• Business

    Ο Ευτύχης Βασιλάκης βγάζει την Αegean Airlines στην αγορά για 200 εκατ. ευρώ με 7ετές ομόλογο

    Ευτύχης Βασιλάκης. Πρόεδρος Aegean Airlines

    Ευτύχης Βασιλάκης. Πρόεδρος Aegean Airlines


    Η κλεψύδρα του χρόνου μετράει αντίστροφα για τη μεγάλη έκδοση εταιρικού ομολόγου από την Αεροπορία Αιγαίου (Aegean Airlines). Της οποίας ο διοικητικός και μετοχικός έλεγχος είναι στα χέρια του, ηλικίας 51 ετών, Ευτύχη Βασιλάκη, πρωτότοκου γιου του αείμνηστου ιδρυτή του ομώνυμου επιχειρηματικού ομίλου, Θόδωρου Βασιλάκη. Στόχος της εισηγμένης αεροπορικής εταιρείας είναι να αντλήσει 200 εκατ. ευρώ, μέσω της έκδοσης ομολόγου 7ετούς διάρκειας, το οποίο θα είναι διαπραγματεύσιμο στην κύρια αγορά του χρηματιστηρίου της Αθήνας.

    Αν δεν υπάρξει κάποιος αστάθμητος παράγοντας που μπορεί να «σκιάσει» το επενδυτικό τοπίο, τότε η έκδοση του ελληνικού δικαίου, εταιρικού ομολόγου της Aegean, αναμένεται να γίνει προς τα τέλη του τρέχοντος Ιανουαρίου.

    H εταιρεία είχε εκδηλώσει την πρόθεση να βγει στην αγορά για την άντληση κεφαλαίων από τον περασμένο Νοέμβριο, πλην όμως κρίθηκε τότε, ότι οι συνθήκες δεν ήταν ευνοϊκές. Στην παρούσα φάση, ο Ευτύχης Βασιλάκης έχει ανάψει το «πράσινο φως» κινώντας εκ νέου τις διαδικασίες έγκρισης του ενημερωτικού δελτίου από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Ήδη, από πλευράς των αναδόχων της έκδοσης γίνονται αυτές τις μέρες διερευνητικές επαφές προκειμένου να «χαρτογραφηθούν» οι προθέσεις των δυνητικά ενδιαφερομένων επενδυτών.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, τα 200 εκατ. ευρώ θεωρούνται το «πλαφόν» της έκδοσης, ενώ το ελάχιστο αποδεκτό όριο συγκέντρωσης κεφαλαίων είναι τα 150 εκατ. ευρώ.

    Σε ό,τι αφορά το επίσης κρίσιμο στοιχείο του επιτοκιακού «κουπονιού», αυτό εκτιμάται ότι θα είναι στη ζώνη του 3,60%- 3,80% ετησίως.

    Το μεγάλο deal με την Airbus και το γεμάτο ταμείο

    Το εταιρικό ομόλογο της  Aegean και η συνακόλουθη άντληση χρηματοδότησης, εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο της αναπτυξιακής στρατηγικής της εταιρείας. Καθοριστικό στοιχείο της οποίας είναι η παραγγελία 30 νέων αεροσκαφών από την Airbus, με option αγοράς άλλων 12.

    Η διοίκηση της Aegean έχει τονίσει ότι για τη χρηματοδότηση του deal, το ύψος του οποίου μπορεί να φθάσει τα 5 δισ. δολάρια, δεν θα χρειασθεί να αντλήσει κεφάλαια από τους μετόχους ή  από τις τράπεζες, καθώς στο μεγαλύτερο μέρος της θα χρηματοδοτηθεί από εξειδικευμένες εταιρείες αγοράς και μίσθωσης αεροσκαφών.

    Στο 9μηνο του 2018, η Αεροπορία Αιγαίου κατέγραψε καθαρή κερδοφορία 80,9 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου (+13%), ενώ τα ταμειακά της διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στα 389,9 εκατ. ευρώ. Μετά και την εκταμίευση της αρχικής προκαταβολής ύψους 34 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο της υλοποίηση της συμφωνίας για την παραγγελία αεροσκαφών νέας γενιάς, της οικογένειας Airbus Α320neo.

    Η εισηγμένη εταιρεία δεν έχει τραπεζικό δανεισμό, ενώ οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις της σε ομιλικό επίπεδο ανέρχονται σε 69,5 εκατ. και οι βραχυπρόθεσμες στα 547,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο κονδύλι (244,4 εκατ.) αφορά τα προεισπραχθέντα εισιτήρια.

