• AUTO

    Ράλι Σουηδίας: Νίκη Lappi μετά από καιρό!

    Esapekka Lappi (FIN) Janne Ferm (FIN) Of HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM are seen racing during the World Rally Championship Sweden in Umea

    Esapekka Lappi (FIN) Janne Ferm (FIN) Of HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM are seen racing during the World Rally Championship Sweden in Umea


    Ο Esapekka Lappi είναι και πάλι νικητής στο WRC μετά από 6 χρόνια απουσίας από το ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

    O Φινλανδός οδηγός κέρδισε στα χιόνια με το Hyundai i20 N Rally1 Hybrid με τον συνοδηγό και συμπατριώτη του Janne Ferm, έξι χρόνια, έξι μήνες και 19 ημέρες από τότε που κέρδισε στο WRC για πρώτη φορά στο Ράλι Φινλανδίας το 2017. Ο 33χρονος σπάει το ρεκόρ για τη μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των νικών του WRC, που ήταν πέντε χρόνια και 359 ημέρες και κρατούνταν από κοινού από τους Mehta και Therier. Ο Lappi έγινε πλέον ο πέμπτος οδηγός με Hyundai που κέρδισε έναν αγώνα του WRC. Για τον Κορεάτη κατασκευαστή ήταν η 29η νίκη του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα σε έναν αγώνα όπου η Toyota και η M-Sport Ford τερμάτισαν επίσης στο βάθρο. «Αισθάνομαι πολύ ωραία», είπε ο Lappi.

    «Κυνηγούσα αυτή τη δεύτερη νίκη για αρκετό διάστημα. Θα ήθελα να πω ένα εκατομμύριο πράγματα αλλά μάλλον θα ξεχάσω πολλά από αυτά. Αλλά ευχαριστώ πολύ τον Cyril Abiteboul, (επικεφαλής της Hyundai Motorsport) που με κράτησε στην ομάδα μετά από ένα πολύ κακό δεύτερο εξάμηνο πέρυσι. Είναι μια μεγάλη αντίθεση από εκείνη την εποχή στο τώρα. Ευχαριστώ λοιπόν την ομάδα και την οικογένειά μου επίσης».

    Ο Lappi ξεκίνησε το τελευταίο σκέλος τριών ειδικών του Ράλι Σουηδίας με διαφορά 66,3 δευτ. έχοντας ήδη εξασφαλίσει 18 βαθμούς καθώς τερμάτισε πρώτος το Σάββατο.  Ενώ οι αντίπαλοί του επιτίθονταν, ο Lappi κράτησε ψύχραιμη, ήρεμη στάση για να φτάσει στον τερματισμό αλώβητος και με το όχημά του ανέπαφο. Η τακτική αυτή είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί η διαφορά στα 29,6 δευτερόλεπτα, η νίκη όμως είχε σημασία για τον Lappi, ο οποίος θα κάνει επιλεγμένους αγώνες με την Hyundai Shell Mobis World Rally Team το 2024.

    Πίσω από τον Lappi, ο Elfyn Evans της Toyota άρπαξε τη 2η θέση από τον Adrien Fourmaux όταν ο Γάλλος έχασε χρόνο χτυπώντας σε ένα σημείο με συγκεντρωμένο χιόνι στην πρώτη ειδική της Κυριακής. Αλλά ο οδηγός της M-Sport Ford Puma δεν το έβαλε κάτω, πίεσε και κατάφερε να ανέβει για πρώτη φορά στο βάθρο στο WRC στην τρίτη θέση.

    «Είναι πραγματικά πολύ καλό για εμάς να είμαστε στο βάθρο, αφού επιστρέψαμε στην κατηγορία Rally1», είπε ο Fourmaux. «Ήταν δύο πολύ δύσκολα χρόνια, αλλά δεν το έβαλα κάτω ποτέ. Το να ανέβεις και να είσαι στο βάθρο στη Σουηδία είναι πραγματικά ξεχωριστό. Ειλικρινά, δεν έχω λόγια, είναι απλά τόσο ωραίο».

    Παρά το γεγονός ότι γλίστρησε το Toyota GR Yaris Rally1 σε μια παγωμένη καμπή στην ειδική SS17, ο Evans κέρδισε τους επτά βαθμούς της Κυριακής και τους πρόσθεσε στους 13 που σημείωσε το Σάββατο σύμφωνα με τους νέους κανόνες για το 2024.

