Μπορεί να μην το γνωρίζετε αλλά ακόμη και αυτές τις μέρες στη χώρα μας υπάρχουν σημεία όπου η διακύμανση της θερμοκρασίας είναι από 13 βαθμούς Κελσίου ως 25 βαθμούς Κελσίου. Όπως για παράδειγμα τα υψίπεδα του Μαινάλου στα 1600m στο επίπεδο του καταφυγίου, όπου δεν κάνει ζέστη ποτέ. Μπορεί να μην το γνωρίζετε αλλά η BMW φτιάχνει και εκδόσεις Μ οι οποίες δεν απαιτούν ειδικές ικανότητες από το χειριστή. Πάνε εξωφρενικά γρήγορα ακόμη και μ’ έναν καθημερινό οδηγό πίσω από το τιμόνι. Όπως η 4κινητη έκδοση Μ της νέας BMW Σειρά 2 Gran Coupé που αποδίδει 300PS και απευθύνεται σε όσους δε θέλουν ζέστη αλλά δε θέλουν και κλιματισμό. Ανεβήκαμε λοιπόν στα υψίπεδα του Μαινάλου με μια ΒΜW M που δεν απαιτεί κοντρόλ πρωταθλητή για να πάει γρήγορα.
Κακά τα ψέματα αν εξαιρέσει κανείς το 1% των οδηγών που μπορεί να κοντρολάρει το πίσω μέρος μιας Μ2, Μ3, Μ4, Μ5 και το 5% των οδηγών που ονειρεύεται ότι μπορεί να το κάνει, μένει ένα γενναίο 94% που θα ήθελε να μπορεί να οδηγεί μια BMW Μ. Γι’ αυτούς έχει φτιαχτεί η M235 xDrive Gran Coupé. Το εντυπωσιακό εμπρός μέρος, η μακριά αθλητική σιλουέτα και το δυναμικά σχεδιασμένο πίσω μέρος συνθέτουν ένα όμορφο κουπέ σε κόμπακτ διαστάσεις μία γνήσια BMW Gran Coupé. Η φαρδιά μάσκα BMW που βρίσκεται κάτω από τους προβολείς φέρει κάθετες και διαγώνιες μπάρες στο εσωτερικό της. Ο μεγάλος κάτω αεραγωγός δημιουργεί ένα εφέ σα να αγκαλιάζει το δρόμο το αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε τους προσαρμοζόμενους προβολείς LED με αντιθαμβωτική δέσμη μεγάλης σκάλας, λειτουργία φωτισμού στροφών και μπλε ένθετα. Φωτίζουν στα 300m επιτρέποντάς σου να κινείσαι σε ρυθμούς Μ και τη νύχτα, που μοιάζει μέρα.
Η πλαϊνή όψη καθορίζεται από το μακρύ καπό, τους κοντούς προβόλους και την κυρτή γραμμή οροφής. Ένα έντονο βαθούλωμα, καθώς το μάτι μεταβαίνει στο πίσω μέρος του αμαξώματος, έρχεται να τονίσει την αθλητική σιλουέτα. Στο πίσω μέρος του επιμηκυμένου πλαϊνού παραθύρου, ένας διακριτικός ανάγλυφος αριθμός 2 τονίζει τη γωνία που σχηματίζει το πίσω παράθυρο στην πίσω κολόνα. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν σε γκρι χρώμα με high-gloss μαύρο φινίρισμα αντίθεσης για την οροφή. Η 2 Gran Coupé έχει μήκος 4.546 mm, ενώ το μεταξόνιο είναι στα 2.670 mm. Το πλάτος του οχήματος είναι 1.800 mm και το ύψος φτάνει τα 1.445 mm. Η πρόσβαση για τους εμπρός και πίσω επιβάτες είναι εύκολη και 4 ενήλικες με τις αποσκευές τους βολεύονται εύκολα για ένα τριήμερο ταξίδι. Ο χώρος αποσκευών είναι εύκολα προσβάσιμος, χωρίς ηλεκτρικούς μηχανισμούς, επίπεδος και με πρόσθετο χώρο κάτω από το κάλυμμα του πατώματος. Ο χώρος που έχουν τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι επαρκής ακόμη και για ψηλούς επιβάτες.
