• Business

    Tρεις επιτυχημένοι εξαγωγείς συμβουλεύουν: «Πάρτε το ρίσκο και επενδύστε στις εξαγωγές»


    Παρά τη μεγάλη αύξηση που παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια, οι ελληνικές εξαγωγές εξακολουθούν να αφορούν ένα πολύ μικρό ποσοστό επιχειρήσεων. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ΕΥ, το 2015, στην κορύφωση της κρίσης, μόλις το 2,5% ή 17.730 σε σύνολο 700.000 επιχειρήσεων στην Ελλάδα κατέγραψαν εξαγωγική δραστηριότητα. Στοιχείο εξαιρετικά απογοητευτικό, αν αναλογιστεί κανείς πως η στροφή στις εξαγωγές θεωρείται μονόδρομος για τη δημιουργία μιας βιώσιμης οικονομίας, που θα αντέχει στους κραδασμούς. Ο φόβος του άγνωστου, σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας και την κατάλληλη στήριξη από την Πολιτεία εκτιμάται πως ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την αδυναμία των ελληνικών επιχειρήσεων να γίνουν πιο εξωστρεφείς.

    Τρεις επιχειρηματίες, με μακρά και επιτυχημένη πορεία στο χώρο των εξαγωγών κατά την παρουσίαση της έρευνας της ΕΥ για την εξωστρέφεια κάλεσαν την εγχώρια επιχειρηματική κοινότητα να πιστέψει στις δυνάμεις της, να οργανωθεί σωστά και να επιδιώξει στο μέτρο των δυνατοτήτων της, την έξοδο στις διεθνείς αγορές.

    Ο Γιάννης Καντώνιας, εμπορικός διευθυντής της Cosmos Aluminium, προτρέπει όσους σκέφτονται να ασχοληθούν με τις εξαγωγές, να μην φοβηθούν και να προχωρήσουν. Όντας στο τιμόνι, μιας 100% εξαγωγικής βιομηχανίας για πάνω από δέκα χρόνια, εξακολουθεί να πιστεύει πως οι εξαγωγές είναι πιο εύκολες και προβλέψιμες απ’ ότι η ανάληψη επιχειρηματικής δράσης στην ελληνική αγορά. Απαραίτητη βέβαια προϋπόθεση, όπως λέει, είναι ο επιχειρηματίας να αντιμετωπίσει τις εξαγωγές ως μια επένδυση, και όχι ως κάτι ευκαιριακό. Δεν θα πρέπει να προσδοκά σε βραχυπρόθεσμα κέρδη, αλλά θα πρέπει να οικοδομήσει μια στενή συνεργασία με τους πελάτες του, η οποία στο μέλλον θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. «Δεν πρέπει να κοιτάει το αύριο, αλλά να δίνει ένα περιθώριο χρόνου, προτού απολαύσει τους καρπούς των προσπαθειών του», σημειώνει χαρακτηριστικά.

    Σε ανάλογο μήκος κύματος και ο διευθύνων σύμβουλος της βιομηχανίας φρένων Grantex, Θεόδωρος Πασχαλίδης, ο οποίος συμβουλεύει τους Έλληνες επιχειρηματίες να μην περιμένουν να δημιουργηθούν οι ιδανικές συνθήκες αλλά να πάρουν το ρίσκο και να επεκταθούν στη διεθνή αγορά. «Όσο και εάν περιμένεις, τα πράγματα δεν θα έρθουνε ποτέ όλα ευνοϊκά. Πρέπει να μελετήσεις σωστά τις κινήσεις σου, και μετά να πάρεις το ρίσκο», επισημαίνει ο ίδιος. Ο κ. Πασχαλίδης, με βάση την εμπειρία που απέκτησε στο τιμόνι μιας εταιρείας που εξάγει πάνω από το 50% της παραγωγής της, θεωρεί εξίσου σημαντικό για μια επιχείρηση που σχεδιάζει να βγει εκτός συνόρων τη συνέπεια στην παράδοση των εμπορευμάτων στους πελάτες. Γιατί, όπως λέει, εάν δεν είσαι συνεπής, τότε, χάνεις την αξιοπιστία σου, ότι πιο πολύτιμο στο εμπόριο.

    Ο Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου, πρόεδρος της φερώνυμης βιομηχανίας παραγωγής βαλσάμικου ξυδιού από την Καλαμάτα υπογραμμίζει πως τα εμπόδια δεν πρέπει να αποθαρρύνουν όσους θέλουν να διευρύνουν την ακτίνα δράσης τους, λέγοντας πως πάντοτε υπήρχαν αντικίνητρα αλλά και κίνητρα ενώ προτείνει να αλλάξει ο τρόπος που δίνονται οι επιδοτήσεις, «ώστε να γίνουν πραγματικά χρήσιμες και παραγωγικές». Ειδικότερα, ο κ. Παπαδημητρίου προτείνει να υιοθετήσουμε το μοντέλο του Καναδά, το οποίο αφορά σε στοχευμένες και κατά περίπτωση επιδοτήσεις σε εταιρείες που παρουσιάζουν αξιόπιστο business plan. «Είναι μια πρωτοποριακή ιδέα, ωστόσο είναι εφικτό και μπορεί να είναι αποδοτικό και χρήσιμο», λέει χαρακτηριστικά.



    ΣΧΟΛΙΑ