F

AUTO

Οδηγούμε το ηλεκτρικό Volvo XC40!

Οδηγούμε το ηλεκτρικό Volvo XC40!


Πανίσχυρο, τετρακίνητο, αθόρυβο, απλό στην οδήγηση και εθιστικό στο πάτημα του γκαζιού, το ηλεκτρικό Volvo XC40 διαφέρει από τα ξαδέρφια του.

Σπάνια τσακώνομαι με τη γυναίκα μου, δεν είναι της ιδιοσυγκρασίας μου οι καυγάδες: Είκοσι χρόνια παντρεμένοι, ζήτημα να έχουμε καυγαδίσει τόσες φορές. Ε, το ηλεκτρικό Volvo XC40, ήταν η αιτία για μια δύσκολη στιγμή.

Είχαμε ξεκινήσει να πάμε για περπάτημα στον Υμηττό, ένα πρωινό χαρά Θεού. Μας πιάνει κόκκινο στο φανάρι της Αναστάσεως εκεί που τελειώνει ο αστικός ιστός: «Σε πειράζει να το πατήσω μια;» ρωτώ ήπια «ναι» μου λέει ανέμελα, υποθέτοντας προφανώς ότι ο ρυθμός επιτάχυνσης θα ήταν ανάλογος του οικογενειακού σχήματος.

Λίγα δευτερόλεπτα μετά, τέσσερα για την ακρίβεια μέσα στο αυτοκίνητο έχει ξεσπάσει η κόλαση: Ουρλιαχτά, φωνές, βρισιές ανάκατα με κραυγές «θα σκοτωθούμε, είσαι τρελός» και άλλα θεάρεστα με κάνουν να χάσω την ψυχραιμία μου. Σταθμεύω, κατεβαίνω και αρχίζω να περπατώ γρήγορα αφήνοντάς πίσω μου τη σύζυγο σε έξαλλη κατάσταση.

Γυρνώντας μετά από καμία ώρα, είχα ηρεμήσει και σκεφτόμουν ορθολογιστικά: «Τι φταίει η γυναίκα… που να φανταστεί».

Το XC 40 Recharge είναι ο ορισμός του Q Car. Το Question Car είναι αυτό που σε κάνει να αναρωτιέσαι.

Τα 408 ηλεκτρικά PS, τα 68kgm ροπής που είναι συνεχώς διαθέσιμα, η απουσία κιβωτίου ταχυτήτων, η τετρακίνηση με δυο ηλεκτροκινητήρες ένα σε κάθε άξονα, συνθέτουν ένα σύνολο εκρηκτικό. Το XC40 επιταχύνει σε ρυθμό 911turbo από στάση ως τα 100km/h και το επαναλαμβάνει όσες φορές αντέχει ο αυχένας σου.

Παραδέχομαι ότι δε διαπίστωσα αν ο ρυθμός επιτάχυνσης παραμένει σταθερά επίπονος ως τα 180km/h όπου περιορίζεται η ταχύτητα όλων των Volvo για λόγους κατανάλωσης και ασφάλειας. Βλέπετε πουθενά στη χώρα μας δεν προβλέπεται να κινηθείς με περισσότερα από 130 – 140km/h με βάση τον ΚΟΚ.

Μέχρι αυτή την ταχύτητα όμως φτάνεις ώσπου να πεις «Volvo». Αν δεν το ξέρετε Volvo σημαίνει «κυλάω».

Τον Ιούνιο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Volvo XC40 Recharge για λίγο στο πλαίσιο της πανελλήνιας παρουσίασης στη Χαλκιδική. Εδώ αν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε την εκτενή παρουσίασή του.

Είχα την ευκαιρία να το οδηγήσω εντός Αθηνών αλλά και στον αυτοκινητόδρομο. Μέσα στην πόλη με την χρήση της εφαρμογής “one pedal drive” μπορείς να οδηγήσεις πατώντας μόνο γκάζι. Ούτε φρένο δε χρειάζεται, κιβώτιο δεν έχει, στρίβεις μόνο το τιμόνι για να αλλάξεις πορεία. Κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι το «one pedal drive» ανακτά ενέργεια φρενάροντας το όχημα.

