Ταξιδέψαμε με το υβριδικό C4 ως τους Παξούς στο βορειοδυτικό άκρο της Ελλάδας. Η Citroen ξεχωρίζει για την διαφορετικότητα και τη γαλλική της φινέτσα. Το C4, συνεχίζει την παράδοση στη μικρομεσαία κατηγορία, «παντρεύει» τη σύγχρονη σχεδίαση με την πρακτικότητα και πλέον στην υβριδική του έκδοση προσφέρει οικονομία, άνεση και τεχνολογία σε προσιτή τιμή και αρκετές επιλογές εξοπλισμού.


Το C4 ανήκει στην κατηγορία C, όμως φέρει στοιχεία crossover και έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Διαθέτει τολμηρή σχεδίαση ενώ θυμίζει ελαφρώς SUV με μυώδεις γραμμές στο πλάι και χαρακτηριστικά fastback στο πίσω μέρος. Στο εμπρός μέρος ενσωματώνει τη νέα ταυτότητα της Citroen με τα λεπτής σχεδίασης φωτιστικά σώματα led και το νέο λογότυπο της εταιρίας. Αποπνέει κύρος και μοντέρνα αισθητική.

1


Στο πλάι οι τονισμένοι θόλοι τροχών και οι έντονες γραμμές δημιουργούν αίσθηση δυναμισμού, ενώ τα μαύρα προστατευτικά και οι ζάντες αλουμινίου 18″ αεροδυναμικής σχεδίασης προσδίδουν ένταση και έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα. Το επάνω μέρος, από τις κολώνες μέχρι και την οροφή είναι βαμμένο σε μαύρο χρώμα, κάνοντας αντίθεση με το γκρι (Gris Mercury) χρώμα του υπόλοιπου αμαξώματος.


Πίσω τα φωτιστικά σώματα led οριζόντιας σχεδίασης, η διακριτική αεροτομή χαμηλά στο πίσω παρμπρίζ και οι δύο απολήξεις εξάτμισης προσθέτουν μια σπορ πινελιά. Η σχεδίασή του είναι γενικά διακριτική και αεροδυναμικά μελετημένη. Δεν τραβάει τα βλέμματα και εναρμονίζεται σε κάθε τοπίο.


Το ταξίδι μας με το C4 από την Αθήνα μέχρι την Ηγουμενίτσα για να περάσουμε στους μαγευτικούς Παξούς ήταν άνετο δεν χρειάστηκε να κάνουμε ούτε μία στάση χάρη στην χαμηλή κατανάλωση αλλά και τον κλειστό αυτοκινητόδρομο. Κινηθήκαμε αρκετά μέσα στο νησί και εξερευνήσαμε κάθε του γωνιά.

Οδηγήσαμε μέχρι την εντυπωσιακή παραλία του Ερημίτη, περάσαμε από τα στενάκια στον Γάιο όπου «στριμωχτήκαμε» ανάμεσα σε σπίτια και τουριστικά μαγαζάκια για να φτάσουμε μέχρι το ειδυλλιακό λιμάνι του Λογγού, με τα τραπεζάκια δίπλα στο κύμα για τη σχετική φωτογραφία. Στην Λάκκα διασχίσαμε το λιμανάκι και φτάσαμε στο τέρμα του δρόμου όπου είναι ο Ναυτικός όμιλος και για όσους έχουν δει τη σειρά «Μαέστρο» εκεί ήταν το σχολείο. Το αυτοκίνητο είναι αρκετά ευέλικτο και ο όγκος του ιδανικός με μήκος 4,3 m, είτε για πόλη είτε για μικρά νησάκια.


Η διαδρομή ανάμεσα σε απέραντους ελαιώνες και ατελείωτο πράσινο, με τα καταγάλανα νερά να εμφανίζονται ξαφνικά μετά από κάθε στροφή, έκανε τις διαδρομές μας αξέχαστες. Οι Αντίπαξοι όπου περνάς με καραβάκι, έχουν τα πιο γαλαζοπράσινα και διαυγή νερά που έχουμε δει.


Από την μαγεία του τοπίου περνάμε στο άνετο και λιτό εσωτερικό του C4. Η εταιρία έχει επενδύσει σε δύο βασικούς τομείς, την άνεση και την εργονομική πρακτικότητα. Τα καθίσματα, με αφράτη αλλά σφιχτή στήριξη, αγκαλιάζουν το σώμα και επιτρέπουν στον οδηγό και τους επιβάτες να ταξιδεύουν εκατοντάδες χιλιόμετρα χωρίς την παραμικρή κόπωση όπως αποδείχτηκε άλλωστε στην πράξη.