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε διχρωμία δέρματος σε σπορ καθίσματα. Εντυπωσιάζουν οι ραμμένες στο χέρι ραφές αντίθεσης για τον πίνακα οργάνων. Οι δυναμικά φωτιζόμενες εσωτερικές επενδύσεις από φρεζαρισμένο αλουμίνιο συμβάλλουν επίσης στην κομψή και σπορ premium ατμόσφαιρα του αυτοκινήτου. Το BMW Curved Display και ο νέας σχεδίασης επιλογέας ταχυτήτων υπογραμμίζουν τον καινοτόμο χαρακτήρα του εσωτερικού. Το BMW iDrive που βασίζεται στο BMW Operating System 9 είναι διαθέσιμο στη νέα BMW Σειρά 2 Gran Coupé για διαισθητικό και άνετο χειρισμό των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Το QuickSelect επιτρέπει την άμεση πρόσβαση σε όλες τις κύριες λειτουργίες χωρίς να χρειάζεται μετάβαση σε υπομενού. Επιπλέον, οι αναβαθμίσεις BMW ConnectedDrive επιτρέπουν να προσθέσεις επιλεγμένες λειτουργίες του οχήματος για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Τα νέας σχεδίασης καθίσματα προσφέρουν υψηλό επίπεδο άνεσης σε μακρινά ταξίδια όντας θερμαινόμενα και ηλεκτρικά. Τα M Sport διαθέτουν οσφυϊκή στήριξη. Το δερμάτινο τιμόνι M, επίσης νέας σχεδίασης έφερε ένδειξη με κόκκινο χρώμα της ευθείας των τροχών. Το τιμόνι αυτό αποτελεί μέρος του πακέτου M Sport και διαθέτει paddles για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων. Ένας κεντρικός αερόσακος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού συμβάλλει τώρα στη βελτιστοποιημένη προστασία των επιβατών. Η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι διαιρούμενη σε αναλογία 40: 20: 40 (στάνταρ).
Η BMW M235 xDrive Gran Coupé της δοκιμής μας βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας και διαθέτει έναν 4κύλινδρο κινητήρα 300PS. Επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε 4,9 δευτερόλεπτα. Το πακέτο M Technology, περιλαμβάνει πρόσθετα μέτρα μείωσης βάρους, σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M με διάμετρο 19 ιντσών και ένα σύστημα φρένων M Compound που προσφέρει αποτελεσματική επιβράδυνση. Η προσαρμοζόμενη ανάρτηση, η οποία αποτελεί ένα στάνταρ χαρακτηριστικό της νέας BMW M235 xDrive Gran Coupé ενισχύει τόσο την ευελιξία όσο και την άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων διαθέτοντας μηχανικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης με βάση τη συχνότητα των κραδασμών. Οι μέγιστες πιέσεις μέσα στα αμορτισέρ εξομαλύνονται μέσω πρόσθετων βαλβίδων.
Με την ανάρτηση Adaptive M, το όχημα χαμηλώνει έως και 8 χιλιοστά και περιλαμβάνει επίσης σπορ σύστημα διεύθυνσης. Η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο μέσω ενός 7-τάχυτου κιβωτίου Steptronic διπλού συμπλέκτη.
Η αυξημένη ακαμψία της δομής του αμαξώματος και των συνδέσμων του πλαισίου βοηθά τη νέα BMW Σειρά 2 Gran Coupé προκειμένου να προσφέρει βελτιωμένη ευελιξία, ακρίβεια σε ότι αφορά το σύστημα διεύθυνσης και δυναμική απόδοση στις στροφές. Επίσης, βελτιστοποιημένη είναι η κινηματική της ανάρτησης ενώ τα αμορτισέρ υιοθετούν νέα τεχνολογία. Η αυξημένη γωνία κάστερ των εμπρός τροχών εξασφαλίζει σταθερότητα στην ευθεία και βελτιωμένη αίσθηση του τιμονιού.
