεται ευαίσθητη στο γεγονός ότι το μάρκετινγκ επικεντρώνεται στην ιστορική κληρονομιά του brand ή στη σύνδεση της αγοράς κοσμημάτων με συναισθηματικές καταστάσεις. «Θα ήθελα να μιλήσω στις γυναίκες για το στυλ, για το πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν το κάθε κόσμημα», επισήμανε.

    Για να κάνει τους πελάτες να αισθανθούν πιο οικεία, όπως στο σπίτι τους, η CEO αποφάσισε να αλλάξει τα τετράγωνα γραφεία και τις βιτρίνες με πιο φιλικά, στρογγυλά τραπέζια. Παράλληλα, οι πωλήτριες δεν ντύνονται με pencil αυστηρές φούστες και πουκάμισα, αλλά μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε σατέν φόρμες και φορέματα με μοτίβα.

    «Πρόκειται για μία εμπειρία» επισημαίνει η Poulit-Duquesne. «Ακόμη και αν δεν το επισκεφτείς, είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι υπάρχει ένα τέτοιο κατάστημα».



    ΣΧΟΛΙΑ