• Big Story

    Τα διεθνή brands κάνουν επέλαση στην ελληνική αγορά: Οι 4 αλυσίδες που δίνουν boost στην οικονομία

    • NewsRoom
    Forever 21

    Από αριστερά: Ο διευθύνων σύμβουλος της Teren Αλέξανδρος Δούκας και ο επιχειρηματίας Σάμι Φάις


    Μπορεί να έχει γίνει πολύς λόγος για το grand opening του κεντρικού καταστήματος της Forever 21 στην ελληνική αγορά που θα ανοίξει τις πύλες στις 30 Μαρτίου, ωστόσο η δημοφιλής αμερικάνικη αλυσίδα δεν είναι η πρώτη αλλά ούτε και η τελευταία που κάνει «απόβαση» στη χώρα μας, η οποία φαίνεται πως παρά τις όποιες δυσκολίες έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών.

    Η μείωση των μισθωμάτων (κοινώς των ενοικίων) λόγω της κρίσης στην ελληνική αγορά, η ανεύρεση ποιοτικών εμπορικών χώρων σε κεντρικά σημεία λόγω των ανακατατάξεων που πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο διάστημα φαίνεται πως αποτέλεσαν μεγάλο δέλεαρ για τις ξένες αλυσίδες «πολλών καρατίων» που μετακομίζουν στην Ελλάδα.

    Forever 21

    Την ευθύνη ανάπτυξης της αλυσίδας που σαρώνει σε πωλήσεις στην Αμερική και όχι μόνο έχει αναλάβει η εταιρία Tener με διευθύνοντα σύμβουλο τον Αλέξανδρο Δούκα, τόσο για την Ελλάδα όσο και για οκτώ ευρωπαϊκές αγορές (Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Ελβετία και Πορτογαλία). Η συνεργασία αποτελεί μάλιστα τη μοναδική που έχει συνάψει η αμερικανική αλυσίδα, καθώς επεκτείνεται αυτόνομα (χωρίς δηλαδή να εκπροσωπείται από κάποια άλλη εταιρία) στην υπόλοιπη Ευρώπη αλλά και στην Άπω Ανατολή.

    Η Forever 21 είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στον χώρο της ένδυσης η οποία, στα τριάντα χρόνια της πορείας της, παρέμεινε μια family business. Μάλιστα, έχει θέσει τον πήχη αρκετά ψηλά αφού για το 2017 έχει ως στόχο να πραγματοποιήσει πωλήσεις ύψους 8 δισ. δολαρίων και να ανοίξει 600 καταστήματα σε όλο τον κόσμο σε ορίζοντα τριετίας.

    ΜΑDO

    Μπορεί να έχει κερδίσει την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού, ωστόσο η άφιξη είναι σχετικά πρόσφατη. Ο λόγος για την τουρκική αλυσίδα ζαχαροπλαστείων Mado, η οποία έχει ανοίξει δύο καταστήματα στην Θεσσαλονίκη και βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες στην αναζήτηση κατάλληλων χώρων για να επεκτείνει τις δραστηριότητες της στο κέντρο της Αθήνας.

    Τα δυο καταστήματα της αλυσίδας στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται στην οδό Βενιζέλου 8 και στη Λεωφ. Νίκης 65.

    Η Mado διατηρεί περισσότερα από 400 καταστήματα, τα 300 εξ αυτών στην Τουρκία και τα υπόλοιπα σε άλλες χώρες, όπως η Αυστραλία, η Ρωσία, το Ντουμπάι, η Μαλαισία, το Αζερμπαϊτζάν, η Σαουδική Αραβία και το Κατάρ.

    Ο πυρήνας της εταιρίας, το κεντρικό δηλαδή εργοστάσιο βρίσκεται στην πόλη Kαχραμανμαράς, στη Νότια Τουρκία, που θεωρείται η πατρίδα του ντοντουρμά, του φημισμένου τουρκικού παγωτού, με το οποίο η αλυσίδα έχει ταυτιστεί σαν brand, ενώ η γκάμα των προϊόντων της περιλαμβάνει και άλλα τουρκικά παραδοσιακά γλυκά και ροφήματα τα οποία πουλάνε… σαν ζεστά ψωμάκια και σε άλλες χώρες (κιουνεφέ, μπακλαβά, σαλέπι κ.ά.)

    Burger King

    Ο «βασιλιάς του μπέργκερ» ανακοίνωσε την είσοδο του στην ελληνική αγορά πριν από περίπου 2 χρόνια (Δεκέμβριος του 2014). Η Βurger King, η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα burger στον κόσμο ωστόσο μπαίνει μάλλον διστακτικά στο ελληνικό «παιχνίδι», αφού αν και ο προγραμματισμός προέβλεπε ότι το πρώτο κατάστημα επί ελληνικού εδάφους θα άνοιγε στις αρχές του 2016, δεν υπάρχει καμία κινητικότητα ούτε για τη στελέχωση αλλά ούτε και για την ανεύρεση κατάλληλων χώρων.

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι η μητρική δεν έχει λάβει ακόμη απόφαση σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι με την είσοδο της ή μη στη χώρα μας μιας και το μέλλον της ελληνικής αγοράς είναι «θολό».

    Στελέχη της αγοράς ωστόσο αναφέρουν ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχει ξεκαθαρίσει η κατάσταση, αφού οι αρμόδιοι από την Burger King SouthEast Europe είτε θα δώσουν το «πράσινο φως» για την έναρξη του επενδυτικού της σχεδίου, είτε για οριστική αποχώρηση από την χώρα.

    Αξιοσημείωτο είναι ότι η εταιρεία είχε ανακοινώσει πως προχωρά στη δημιουργία κοινοπραξίας για να αυξήσει την παρουσία της στη Νοτιανατολική Ευρώπη και ειδικότερα στην Ιταλία, την Πολωνία και τη Ρουμανία, όπου ήδη διαθέτει δίκτυο καταστημάτων.

    Under Armour

    Μόλις τον περασμένο Νοέμβριο άνοιξε το πρώτο Brand House στην Ευρώπη για την Under Armour, την εταιρία αθλητικών ειδών που μετακόμισε στην λεωφόρο Κηφισίας 388.

    Την αντιπροσώπευση της εταιρείας για την Ελλάδα η οποία δραστηριοποιείται ήδη στον κλάδο της αθλητικής ένδυσης, αντιπροσωπεύοντας τα σήματα των Puma και Adidas έχει αναλάβει ο επιχειρηματίας Σάμι Φάις. Στις επιχειρηματικές του δραστηριότητες του Εβραίου Μίδα συμπεριλαμβάνεται το master franchise για την ισπανική φίρμα ένδυσης Mango, η αντιπροσωπεία των μοτοσικλετών Indian αλλά και η εξειδικευμένη αθλητική φίρμας Prince που διαθέτει είδη τένις.

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι η πορεία του καταστήματος κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική ενώ σύντομα αναμένεται να ανοίξουν και αλλά, σε διάφορες περιοχές της Αθήνας και της υπόλοιπης Ελλάδας.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Βαγγέλης Μαρινάκης: Big deal με 217 εκατ. δολ. για 8 πλοία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Λιβανός: Η GasLog Partners αγόρασε πλοίο από τη μητρική της έναντι 219 εκατ. δολαρίων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Δ. Προκοπίου: Η Centrofin πούλησε bulker για πρώτη φορά μετά από επτά χρόνια



    ΣΧΟΛΙΑ