• Big Story

    Έχεις οικογένεια και θα πάτε στα Χανιά τον Ιούνιο; Με AegeanAir θα πληρώσεις 1019 ευρώ. Με Ryanair 493 ευρώ (με το καράβι 193 ευρώ)

    Ευτύχης Βασιλάκης. Πρόεδρος Aegean Air


    Η εισβολή της Ryanair στην ελληνική τουριστική αγορά, και γενικώς των εταιριών χαμηλών ναύλων (low coast carriers) ανέτρεψε τα δεδομένα των αεροπορικών εταιριών, όπως τα γνωρίζαμε μέχρι τότε! Η επιτυχία των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους (low cost carriers) με τους χαμηλούς ναύλους αλλά με υψηλές “πλάγιες” χρεώσεις όπως αυτή της βαλίτσας, η εκτύπωση του εισιτηρίου, το φαγητό στο αεροπλάνο αλλά και οι χαμηλοί έως πενιχροί μισθοί των υπαλλήλων αυτών των εταιριών, δημιούργησε “κακό προηγούμενο” και έτσι αποφάσισαν, ως έναν βαθμό, να τις ακολουθήσουν και να αντιγράψουν την επιτυχία τους!

     

    Ευτύχης Βασιλάκης. Αντιπρόεδρος Aegean Airlines
    Ευτύχης Βασιλάκης. Αντιπρόεδρος Aegean Airlines

    Μια από αυτές τις εταιρείες είναι και η Aegean Airlines.

    Η εταιρεία του κ. Ευτύχη Βασιλάκη “Mr.Aegean”, ο οποίος αφού κατάφερε να θέσει “εκτός μάχης” εξαγοράζοντας την Ολυμπιακή, εκμεταλλευόμενος τις διασυνδέσεις του αλλά και την χρόνια απαξίωση της εταιρείας, ευελπιστούσε ότι θα “κάνει βόλτα στο πάρκο”, κρατώντας στα χέρια του την πλειοψηφία των κερδοφόρων δρομολογίων που την απασχολούσαν (δηλ. προς κεντρική και Β. Ευρώπη και εντός των συνόρων).

    Ναι μεν ο εσωτερικός ανταγωνισμός να ήταν ανύπαρκτος και οι μεγάλες εταιρείες να μην ενδιαφέρονταν για την επέκταση δρομολογίων προς την χώρα μας, αλλά δεν υπολόγιζε ότι ο μόνος δρόμος για τη διατήρηση της κερδοφορίας της Ryanair ήταν η επέκταση. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μόνο με την είσοδό της τελευταίας σε αγορές μικρές για τους άλλους, αλλά “σημαντικές” γι’ αυτήν.

    Σε δεύτερη φάση, ο Mr.Aegean απέτυχε να αντιληφθεί ότι η εταιρία δεν μπορούσε να λειτουργεί ακριβώς με τους ίδιους όρους που λειτουργεί η Ryanair. Η διαφορά θα έπρεπε να γίνει με την προσφορά επιπλέον υπηρεσιών με το ίδιο κόστος αλλά και με έμφαση στην ποιότητα.

    Aegean-Ryanair

    Δυστυχώς όμως κάτι τέτοιο δεν έγινε: τα standards της εταιρείας άρχισαν να πέφτουν, η εταιρεία έγινε πιο “σκληρή” σε θέματα αποσκευών (ακολουθώντας τακτικές που θα ζήλευε ακόμα και η Ryanair) και η κατάληξη όλων ήταν η εισαγωγή νέων “χαμηλότερων” ναύλων που όμως δεν έχουν μαζί τους αποσκευές. Και εδώ δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα αν δεν προέκυπτε ένα μικρό ζήτημα: το κόστος του φθηνότερου ναύλου είναι ακριβώς ίδιο με του προηγούμενου φθηνότερου εισιτηρίου τους (+- 5 ευρώ) το οποίο όμως περιλάμβανε και μια βαλίτσα.

    Έτσι στην πραγματικότητα η τιμή των εισιτηρίων της αυξήθηκε και παραμένει μεγαλύτερη ακόμα ακόμα κι αν τα εισιτήρια αγοραστούν σε περίοδο εκπτώσεων (σε σύγκριση πάλι με τις αντίστοιχες σε παλαιότερες εκπτωτικές περιόδους). Απλώς οι τιμές κρατήθηκαν στα προηγούμενα επίπεδα με αφαίρεση των προσφερόμενων υπηρεσιών.

    David o' Βrain. ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ Ryanair
    David o’ Βrain. ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ Ryanair

    Αποτέλεσμα αυτού: Οι τιμές της να παραμένουν ακριβότερες από αυτές της Ryanair – ειδικά στα δρομολόγια του εσωτερικού: Για παράδειγμα με Ryanair μια οικογένεια 4μελής στην διαδρομή Αθήνα-Χανιά, την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου θα τους κοστίσει 492,96 ευρώ ενώ με Aegean θα φθάσει στο αστρονομικό ποσό των 1019,12 με βαλίτσα, ενώ και οι διαφορές μεταξύ Αθηνών και Ευρωπαϊκών πόλεων είναι ακόμα μεγάλες για την ίδια περίοδο. Επίσης, για το νησί των Ιπποτών, τη Ρόδο, μια 4μελής οικογένεια θα χρειαστεί το ποσό των 1.613,12 ευρώ για το ίδιο χρονικό διάστημα, ενώ με τη Ryanair θα ξοδέψει το ποσό των 441,20 ευρώ.

    Αξίζει βέβαια να σημειώσουμε ότι για τον ίδιο προορισμό, το ταξίδι με ακτοπλοϊκές εταιρίες όπως Blue Star Ferries είναι σαφώς πολύ πιο φθηνό για μια 4μελής οικογένεια, στα 193 ευρώ με καμπίνα εξωτερική!

    (Δεξιά) Ρούλα Σαλούτση. Επικεφαλής Δημοσίων Σχέσεων Aegean Air
    (Δεξιά) Ρούλα Σαλούτση. Επικεφαλής Δημοσίων Σχέσεων Aegean Air

    Πάντως, μέχρι στιγμής, η εταιρεία τα καταφέρνει γιατί έχει κάποια συγκριτικά πλεονεκτήματα π.χ. καλές ανταποκρίσεις από το εσωτερικό για προορισμούς του εξωτερικού, μεγαλύτερο δίκτυο για εντός Ελλάδος προορισμούς, φτηνότερη χρέωση αποσκευής (το οποίο όμως και πάλι δεν καλύπτει πολλές φορές τη διαφορά στην τελική χρέωση) και το όνομα της Ολυμπιακής (κάτω από την οποία κάνει δρομολόγια σε αρκετούς προορισμούς και το οποίο ακόμα “μετράει” σε πολλούς).

    Η πραγματικότητα όμως είναι μία: αν δεν γίνουν αλλαγές νοοτροπίας και οι τιμές δε γίνουν πραγματικά ανταγωνιστικές, το μερίδιο της εταιρείας στην χώρα μας θα μειώνεται και οι ζημιές της θ’ αυξάνονται, ιδιαίτερα όσο η Ryanair επεκτείνεται σε δρομολόγια εσωτερικού.

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/ta-korifea-estiatoria-tou-kosmou-ke-i-megali-ekplixi-gia-to-2016/53515

     

    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/aegean-airlines-ena-isitirio-echi-oso-enas-olokliros-misthos-diladi-436-evro/52493

     



    ΣΧΟΛΙΑ