    Από την άλλη πλευρά, οι απαιτήσεις διαμορφώνονται στα 157,6 εκατ. ευρώ, με στοιχεία του πρώτου 6μηνου του 2018.

    Ο Πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, κατέχει το 36,64% των μετοχών, με συνυπολογιζόμενη και τη συμμετοχή (11,68%) που έχει η ελεγχόμενη από τον ίδιο Autohellas.

    Στο χαρτοφυλάκιο των αδελφών Πάνου και Θανάση Λασκαρίδη υπάρχει άλλο ένα 17,22% της Aegean, ενώ ποσοστό 5,19% κατέχεται από τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο.

    Εν συνόλω, η εισηγμένη εταιρεία έχει 40.767 μετόχους με την τρέχουσα χρηματιστηριακή της αξία να είναι στα 512,7 εκατ. ευρώ. Μειωμένη κατά  13,7% σε ορίζοντα 12μηνου.

    Το εταιρικό ομόλογο της Αεροπορίας Αιγαίου είναι το ένατο κατά σειράν, το οποίο θα εμπλουτίσει τη νέα ελληνική αγορά.

    Από τις προηγούμενες οκτώ εκδόσεις, οι εταιρείες έχουν αντλήσει 885 εκατ. ευρώ.

    Τα περισσότερα εξ αυτών τα έχει συγκεντρώσει η Μυτιληναίος (300 εκατ.) και ακολουθούν ο ΟΠΑΠ (200), η ΓΕΚ Τέρνα και η Τέρνα Ενεργειακή του επιχειρηματικού ομίλου του Γιώργου Περιστέρη (με 120 και 60 εκατ. ευρώ αντίστοιχα).

    Επίσης, η Coral του ομίλου της Motor Oil, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη έχει «σηκώσει» 90 εκατ. ευρώ, η Sunlight του Πάνου Γερμανού 50 εκατ., η Housemarket του ομίλου Φουρλή 40 εκατ. και η B&F της οικογενείας Μπιθαρά 25 εκατ. ευρώ.

    Με εξαίρεση το ομόλογο της ΓΕΚ Τέρνα που είναι 7ετές, όλα τα άλλα είναι 5ετή.

    Το χρήμα των Ελλήνων σε πρωταγωνιστικό ρόλο

    Οι ιδιώτες Έλληνες είναι εκείνοι που μέχρι τώρα έχουν απορροφήσει το μεγαλύτερο κομμάτι της προσφοράς των εταιρικών ομολόγων (περί το 55%). Πρόκειται για εκδόσεις, που όπως έχει αποδειχθεί με τον πλέον παραστατικό τρόπο,  λειτουργούν  σαν πανίσχυρος μαγνήτης για το «κοιμώμενο χρήμα» των Ελλήνων. Δηλαδή για τα αποταμιευτικά κεφάλαια, που είτε βρίσκονται σε τραπεζικούς λογαριασμούς με αναιμικά επιτόκια, είτε είναι «παρκαρισμένα» σε κάθε είδους ατομικές κρυψώνες, είτε έχουν μετακινηθεί στο εξωτερικό και αναζητούν ευκαιρίες επαναπατρισμού.

    Εκτός από τους ιδιώτες, τοποθετήσεις σε εταιρικά ομόλογα γίνονται από τους αναδόχους των εκδόσεων(τράπεζες και χρηματιστηριακές), όπως επίσης και από τους λεγόμενους ειδικούς επενδυτές. Δηλαδή τα αμοιβαία κεφάλαια, τις εταιρίες επενδύσεων, τις ασφαλιστικές, τις χρηματιστηριακές, τα ταμεία, αλλά και τις επιχειρήσεις που επιζητούν προσφορότερες λύσεις, για τα διαθέσιμά τους.

    Τα προσφερόμενα επιτόκια των εταιρικών ομολόγων, άσκησαν και ασκούν σημαντικό ενδιαφέρον για όσους αναζητούν καλύτερες αποδόσεις, σε εκλογικευμένου ρίσκου τοποθετήσεις. Ακόμη και για μικρότερα αποταμιευτικά κεφάλαια, καθώς μπορεί να αποκτήσει κάποιος ομόλογα με 1000 ευρώ, ως  απαιτούμενη ελάχιστη τοποθέτηση…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αποκαλυπτικά στοιχεία: Κι όμως, οι εκλογές κάνουν… καλό στο ελληνικό χρηματιστήριο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τίμος Μελισσάρης: «Ναρκοπέδιο με εκπληκτικές ευκαιρίες το ΧΑ το 2019» – Τι να προσέξετε



    ΣΧΟΛΙΑ