Οδηγώντας το αυτοκίνητο έχεις την αίσθηση πως οδηγείς καθαρόαιμο και όχι κάτι φτιαγμένο βελτιωμένο. Η ακαμψία του αμαξώματος είναι υψηλού επιπέδου όπως και η λειτουργία της ανάρτησης. Σφιχτή, χωρίς να κοπανάει, ακόμη και σε σοβαρές ανωμαλίες του οδοστρώματος, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν ένα σώμα λειτουργώντας αγχολυτικά. Η 4κινηση εξασφαλίζει πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες, η κατευθυντικότητα είναι σε υψηλά επίπεδα και ο ήχος από τις τέσσερις εξατμίσεις φτιαχτικός. Οι αλλαγές από τα paddles γίνονται αστραπιαία και ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και πρόγραμμα Sport όπου το τιμόνι και η ανάρτηση γίνονται πιο άμεσα, όπως και η απόκριση στο γκάζι. Με αναλογία kg/Ps στο 5,5 η BMW M235i xDrive Gran Coupé είναι πολύ γρήγορη τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει, στις μεσαίες επιταχύνσεις. Υπό πίεση υποστρέφει ελεγχόμενα, ανοίγοντας την τροχιά της, ενώ το πίσω μέρος δεν κουνιέται καθόλου. Ταξιδεύοντας είναι άνετη, όπως θα περίμενε κανένας από μια σύγχρονη BMW.
Το πλεονέκτημα του χαμηλού ύψους και της σφιχτής ανάρτησης τη βοηθά να αντιμετωπίζει με τον καλύτερο τρόπο τους πλευρικούς ανέμους στο ταξίδι. Όσον αφορά στην κατανάλωση – κινηθήκαμε σύννομα – στο ταξίδι ήταν κάτω από τα 9lt/100km αλλά μετά την «ανάβαση» Μαινάλου η κατανάλωση φυσιολογικά ανέβηκε, παραμένοντας όμως σε χαμηλό επίπεδο για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η BMW M235i xDrive Gran Coupé βρίσκεται στο στοιχείο της σε ανοιχτό επαρχιακό δρόμο με γρήγορες καμπές. Εκεί η ιδανική κατανομή βάρους και το ζύγισμα του αυτοκινήτου επιτρέπουν πολύ γρήγορα περάσματα. Σε πέταλα διαλέγεις υπομονή ή υποστροφή. Σε άμεσες εναλλαγές πορείας η BMW M235i xDrive Gran Coupé συμπεριφέρεται σαν καλογυμνασμένο σώμα εμπνέοντας εμπιστοσύνη.
Εν κατακλείδι πρόκειται για ένα σπορ αυτοκίνητο που επιτυγχάνει με τον πιο αγχολυτικό τρόπο, εντυπωσιακά περάσματα χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερη ικανότητα από τον οδηγό. Ο οποίος βέβαια θα πρέπει να έχει αίσθηση της ταχύτητας και του ρυθμού που είναι καταιγιστικός.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: BMW M235i xDrive Gran Coupé
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 300 PS / 5.750 – 6.500 rpm
Ροπή: 400 Nm / 2.000 – 4.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς (xDrive)
Κιβώτιο: Αυτόματο Steptronic 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4,9 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 9,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 172 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.546 / 1.800 / 1.445 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Βάρος: 1.650 kg
Χώρος αποσκευών: 430lt
Τιμή: Από 60.200 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
Κολωνάκι – Mercedes GL: Δεν κυλά στην κατηφόρα, αν δεν κάνεις λάθος
F1: Να πως μείωσε η ομάδα της Mercedes το ενεργειακό αποτύπωμα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΛΑΝΑΚΑΜ: Ο Νικηφόρος Φρατζέσκος νέος Διευθυντής Οικονομικών
- Στάρμερ: Συνάντηση με τον Τραμπ στη Σκωτία στα τέλη Ιουλίου
- ΗΠΑ: Οι δασμοί Τραμπ στη Βραζιλία ανεβάζουν τις τιμές στο χυμό πορτοκαλιού
- EE: Προειδοποίηση στην Ιταλία για τις παρεμβάσεις της στη συμφωνία εξαγοράς της Banco BPM από την UniCredit