    Ο Ουαλός, πήρε και τέσσερις βαθμούς στην Power Stage μαζεύοντας συνολικά 24 και απέχει πλέον τρεις βαθμούς από τον πρωτοπόρο Neuville στον αγώνα για την κατάκτηση του τίτλου του WRC το 2024. Αλλά θα μπορούσε να είχε πάρει άλλον έναν βαθμό αν δεν γλιστρούσε πλησιάζοντας στον τερματισμό της Wolf Power Stage, μια στιγμή που του στέρησε τον ταχύτερο χρόνο για 0,039 δευτερόλεπτα.

    «Τα χάσαμε όλα στις τελευταίες δυο στροφές – δεν ήταν τόσο καλά», είπε ο Evans.

    «Τέλος πάντων, συνολικά υποθέτω ότι μπορούμε να είμαστε σχετικά ευχαριστημένοι με αυτό το αποτέλεσμα μετά από ότι συνέβη την Παρασκευή, αλλά υπάρχουν ακόμα τομείς που πρέπει να εργαστούμε».

    O Adrien Fourmaux έχασε χρόνο χτυπώντας σε ένα σημείο με συγκεντρωμένο χιόνι στην πρώτη ειδική της Κυριακής.
    O Adrien Fourmaux έχασε χρόνο χτυπώντας σε ένα σημείο με συγκεντρωμένο χιόνι στην πρώτη ειδική της Κυριακής.

    Ο Neuville, ο νικητής του Rallye Monte-Carlo τον περασμένο μήνα, αντιμετώπισε προβλήματα πίεσης καυσίμου αλλά και λάθος ρυθμίσεις. Τελικά τερμάτισε τέταρτος, έχοντας επανασχεδιάσει το πίσω μέρος του Hyundai μετά από βαριά προσγείωση Wolf Power Stage. Το προβάδισμα του Βέλγου στη βαθμολογία μειώθηκε από 6 στους τρεις βαθμούς αλλά οι προσπάθειές του βοήθησαν τη Hyundai να ισοφαρίσει την Toyota στο κορυφή της βαθμολογίας των κατασκευαστών μετά από δύο

    γύρους. Ο Solberg κέρδισε το WRC2 στη Σουηδία για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην Πέμπτη. Ακολούθησαν από κοντά οι Sami Pajari, Georg Linnamäe, Roope Korhonen και Mikko Heikkilä. Ο Ιταλός Lorenzo Bertelli, μόλις στο δεύτερο αγώνα του WRC με ένα Toyota GR Yaris Rally 1, ολοκλήρωσε το top 10. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Kalle Rovanperä κέρδισε πέντε βαθμούς.

    Ο Ott nak, ο οποίος επίσης βρέθηκε εκτός την Παρασκευή, σημείωσε έξι πόντους μέσω της κατάταξης Super Sunday και το αποτέλεσμα της Wolf Power Stage. Η προσπάθεια του πρωτοπόρου στην αρχή ράλι Takamoto Katsuta να πάρει όσους περισσότερους βαθμούς μπορούσε μετά την έξοδό του στην πρώτη ειδική ο του Σαββάτου έληξε άδοξα μετά το οδηγικό του λάθος στο τέλος της SS17. Ο Ιάπωνας οδηγός της Toyota πήρε τελικά μόνο τρεις βαθμούς. Ο πρωτάρης της κατηγορίας Rally1, Grégoire Munster, πέτυχε τον στόχο του να φτάσει στον τερματισμό με το δεύτερο M-Sport Ford World Rally Team Puma μετά από πολλές ατυχίες. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι κατευθύνεται στην Αφρική μετά το Σαφάρι Ράλι Κένυα, τρίτος γύρος της σεζόν, από 27 έως 31 Μαρτίου.

    Βαθμολογία Οδηγών

    Neuville           48

    Evans              45

    Fourmaux        29

    Ogier               24

    Tanak              21

    Lappi               19

    Βαθμολογία Κατασκευαστών

    Hyundai          87

    Toyota             87

    Ford                47

    Διαβάστε επίσης:

    Τα μυστικά της νέας Red Bull RB20

    Αγορά αυτοκινήτου: Άνοδος 21% το Γενάρη!

    Classic μεν, ηλεκτρικό δε…



    ΣΧΟΛΙΑ