Πρακτικά συνηθίζοντάς το μπορεί να μη χρειαστεί να πατήσεις φρένο για πολύ καιρό εντός πόλης.

Ακόμη και στο μποτιλιάρισμα έχεις έναν πολύτιμο σύμμαχο το Android by Google: Play Store, Google Maps, Google Assistant. Το XC40 έχει λογισμικό Android , ναι έχεις Google Maps με όλες τις πληροφορίες, χωρίς να απαιτείται σύνδεση με κινητό!

Το XC40 παρά το βάρος του, έχει μια ενδοτική ανάρτηση που του επιτρέπει να αντιμετωπίζει αγέρωχα λακκούβες και ανομοιομορφίες. Στην ευθεία δίνει πόνο, στις στροφές θέλει λίγο οικογενειακή προσέγγιση.

Καθότι όλο το πάτωμα είναι μπαταρία, έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους από τα υπόλοιπα XC40 και αναμφισβήτητα η οδική του συμπεριφορά είναι πιο σπορτίφ. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάς ότι οδηγείς ένα ψηλό αυτοκίνητο με βάρος 2.15tn.

Η απέριττη σχεδίαση και τα ποιοτικά υλικά στο εσωτερικό παίζουν σημαντικό ρόλο στην αίσθηση «κανακέματος» που έχουν οι επιβάτες.

Παρατηρώντας το απέξω εύκολα εντοπίζεις την απουσία αεραγωγών εμπρός αλλά και την ένδειξη Recharge στο πλάι.

Στο αυτοκινητόδρομο είναι προκλητικά γρήγορο και αθόρυβο. Ο φόρτος εργασίας του οδηγού είναι μικρός και αυτό συντελεί στην ασφαλή μετακίνηση. Το ολοκληρωμένο σύστημα ADAS με πολλά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας είναι έτοιμο να προστατεύσει τον οδηγό από τον εαυτό του.

Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις από τα 60 – 130km/h είναι απίστευτες, μόνο κάτοχοι υπεραυτοκινήτων έχουν βιώσει αντίστοιχη εμπειρία.  Έχει προσπεράσει προτού ολοκληρώσεις την σκέψη σου, πως θες να προσπεράσεις. Κάτι σα τον Ντάλτον το XC40 Recharge είναι πιο γρήγορο από τη σκιά του.

Volvo XC40 Recharge P8 driveline

Με μπαταρία 78kwh θέλει οπωσδήποτε εγκατάσταση φορτιστή για να γεμίσει η μπαταρία.

Η αυτονομία της ποικίλει ανάλογα τη χρήση: Με τέρμα γκάζι περίπου 300km, εντός πόλης 450km, στον αυτοκινητόδρομο 350km μάξιμουμ. O ανταγωνισμός είναι έντονος στην κατηγορία: Μercedes EQA, Audi Q4, BMW iX3.  Σύντομα θα διατίθεται και σε δικίνητη έκδοση με λιγότερη δύναμη.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Volvo XC40 Recharge

Ηλεκτροκινητήρες εμπρός πίσω
Ισχύς: 408 PS
Ροπή: 660 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Χωρητικότητα μπαταρίας: 78 kWh ιόντων λιθίου
Επιτάχυνση 0-100km/h: 4,9 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Εκπομπές CO2: 0 gr
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.425 x 1.873 x 1.651 mm
Μεταξόνιο: 2.702 mm
Βάρος: 2150 kg
Χώρος αποσκευών: 414 lt
Τιμή: €52.000 με κρατική επιδότηση 6000 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Κέρδη ρεκόρ για τη Volvo το πρώτο μισό του 2021

Τα Volvo θα φορτίζουν από τον ΗΡΩΝ!

Volvo και Google εξατομικεύουν το αυτοκίνητο!



ΣΧΟΛΙΑ