Η Omoda είναι μια νέα εταιρία που ανήκει στη κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία Chery. Θα δραστηριοποιηθεί αποκλειστικά στην Ευρώπη. Με premium φιλοδοξίες και έμφαση στον σχεδιασμό και στην τεχνολογία, στοχεύει σε κοινό που του αρέσει η καινοτομία και θέλει κάτι ξεχωριστό στον δρόμο.
Το Omoda 5 δεν περνά απαρατήρητο με την «διαμαντένια» μάσκα να κλέβει την παράσταση μέχρι να βρει κανείς την μάρκα στο καπό του. Εντυπωσιακά και διακριτικά φωτιστικά σώματα LED σε σχήμα Τ, μοντέρνα στοιχεία, δυναμικές ακμές σε καπό και εμπρός προφυλακτήρα, προσδίδουν έναν ξεχωριστό χαρακτήρα, ιδιαίτερα διαφορετικό από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.
Αεροδυναμικό σχήμα με την οροφή να χαμηλώνει φτάνοντας στο πίσω μέρος ενώ από το πλάι παρατηρεί κανείς τα μυώδη φτερά εμπρός και πίσω. Η έκδοση premium που είχαμε για δοκιμή, εφοδιάζεται με δίχρωμες (μαύρο-ασημί) ζάντες αλουμινίου 18″ σε σχήμα που θυμίζει τα πτερύγια ανεμόμυλου. Μαύροι καθρέπτες, μαύρη οροφή και σκουρόχρωμα πίσω κρύσταλλα παραθύρων αναδεικνύουν τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του και δίνουν αίσθηση πολυτέλειας.
Η φουτουριστική του εξωτερική σχεδίαση θυμίζει concept car. Οι αναλογίες του και οι έντονες σχεδιαστικές επιλογές είναι εμφανής και στο πίσω μέρος με τα φωτιστικά σώματα LED να ενώνονται στη μέση όπου αναγράφεται και η μάρκα. Στο πάνω μέρος έχει τοποθετηθεί μια διακριτική αεροτομή ως προέκταση της οροφής, δεικνύοντας την βαρύτητα που έχουν δώσει οι σχεδιαστές στην αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου.
Ανοίγοντας την πόρτα, αμέσως διακρίνεται η πολυτελής προσέγγιση και τα ποιοτικά υλικά του φιλόξενου εσωτερικού. Στο ταμπλό και τις πόρτες η απομίμηση ξύλου προσδίδει ζεστασιά ενώ οι μαλακές επιφάνειες από δέρμα προσδίδουν ηρεμία. Δύο μεγάλες οθόνες LCD 12,3″. H μία, πίσω από τιμόνι, αποτελεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού. Η δεύτερη αναλαμβάνει το σύστημα ψυχαγωγίας, τις ρυθμίσεις των συστημάτων του αυτοκινήτου και κλιματισμού ενώ συνδέεται ασύρματα με το κινητό μας, αξιοποιώντας τις αγαπημένες μας εφαρμογές μέσω Apple CarPlay και Android Auto.
Οι διακόπτες των παραθύρων, ο επιλογέας ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι και τα κουμπιά στην κεντρική κονσόλα είναι κομψής σχεδίασης και είναι πανομοιότυπα με αυτά της Mercedes. Πιθανόν να έχουν τον ίδιο προμηθευτή. Ανοιγόμενη ηλιοροφή γεμίζει με φως την καμπίνα και τώρα που ο καιρός έφτιαξε το αεράκι δίνει τη δική του νότα στην μετακίνηση, ιδίως στις νυχτερινές εξορμήσεις. Παράλληλα ο κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός δημιουργεί ωραία αύρα και μάλιστα πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού σχηματίζεται ένα αυτοκίνητο που είναι ορατό μόνο το βράδυ.
Τα καθίσματα είναι μαλακής αίσθησης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα ενώ το λευκό σιρίτι στις άκρες, σπάζει τη μονοτονία του μαύρου χρώματος που επικρατεί στο εσωτερικό. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν άνετες μετακινήσεις έχοντας αρκετό χώρο για τα πόδια τους, ενώ οι λίγο πιο ψηλοί από 1,85 και πάνω, ίσως νιώσουν την οροφή να τους πλησιάζει απειλητικά. Ικανοποιητικός είναι ο χώρος αποσκευών στα 442 lt, με δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων φτάνοντας μέχρι και τα 1.149 lt.
