• AUTO

    Οδηγούμε το νέο Hundai i20, 1.0lt/100PS


    Ειλικρινά προσπάθησα να του βρω κάποια ψεγάδι, κάποιο μειονέκτημα, κάτι που να με χαλάει. Απέτυχα!

    Το βλέπω το μειδίαμα στο πρόσωπό σας: «Έλα μωρέ τώρα με το Hyundai». Πρόκειται για προκατάληψη, οφείλεται σε αντιλήψεις που δημιουργήθηκαν πριν από δεκαετίες. Σα να κρίνει κανείς τις σημερινές δυνατότητες επικοινωνίας με τα δεδομένα του 1990. Όχι τότε δεν είχαμε κινητά τηλέφωνα, ούτε email, πόσο μάλλον τηλεδιασκέψεις.

    Τα δεδομένα αλλάζουν το ίδιο γρήγορα και στον τομέα της αυτοκίνησης, η Hyundai είναι σήμερα, αυτό που πιθανόν έχετε στο μυαλό σας (με βάση το 1990) για τη VW. Επιπλέον παρέχει και απαράμιλλη αξιοπιστία, κορυφαία ποιότητα, χαμηλές τιμές, φρέσκια σχεδίαση, τίμια οδική συμπεριφορά και το κυριότερο όλων: Πλέον δε μυρίζει πλαστικό το εσωτερικό των αυτοκινήτων της. Το νέο i20 παράγεται στην Κωνσταντινούπολη (Ισμίτ), είναι 5θέσιο και μπορεί άνετα να παίξει το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας ολιγομελούς οικογένειας.

    Το ολοκαίνουργιο i20  3ης γενιάς είναι  ένα εξαιρετικό δείγμα της νέας εποχής Hyundai. Σχεδιαστικά ξεχωρίζει καθώς το σχήμα είναι δωρικό με έντονες ακμές και αθλητικές γραμμές. Τα εμπρός φώτα είναι μεγάλα, η μάσκα μοιάζει με δικτυωτό καλσόν. Πίσω ο διαχύτης, τα φώτα που ενώνονται τα προβολάκια στην άκρη του προφυλακτήρα, το σίγουρο είναι πως το i20 ξεχωρίζει. Μπαίνοντας στο εσωτερικό του τραβούν την προσοχή σου τα ψηφιακά όργανα σε οθόνη 10,25 ίντσες αλλά και η κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών με τα εύληπτα γραφικά.

    Η λειτουργία του συστήματος multimedia είναι σχετικά εύχρηστη, το μόνο που με ξένισε είναι η προσπάθεια που χρειάζεται για να απενεργοποιηθεί το keep lane assist. Γίνεται μέσα από το μενού του πίνακα οργάνων και πρέπει να πατήσεις από 6 έως 8 επιλογές ανάλογα που βρισκόσουν. Ένα κουμπί είναι προτιμότερο. Τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά ποιοτικά, τα καθίσματα αναπαυτικά και με μέτρια πλευρική στήριξη. Η υφή των υλικών σου δίνει μια αίσθηση αντοχής στο χρόνο. Η ευκολία χρήσης της οθόνης multimedia και η συνδεσιμότητα σίγουρα αποτελούν ατού για τους νεότερους χρήστες.

    Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε τον χιλιάρι τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα απόδοσης 100PS συνδυασμένο μ’ ένα 6αρι μηχανικό κιβώτιο. To μοτέρ είναι κάτι παραπάνω από επαρκές για να κινήσει σβέλτα το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα. Δεν υπάρχουν κραδασμοί ή δισταγμοί. Μεγάλο ατού το τράβηγμα στις χαμηλές στροφές που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να κινείται με μια ταχύτητα πάνω και να εξοικονομεί καύσιμο. Με ροπή 17,2 kgm από το ρελαντί το χιλιαράκι της Hyundai έχει τράβηγμα ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα 1.8lt. Η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου ευνοεί την οικονομική οδήγηση, ενώ η αίσθηση των φρένων είναι ικανοποιητική για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε φρενάρισμα πανικού από τα 120km/h η βύθιση του εμπρός μέρους είναι ελάχιστη και το πίσω μέρος παραμένει σταθερό εμπνέοντας εμπιστοσύνη.

    Η πληροφορία που φτάνει από το τιμόνι στα χέρια του οδηγού είναι καλή, προτείνω 15 ή 16αρα ζάντα και όχι τις 17αρες που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής μας. Εμφανισιακά προσδίδουν αλλά περιορίζουν αναίτια την άνεση. H ανάρτηση (MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) χάρη στην ακαμψία του αμαξώματος, έχει σεταριστεί ώστε να περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές και το βύθισμα στο φρενάρισμα, χωρίς θυσίες σε άνεση ή κατευθυντικότητα. Η γενική εικόνα του i20 είναι αυτή μιας συμπαγούς καλοστημένης κατασκευής που δε θα σε τρομάξει ή απογοητεύσει.

    Δε σε προκαλεί για το κάτι παραπάνω όπως ένα Fiesta, ούτε έχει το turn in του Yaris, αλλά αυτό ποσώς ενδιαφέρει το συνειδητοποιημένο αγοραστή που κάνοντας ταμείο θα δει ότι το i20 σε κόστος κτήσης και χρήσης είναι πολύ ανταγωνιστικό. Σίγουρα ο υποψήφιος αγοραστής θα δει και τα Seat Ibiza, Nissan Micra, Mazda 2, Kia Rio, Opel Corsa, Peugeot 208. Το i20 είναι μια τίμια επιλογή που προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πακέτο σε χαμηλή τιμή χωρίς να υστερεί πουθενά.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά Hyundai i20 1.0lt

    Κινητήρας: 998cc
    Ισχύς: 100 PS/4500 rpm
    Ροπή: 17,2 kgm/1.500 rpm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,4 sec
    Τελική ταχύτητα: 188 km/h
    Μέση κατανάλωση: 6,1t/100 km (δοκιμής)
    Εκπομπές CO2: 113 gr/km
    Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.040 x 1.775 x 1.450 mm
    Μεταξόνιο: 2580 mm
    Βάρος: 1115 kg
    Χώρος αποσκευών: 352 – 1165 lt
    Τιμή: Από 14.190 ευρώ (16.990 η έκδοση δοκιμής, Distinctive)

    Διαβάστε επίσης:

    Έχετε δοκιμάσει ηλεκτρικό ποδήλατο; (video)

    Apple-Hyundai: Μια δυνατή συμμαχία το νέο «αντίπαλον δέος» της Tesla;

    Kona: Το ηλεκτρικό SUV της Hyundai



    ΣΧΟΛΙΑ