• AUTO

    Πόσους ρύπους εκπέμπει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;


    Το αμιγώς ηλεκτρικό μικρό SUV Volvo EX30 σχεδιάστηκε για να έχει το μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα από κάθε άλλο Volvo μέχρι σήμερα.

    Το νέο Volvo EX30 παρουσιάστηκε χτες στους Έλληνες δημοσιογράφους σε ειδική εκδήλωση και είναι άμεσα διαθέσιμο στη χώρα μας με τιμές από 38χ. ευρώ. Ένα ηλεκτρικό όχημα έχει ανθρακικό αποτύπωμα από την παραγωγή του ενώ ρυπαίνει και εκεί που παράγεται η ενέργεια η οποία καταναλώνει.

    Η Volvo Cars σχεδίασε το CX30 για να έχει το μικρότερο αποτύπωμα CO2 από κάθε άλλο μοντέλο της μέχρι τώρα. Ως αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Volvo EX30 έχει μηδενικές εκπομπές στην εξάτμιση, κάτι το οποίο δεν συνεισφέρει απλώς σε ένα χαμηλότερο αποτύπωμα CO2, αλλά έχει σημαντικά θετικό αντίκτυπο και στην ποιότητα του αέρα: για παράδειγμα, σύμφωνα με νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφορνίας, ακόμη και μία μικρή αύξηση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μία περιοχή έχει άμεσο θετικό αποτέλεσμα στη μείωση του αριθμού εισαχθέντων στις εντατικές μονάδες εξαιτίας του άσθματος. Ωστόσο, για να μειωθεί το συνολικό αποτύπωμα ενός αυτοκινήτου, η ηλεκτροκίνηση δεν είναι αρκετή.

    Ένα αυτοκίνητο δεν οδηγείται μόνο, αλλά σχεδιάζεται, εξελίσσεται, κατασκευάζεται και μεταφέρεται επίσης. Όλα αυτά τα στάδια προσφέρουν ευκαιρίες για την περαιτέρω μείωση των αερίων του θερμοκηπίου.

    Αντιμετωπίζοντας τις εκπομπές στο σύνολο της διαδικασίας παραγωγής και του κύκλου ζωής του Volvo EX30, οι μηχανικοί της εταιρείας κατάφεραν να ελαττώσουν το συνολικό ανθρακικό αποτύπωμα σε κάτω από 30 τόνους για 200.000 km οδήγησης. Ο υπολογισμός του αποτυπώματος άνθρακα έγινε με βάση το μίγμα εκπομπών CO2 για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ (EU27).

    Πρόκειται για μία μείωση της τάξης του 25% σε σχέση με τα επίσης αμιγώς ηλεκτρικά C40 και XC40.  Μιλώντας σχετικά ο επικεφαλής βιωσιμότητας, Άντερς Κέρμπεργκ τόνισε: «Το νέο μας EX30 είναι ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση προκειμένου να πετύχουμε τους στόχους μας για τη βιωσιμότητα.

    Έως το 2025, στοχεύουμε να ελαττώσουμε τις συνολικές μας εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 40% σε σχέση με τα επίπεδα του 2018, μέσω μείωσης 50% στις συνολικές εκπομπές ρύπων στην εξάτμιση και 25% στις εκπομπές από τις λειτουργίες μας, την προμήθεια πρώτων υλών και την εφοδιαστική αλυσίδα, στην πορεία προς την εξέλιξή μας σε μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία μέχρι το 2040.»

    Το Volvo EX30 είναι μικρότερο αυτοκίνητο αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται λιγότερα υλικά για να το κατασκευάσεις. Με δεδομένο ότι το αλουμίνιο και ο χάλυβας είναι από τα υλικά που επιβαρύνουν τις εκπομπές CO2  χρησιμοποιήθηκε λιγότερη ποσότητα ενώ ταυτόχρονα αυξήθηκε το ποσοστό τους που είναι ανακυκλωμένο. Περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου του αλουμινίου που χρησιμοποιείται στην κατασκευή του αυτοκινήτου είναι ανακυκλωμένο, ενώ το ίδιο ισχύει και για περίπου το 17% όλου του χάλυβα, κάτι που μειώνει περαιτέρω την περιβαλλοντική επίπτωση από αυτά τα υλικά.