Η θέση οδήγησης ψηλή – αρχοντική θυμίζει SUV, η εργονομία προσεγμένη για τον οδηγό αλλά και τους επιβάτες αναδεικνύει την προσοχή στην λεπτομέρεια. Η καμπίνα διαθέτει αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους, σωστά τοποθετημένες θήκες και έναν χώρο αποσκευών 380 lt που χώρεσε άνετα τις αποσκευές δύο ατόμων για το τετραήμερο αλλά και το φουσκωτό σαπ για τη γυμναστική μας στις παραλίες. Έχει και τρύπα στη μέση της πλάτης των πίσω καθισμάτων για να περνάμε τα πέδιλα του σκι τον χειμώνα από τον χώρο αποσκευών, το οποίο εξυπηρετεί αρκετά.


Διακρίνεται η ποιότητα κατασκευής, με μαλακά υλικά σε καίρια σημεία. Διαθέτει δερμάτινο τιμόνι μαλακής υφής με χειριστήρια, ψηφιακό πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 7″ με τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού και άλλη μία οθόνη 10″ στραμμένη ελαφρώς προς τον οδηγό για το σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας. Η δεύτερη έχει άμεση απόκριση, εύκολο μενού και η συνδεσιμότητα είναι κορυφαία χάρη στην υποστήριξη Apple CarPlay & Android Auto, είτε ασύρματα είτε μέσω των θυρών USB-C και USB-A.

Προσφέρει ακόμη ασύρματη φόρτιση για κινητό, ενώ οι φυσικοί διακόπτες για τον διζωνικό κλιματισμό είναι πραγματική ευλογία σε σχέση με τον πλήρη ψηφιακό έλεγχο που συναντάμε τελευταία στα περισσότερα αυτοκίνητα. Όλοι οι επιβάτες έχουν χώρο για τα πόδια τους και ακόμη και στα πίσω καθίσματα χωράνε άνετα δύο ενήλικες και ίσως και τρεις πιο μικρόσωμοι. Πρόκειται για ένα εσωτερικό που συνδυάζει άνεση, τεχνολογία και πρακτικότητα με ιδανικό τρόπο.


Γυρνώντας προς Αθήνα κάναμε στάση στα Σύβοτα, στην πανέμορφη Πάργα με το Κάστρο και τα ωραία της στενάκια και τέλος στην Πρέβεζα όπου διασχίσαμε και το υποθαλάσσιο τούνελ. Προλάβαμε να απολαύσουμε εικόνες γεμάτες ομορφιά, με το αυτοκίνητο να μας συντροφεύει αβίαστα σε κάθε διαδρομή και να κινείται με αξιοπρέπεια σε κάθε είδους οδικό δίκτυο.


Κάτω από το καπό του C4 έχει τοποθετηθεί ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2 lt, ισχύος 136 PS και μέγιστης ροπής 230 Nm. Ένας κινητήρας που ισορροπεί ανάμεσα στη δύναμη και την οικονομία με εξαιρετικό τρόπο. Συνεργάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V, με τον ηλεκτροκινητήρα να είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων e-DSC6. Το κιβώτιο εντυπωσιάζει με την ομαλότητα του.


Αλλάζει σχέσεις ήσυχα και ανεπαίσθητα που δύσκολα αντιλαμβάνεσαι τη μετάβαση. Κατά τη διαδρομή μας από Σύβοτα προς Πάργα σε ένα ενδιαφέρον κομμάτι επαρχιακού δρόμου, αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε και τα χειριστήρια paddles πίσω από το τιμόνι για τις αλλαγές των σχέσεων και διαπιστώσαμε πως η απόκρισή τους ήταν άμεση και προσδίδουν έναν πιο «ζωντανό» χαρακτήρα στην οδήγηση.


Οι εκκινήσεις είναι ομαλές αλλά και άμεσες, ενώ προσφέρει επαρκή ισχύ για άνετες προσπεράσεις ακόμη και σε επαρχιακό δίκτυο με «σφιχτά» και λίγα κομμάτια δρόμου όπου επιτρέπονται οι προσπεράσεις. Στο ταξίδι μας, κινούμενοι σύννομα και με ασφάλεια, η μέση κατανάλωση καυσίμου διαμορφώθηκε στα 7,6 lt/100 km, μια τιμή αποδεκτή στην κατηγορία του.

Διαθέτει μάλιστα τρία προγράμματα οδήγησης: Normal (ισορροπία, άνεση, ηρεμία, ευελιξία), Sport (πιο δυναμικό και πιο άμεσο) και Eco (οικονομικό, φιλικό προς το περιβάλλον, αποδοτικό, ήσυχο). Στο ταξίδι μας επιλέξαμε κυρίως το Normal, αλλά στα στροφιλίκια δοκιμάσαμε το Sport, απολαμβάνοντας τη σπιρτάδα του κινητήρα. Στην καθημερινότητα, το Eco είναι εκεί για να μειώνει την κατανάλωση χωρίς να θυσιάζει την ευκολία.


