• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Γιατί οι επενδυτές άνοιξαν πυρ κατά της εταιρείας των Angry Birds

    • Bloomberg


    «Βουτιά» πάνω από 45% σημείωσε η μετοχή της εταιρείας Rovio Entertainment Oyj στο Ελσίνκι – τη μεγαλύτερη που έχει σημειώσει αφότου εισήχθη στο χρηματιστήριο τον Σεπτέμβριο -, καθώς τα στελέχη της εταιρείας προέβλεψαν ότι οι πωλήσεις και τα κέρδη του 2018 θα διαμορφωθούν πολύ κάτω από τις προηγούμενες εκτιμήσεις. Τα έσοδα θα μειωθούν φέτος και τα προσαρμοσμένα κέρδη θα διαμορφωθούν μόλις στο 9%-11% των πωλήσεων, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία ενόψει της ανακοίνωσης των ετήσιων αποτελεσμάτων της.

    Οι επενδυτές είχαν θορυβηθεί ήδη από τα αποτελέσματα που είχε ανακοινώσει η εταιρεία για το τρίτο τρίμηνο, μένοντας να απορούν πόσο άσχημα μπορεί να είναι τα πράγματα για μια εταιρεία που δεν κατάφερε να επαναλάβει την επιτυχία των Angry Birds. Η αλήθεια είναι ότι οι Φινλανδοί επενδυτές είχαν μεγάλες ελπίδες για τη Rovio, μετά την αποτυχία της Nokia να επικρατήσει στον κλάδο των ηλεκτρονικών οικιακής χρήσης. Και τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία μπήκε στο χρηματιστήριο, με τιμή διάθεσης μετοχής στα 11,50 ευρώ, σε πανηγυρικό κλίμα και με τα Angry Birds να κοσμούν ακόμη και τα αστικά λεωφορεία. Έκτοτε, όμως, η μετοχή της έχει χάσει γύρω στο 50%.

    Η βασικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η εταιρεία είναι η αδυναμία της να επαναλάβει την επιτυχία των Angry Birds, αφού κανένα από τα επόμενα παιχνίδια δεν τα πήγε τόσο καλά. Επιπλέον, ο ανταγωνισμός στην αγορά έχει γίνει πιο σκληρός, καθώς οι εταιρείες του κλάδου δαπανούν όλο και περισσότερα χρήματα για να… πείσουν τους χρήστες να παίξου τα δικά τους παιχνίδια και να κάνουν αγορές μέσα από αυτά.

    Υπάρχει, όμως, και η άλλη πλευρά: οι αναλυτές ήταν, ως επί το πλείστον, θετικοί για τη μετοχή αυτήν την εβδομάδα. Τέσσερις στους πέντε αναλυτές που παρακολουθεί το Bloomberg έδιναν σύσταση «αγοράς» για τη μετοχή. Με βάση την τιμή-στόχο τους, η μετοχή της Rovio έχει περιθώριο ανόδου πάνω από 100%.

    Σύμφωνα με έναν αναλυτή, η Rovio έχει «θετικά EBT, οπότε η εταιρεία δεν είναι σε κρίση».

    «Μπορεί να θεώρησαν ότι το διάσημο όνομα βοηθά να πειστούν οι χρήστες να παίξουν τα παιχνίδια, αλλά αυτό δεν φαίνεται να ισχύει», λέει. Και προσθέτει: «Για να φέρει πολλά χρήματα, θα πρέπει το ίδιο το παιχνίδι να είναι πολύ καλό».



    ΣΧΟΛΙΑ