    Η ίδια προσέγγιση εφαρμόζεται και στο εσωτερικό, περίπου το 17% όλων των πλαστικών του αυτοκινήτου, από εξαρτήματα του εσωτερικού έως τους προφυλακτήρες, είναι ανακυκλωμένα – πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ όλων των αυτοκινήτων Volvo έως σήμερα. Ένα άλλο κρίσιμο πεδίο για τη μείωση των εκπομπών είναι η διαδικασία της παραγωγής και η εφοδιαστική αλυσίδα, και η χρήση καθαρής ενέργειας.

    Το Volvo EX30 κατασκευάζεται σε εργοστάσιο που τροφοδοτείται σε μεγάλο βαθμό από κλιματικά ουδέτερη ενέργεια, συμπεριλαμβανομένης 100% κλιματικά ουδέτερης ηλεκτρικής ενέργειας. Όσον αφορά στους ανεξάρτητους προμηθευτές το 95% δεσμεύτηκε για τη χρήση 100% ανανεώσιμης ενέργειας στην παραγωγή έως το 2025 – και πολλοί εξ αυτών έχουν ήδη πετύχει τον στόχο.

    Η διαδικασία παραγωγής για το Volvo EX30 έχει επίσης γίνει πιο αποτελεσματική όσον αφορά στην αξιοποίηση υλικού σε πρεσαριστά τμήματα αμαξώματος κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Επιπλέον όσον αφορά στην παραγωγή μπαταριών για το Volvo EX30, υιοθετήθηκε τεχνολογία blockchain που συμβάλλει στην ιχνηλάτηση σημαντικών πρώτων υλών, στα οποία πλέον συμπεριλαμβάνονται το λίθιο, το μαγγάνιο, το κοβάλτιο, ο γραφίτης και το νικέλιο.

    Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου χρησιμοποιείται μια ευρεία σειρά από ανακυκλωμένα και ανανεώσιμα υλικά, για τα καθίσματα, το ταμπλό και τις πόρτες, συμπεριλαμβανομένων υλικών όπως το τζιν, το λινάρι και ένα μείγμα μαλλιού που περιέχει περίπου 70% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Το τζιν είναι ένα καλό παράδειγμα των πιο έξυπνων και βιώσιμων τρόπων χρήσης των υλικών.

    Για τη δημιουργία του εσωτερικού διάκοσμου Denim, χρησιμοποιούνται ίνες από τα απορρίμματα της διαδικασίας ανακύκλωσης του τζιν. Όταν τα τζιν ανακυκλώνονται, οι ίνες τους τυλίγονται σε ένα νήμα, με τις μακριές ίνες να συνδέονται η μία με την άλλη. Ωστόσο, οι ίνες μικρού μήκους συνήθως αποβάλλονται ως απορρίμματα. Αυτές οι ίνες χρησιμοποιούνται στον εσωτερικό διάκοσμο Denim. Όλα τα παραπάνω συνεισφέρουν σε ένα αυτοκίνητο του οποίου η συνολική επιβάρυνση CO2 εκτιμάται σε 18 τόνους.

    Ο όρος «cradle-to-gate» αναφέρεται στις εκπομπές CO2 από την εξόρυξη πρώτων υλών έως το ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που φθάνει στην έκθεση – δηλαδή πριν αρχίσει να χρησιμοποιείται. Το EX30 είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε στο τέλος της ζωής του να ανακτάται κατά 95%, μέσω ανακύκλωσης των υλικών και ανάκτησης ενέργειας από ό,τι δεν μπορεί να ανακτηθεί.

    Διαβάστε επίσης

    Ηλεκτρικό άλογο, καθόλου παράλογο!

    Αποδοτικότητα και αυτονομία

    Σπίτι Alexa!



    ΣΧΟΛΙΑ