Ακόμη και ένα μόνο κανάλι πωλήσεων αρκεί για να στηρίξει την αναπτυξιακή πορεία μιας εταιρείας – ειδικά όταν αυτό το κανάλι είναι η αλυσίδα Σκλαβενίτης, leader στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

Η Μολών Λαβέ ΑΕ, εταιρεία τυποποίησης και εμπορίας ελαιολάδου, γνωστή από το ομώνυμο brand που διατίθεται μέσω των αλυσίδων Σκλαβενίτης, Χαλκιαδάκης και The Mart, αντλεί σχεδόν το σύνολο του κύκλου εργασιών της από την εγχώρια αγορά, με τον βασικό της πελάτη να απορροφά σταθερά μεγάλα φορτία προϊόντων. Το 2024, ο τζίρος της άγγιξε τα 16,35 εκατ. ευρώ, με πάνω από 15,8 εκατ. να προέρχονται από την Ελλάδα. Μια εμπορική σχέση που, αν και μονοσήμαντη, αρκεί για να προσφέρει σταθερότητα, όγκο και προοπτική. Παράλληλα, η ένταξη σε ένα ισχυρό retail περιβάλλον μπορεί να λειτουργήσει ως «ψήφος εμπιστοσύνης» για την ποιότητα και την αξιοπιστία του προϊόντος, ανοίγοντας τον δρόμο για νέες συνεργασίες, επενδύσεις ή ακόμη και εξαγωγές. Με άλλα λόγια, μια τέτοια συνεργασία μπορεί να αποτελέσει καταλύτη για την επιχειρηματική αναβάθμιση και τη βιώσιμη ανάπτυξη μιας εταιρείας.

1

Η λακωνική εταιρεία, με επικεφαλής τον Γιάννη Μανίκη, έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια να εδραιώσει την παρουσία της στην αγορά τυποποιημένου ελαιολάδου, επενδύοντας στη σταθερότητα των συνεργασιών και στην αξιοπιστία του προϊόντος της. Χωρίς εκτεταμένο δίκτυο διανομής ή πολυεπίπεδο μάρκετινγκ, στηρίχθηκε σχεδόν αποκλειστικά σε έναν βασικό πελάτη, χτίζοντας τζίρο και δυναμική μέσα από σταθερή τοποθέτηση στα ράφια.

Το χτίσιμο του brand

Η λακωνική εταιρεία, με επικεφαλής τον Γιάννη Μανίκη, έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια να εδραιώσει την παρουσία της στην αγορά τυποποιημένου ελαιολάδου, επενδύοντας στη σταθερότητα των συνεργασιών και να χτίσει brand. Ο τζίρος της εκτινάχθηκε την τελευταία διετία, όχι μόνο λόγω της παρουσίας της στο δίκτυο του Σκλαβενίτη, αλλά και ως αποτέλεσμα της σημαντικής ανόδου που καταγράφηκαν στις τιμές του ελαιολάδου. Είναι ενδεικτικό ότι το 2022 ο κύκλος εργασιών της δεν ξεπερνούσε τα 6 εκατ. ευρώ.

Για το 2025, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα προσεγγίσουν τα 20 εκατ. ευρώ, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών.

Ο κύκλος εργασιών από πωλήσεις προϊόντων διαμορφώθηκε το 2024 σε 16,35 εκατ. ευρώ (+2,3%) εκ των οποίων 15,82 εκατ. ευρώ προήλθαν από την εγχώρια αγορά, 72,46 χιλ. ευρώ από ενδοκοινοτικές παραδόσεις και 458,23 χιλ. ευρώ από εξαγωγές σε τρίτες χώρες.

Τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών ανήλθαν σε 385,51 χιλ. ευρώ, ενώ τα έσοδα από παρεπόμενες ασχολίες και ανόργανα έσοδα σε 176,27 ευρώ. Επιπλέον, οι αναλογούσες στη χρήση επιχορηγήσεις παγίων διαμορφώθηκαν σε 63,93 χιλ. ευρώ. Το μικτό εμπορικό αποτέλεσμα επί κόστους διαμορφώθηκε στο 14,69% και επί των πωλήσεων στο 12,80%.

Επιστροφή σε κερδοφορία

Το καθαρό αποτέλεσμα της χρήσης ήταν θετικό, με κέρδη 264,5 χιλ. ευρώ, έναντι ζημιών 316 χιλ. ευρώ το 2023. Πρόκειται για πλήρη αντιστροφή της εικόνας, με τη μετάβαση από αρνητικό σε θετικό πρόσημο να ισοδυναμεί με βελτίωση 183,72%. Σε επίπεδο προ φόρων, τα κέρδη διαμορφώθηκαν σε 345,5 χιλ. ευρώ από ζημιές 357,1 χιλ. ευρώ πέρυσι, με τη μεταβολή να αγγίζει το 196,7%.

Η επιστροφή στην κερδοφορία αποδίδεται στην αύξηση του κύκλου εργασιών, η οποία κάλυψε την άνοδο δαπανών σε επιμέρους λειτουργικά κόστη, όπως αποσβέσεις, αμοιβές προσωπικού, διαφήμιση και ενέργεια.  Οι επενδύσεις σε πάγιο εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένων μηχανημάτων, μέσων μεταφοράς και λοιπού εξοπλισμού, ανήλθαν σε 777,74 χιλ. ευρώ, ενώ οι απαιτήσεις από πελάτες διαμορφώθηκαν σε 2,2 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης

H&M: Η Ελλάδα ανάμεσα στις κορυφαίες αγορές – Από την Ερμού ξεκινά το «made in Greece» rebranding

Κόντρα της Nestle Ελλάς με το Δημόσιο: Πόσα χρήματα ζητά

Σεμέλη Οινοποιητική: Αυξημένες πωλήσεις αλλά ζημιές, πριν περάσει στα χέρια της Premia