Η Citroën έχει επενδύσει διαχρονικά στην άνεση της ανάρτησης και το C4 δεν αποτελεί εξαίρεση. Εμπρός γόνατα MacPherson και πίσω ημιάκαμπτος άξονας, συνδυασμός που αποδεικνύεται εξαιρετικά αποτελεσματικός στην απορρόφηση ανωμαλιών.

Στο οδοιπορικό μας, καλύψαμε πάνω από 1.000 χιλιόμετρα, επιστρέφοντας έπειτα στην πρωτεύουσα και όλα αυτά χωρίς καμία αίσθηση κούρασης και θεωρούμε πως αυτό είναι από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Το C4 γέρνει ελαφρώς στις στροφές, αλλά ποτέ δεν δημιουργεί ανασφάλεια. Έχει πρόσφυση, ακόμη και όταν πιέζεται, ενώ οι ανωμαλίες του δρόμου αποσβένονται αθόρυβα, με το εσωτερικό να μένει βυθισμένο σε ησυχία.


Το σύστημα διεύθυνσης μεταφέρει με σαφήνεια την αίσθηση του δρόμου στον οδηγό και ανταποκρίνεται σε κάθε μικρή εντολή, γεγονός που εκτιμήσαμε ιδιαίτερα στα ορεινά κομμάτια. Όσο για τα φρένα, ανταποκρίνονται εξαιρετικά στις περισσότερες συνθήκες, είτε σε αστικό περιβάλλον είτε σε ταξίδι. Μόνο σε παρατεταμένες κατηφόρες χρειάζεται μεγαλύτερη διαδρομή στο πεντάλ για πιο ομαλό σταμάτημα, χωρίς όμως να μειώνεται η συνολική αίσθηση ασφάλειας


To C4 εξοπλίζεται με όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, και έτσι ο οδηγός έχει ήσυχο το κεφάλι του. Τα ηλεκτρονικά παραμένουν άγρυπνα και διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή, σε αντίθεση με τον άνθρωπο μετά την εργασία του ή έπειτα από ένα πολύωρο ταξίδι, όπου η κόπωση επιφέρει μείωση των αντανακλαστικών και αύξηση του κινδύνου ατυχήματος.


Συνεργάζονται όλα άρτια και αρμονικά για την επίτευξη ενός άνετου και ασφαλούς ταξιδιού. Ενεργός σταθεροποιητής ταχύτητας (cruise control) με λειτουργεία stop & go όπου ακολουθεί το προπορευόμενο αυτοκίνητο ακόμη και μετά από στάση, σύστημα διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση και φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών/ποδηλατών, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών και άλλα πολλά.

Όλα αυτά τα συστήματα είναι ρυθμισμένα ώστε να μην παρεμβαίνουν ενοχλητικά. Είναι εκεί όμως, λειτουργούν ήσυχα στο παρασκήνιο, κάνουν αυτό ακριβώς που χρειάζεται και τίποτα περισσότερο, εξασφαλίζοντας ασφαλείς μετακινήσεις.


Το υβριδικό Citroen C4 αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία, προσφέροντας μοναδική άνεση, πλούσιο εξοπλισμό και τεχνολογία σε εξαιρετική τιμή που ξεκινά από μόλις 22.900€. Απευθύνεται σε οικογένειες που αναζητούν άνετα και ασφαλή ταξίδια, αλλά και σε νέους οδηγούς που θέλουν στυλ και τεχνολογία χωρίς να θυσιάζουν την πρακτικότητα.

Ανταγωνίζεται μοντέλα όπως: Opel Astra, Hyundai i30, Toyota Corolla, VW Golf, Skoda Scala, Ford Focus, Mazda 3, Peugeot 308. Λίγα από αυτά όμως διατίθενται με υβριδικό σύστημα και η τιμή τους δεν είναι και τόσο ανταγωνιστική σε σχέση με το C4. Τα τοπία στο Ιόνιο μας μάγεψαν και τα χιλιόμετρα ήταν πολλά. Ευχαρίστως θα ταξιδεύαμε ξανά με το C4 για να πάμε άνετα σε νέους προορισμούς.


Τεχνικά χαρακτηριστικά Citroen C4 FL Hybrid 136 E-DCS6 MAX
Κυβισμός: 1.199 cc
Ισχύς: 136 PS
Ροπή: 230 Nm
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο 6 σχέσεων E-DCS6
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.350 / 1.834 / 1.525 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt -1250 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1.328 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,0 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,6 lt/100km
Εκπομπές CO2: 106 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: από 22.900 ευρώ