ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Xclusiv: Αναδιάρθρωση της ναυπηγικής βιομηχανίας της σχεδιάζει η Ιαπωνία – Προτείνεται ίδρυση κρατικού ναυπηγείου
Οι περιορισμένες θέσεις που υπάρχουν στα ναυπηγεία για την κατασκευή πλοίων, οι υψηλές τιμές, η αβεβαιότητα για τα μελλοντικά καύσιμα, καθώς και η γεωστρατηγική αστάθεια, είναι οι λόγοι που οι Έλληνες εφοπλιστές περιορίζουν σε αυτή τη φάση τις παραγγελίες για νεότευκτα πλοία.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv, για την επόμενη τετραετία 2025 – 2028, οι Έλληνες εφοπλιστές, έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικά προγράμματα για κατασκευή 627 πλοίων.
Από τα πλοία αυτά, τα 110 τα ναυπηγεί ο Γιώργος Προκοπίου, 74 πλοία αξίας 7,3 δισ. δολαρίων, ο Βαγγέλης Μαρινάκης, 22 η Μαρία Αγγελικούση, 19 ο Νίκος Τσάκος, 37 ο Κρίτων Λεντούδης, 7 ο Γιώργος και ο Παναγιώτης Αγγελόπουλος.
Αναλυτικότερα, οι Έλληνες εφοπλιστές, ναυπηγούν 164 φορτηγά πλοία, που αντιπροσωπεύουν το 12% των υπό κατασκευή φορτηγών πλοίων, 297 δεξαμενόπλοια, που αντιστοιχεί σε ποσοστό στο 24% του παγκόσμιου στόλου, 71 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, ποσοστό 8%, 47 πλοία μεταφοράς LNG, που αντιστοιχούν στο 14% και 48 πλοία μεταφοράς LPG, που σε ποσοστό είναι το 15% των πλοίων που ναυπηγούνται.
Συνολικά, παγκοσμίως ναυπηγούνται 4. 935 πλοία.
Διαβάστε επίσης
Μηνάς Παπαδάκης: Αυξήθηκε κατά 14,29% η κρουαζιέρα στο Ηράκλειο το εξάμηνο
«Ναυτιλιακή Κύπρος 2025» από 6 έως 8 Οκτωβρίου στη Λεμεσό
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Lamda Development: Πρόωρη εξόφληση ομολογιακού στις 14 Ιουλίου – Καταβολή 1.033,76€ ανά τίτλο
- Τραμπ: Ανακοίνωσε Εμπορική συμφωνία με το Βιετνάμ – Δασμοί 20% και 40%, μηδενικοί δασμοί για τις ΗΠΑ
- Χρηματιστήριο: Η αγορά προεξοφλεί ανώτερη τιμή στη δημόσια πρόταση του Euronext προς την ΕΧΑΕ
- Στάρμερ: Στηρίζει πλήρως την υπουργό Οικονομικών Ριβς παρά τη «στροφή 180 μοιρών» στην κοινωνική πρόνοια