Κάτω από το καπό, ο 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.6 TGDI, αποδίδει 147 PS με μέγιστη ροπή 275 Nm. Συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων 7DCT και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Δεν συνδυάζεται με ηλεκτρικό κινητήρα, θυμίζοντας τα παλιά παραδοσιακά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 8,1 lt/100km κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.
Διαθέτει 3 προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport). Στο δρόμο το Omoda 5 είναι καταρχάς άνετο, αρχοντικό με αθόρυβη κύλιση και αίσθηση κυριαρχίας. Πραγματικά σε απομονώνει από τα άγχη του δρόμου. Από την άλλη το αυτόματο κιβώτιο περνάει απαρατήρητο και η ανάρτηση εξαφανίζει τις κακοτεχνίες του δρόμου.
Αν αποφασίσεις να ανεβάσεις ρυθμό το Omoda δεν ακολουθεί, αν θες να χαλαρώσεις σε κανακεύει. Στον αυτοκινητόδρομο, ταξιδεύει σύννομα, αθόρυβα, οικονομικά. Σε δρόμο με στροφές γίνεται ορατή από την πρώτη κιόλας στροφή η στόχευση σε ασφαλή οικογενειακό ρυθμό. Σ’ αυτό συντελεί και η ομπρέλα ενεργητικής ασφάλειας.
Το όχημα δοκιμής μας διέθέτε πληθώρα από σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Κάμερα 360ο με ιδιαίτερη προοπτική όταν βγάζουμε φλας και στρίβουμε σε ένα στενό, με την απεικόνιση στην κεντρική οθόνη να ελαχιστοποιεί τα περιθώρια λάθους στον χειρισμό.
Αυτοπροσαρμοζόμενο διατηρητή ταχύτητας, σύστημα υπενθύμισης ορίων ταχύτητας, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αυτόματη πέδηση αποφυγής σύγκρουσης, σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας και πολλά άλλα που διευκολύνουν τις μετακινήσεις καθιστώντας τες ταυτόχρονα και πιο ασφαλείς. Μερικά από αυτά τα συστήματα βέβαια είναι περισσότερο παρεμβατικά από όσο θα θέλαμε και η απενεργοποίησή τους κάθε φορά που εκκινεί το αυτοκίνητο δεν είναι εύκολη ούτε γρήγορη, προφανώς εσκεμμένα.
Το Omoda 5 ανήκει στην κατηγορία C-SUV, όπου ο ανταγωνισμός είναι έντονος. Απέναντί του βρίσκονται: Toyota C-HR, Citroen C3 Aircross, MG ZS Max, Nissan Qashqai, Skoda Karoq, Cupra Formentor, Mazda CX-30. Η τιμή του από 27.500 € το καθιστά ελκυστικό. Διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Omoda 5 Premium 1.6 TGDI
Κυβισμός: 1.598 cc
Ισχύς: 147 PS
Ροπή: 275 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων 7DCT
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.373 / 1.824 / 1.588 mm
Μεταξόνιο: 2.610 mm
Χώρος αποσκευών: 442 lt – 1.149 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.530 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,1 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,1 lt/100km
Εκπομπές CO2: 159 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 111 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 29.500 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης
F1 Μονακό: Εικόνες, αστέρια και billionaires
Stellantis: Σταθερά ανοδική στην Ευρώπη – Δυναμική παρουσία σε υβριδικά και επαγγελματικά οχήματα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γουόρεν Μπάφετ και Μπιλ Γκέιτς: Η μία λέξη που τους έκανε δισεκατομμυριούχους
- Το παρασκήνιο για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, μια αποκάλυψη για τα F-35, γιατί δεν πήγε ο πρόεδρος Νίκος στο Α’ Νεκροταφείο, τα δάκρυα του Γάλλου και ο «Ελληνας» Χούκστρα
- Πού σχεδιάζουν τα επόμενα καταστήματα οι Τούρκοι της Vakko
- Νέο φιλέτο στο Κολωνάκι βγάζει σε διαγωνισμό ο ΕΦΚΑ – Τα ξενοδοχεία και ο ρόλος Λασκαρίδη
