AUTO

Αποστολή Χαλκιδική: Ηλεκτρικό Volvo ΧC40!

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Σουηδικής εταιρείας, είναι ξεκάθαρα καλύτερο από το αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο.

Για να μην παρεξηγηθώ το XC40 στις εκδόσεις Τ3 (163PS), Τ4 Phev (211PS) Β4 (197PS), Β5 (250PS) είναι ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό μοντέλο, το οποίο συνετέλεσε τα μέγιστα ώστε να πετύχει η Volvo αύξηση 923% στις πωλήσεις μοντέλων PHEV το πρώτο 5μηνο του 2021. Ειδικότερα στο πρώτο 4μηνο του 2021 έχουν πουληθεί 168 XC40 Phev.

Το XC40 Recharge όμως είναι μια άλλη υπόθεση, ένα ηλεκτρικό όχημα χωρίς «ναι μεν, αλλά…». Μόνο στο Hyundai Kona Electric μέχρι σήμερα έχω δει το ηλεκτρικό μοντέλο να είναι καλύτερο από το αντίστοιχο συμβατικό. Η σύγκριση αυτή δε θα μπορεί να γίνεται από δω και πέρα καθότι οι κατασκευαστές φτιάχνουν πλατφόρμες αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα με τελείως διαφορετική διάταξη. Θυμάμαι στην παρουσίαση του XC40 στη Μονεμβασιά το 2018 μας είχαν αναφέρει οι άνθρωποι της Volvo ότι η πλατφόρμα είχε φτιαχτεί για να υποδεχτεί ηλεκτρικές και επαναφορτιζόμενες εκδόσεις. Όπερ και εγένετο με το αμιγώς ηλεκτρικό XC40 να είναι γεγονός.

Όλο το πάτωμα είναι μια μπαταρία 78kwh, βάρους 500kg. Αυτό έχει αυξήσει το συνολικό βάρος στα 2150kg έχει όμως χαμηλώσει το κέντρο βάρους δραστικά. Επιπλέον καθότι δεν υπάρχει πλέον εμπρός θερμικός κινητήρας έχει αλλάξει και η κατανομή βάρους. To ηλεκτρικό XC40 έχει δυο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Προφανώς είναι τετρακίνητο και η συνολική του ισχύς φτάνει τα 408PS, με ροπή 660nm. Πολύ δύναμη και το ακόμη εντυπωσιακότερο είναι ότι η σταθερή ροπή των 660nm είναι διαθέσιμη όλη σε κάθε πάτημα του γκαζιού: Ψαρωτικό! Πατάς γκάζι και κολλάς πίσω καθώς χάρη στην 4κινηση και τη θηριώδη ροπή το βαρύ Volvo εκτοξεύεται.

Η παρουσίαση έγινε στην Χαλκιδική. Η Volvo έχει αναπτύξει συνεργασία με το ξενοδοχείο Sani Resort στην Κασσάνδρα. Η προσπάθεια για μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος της εγκατάστασης βρίσκει αρωγό τη Volvo που προσφέρει τα επαναφορτιζόμενα XC90 για τις VIP μεταφορές των πελατών του ξενοδοχείου. Είναι αλήθεια πως είχα καιρό λόγω πανδημίας να μπω σε αεροπλάνο. Προφανώς μέρος της δουλειάς είναι τα συνεχή ταξίδια καθώς η κεντρική σκηνή αυτοκινήτου, δεν βρίσκεται στην Αθήνα ή στην Ελλάδα. Ταξίδεψα λοιπόν από Αθήνα Θεσσαλονίκη και πίσω, αυθημερόν. Νέο σύγχρονο αεροπλάνο Airbus 320neo. Όλοι οι επιβαίνοντες φορούσαν μάσκα. Προσωπικά φορούσα δυο, η μια Ν95. Είμαι και διπλά εμβολιασμένος εδώ και καιρό. Αλλά μια ανασφάλεια την ένιωσα, κακά τα ψέματα 200 άνθρωποι στοιβαγμένοι σ’ ένα στενό σωλήνα δεν υπάρχει καμία προστασία. Ναι είχα κάνει PCR τεστ προτού πετάξω, δε προστατεύουν όμως οι εξετάσεις αλλά οι αποστάσεις.

Η Χαλκιδική μια κούκλα, μισοάδεια όσο πρόλαβα να δω. Ανεβήκαμε οδηγώντας ως τη Βάβδο ένα χωριό στα 1050m υψόμετρο, εκεί τα σπίτια δεν έχουν κλιματισμό. Ξέρετε είναι κι αυτός ένας τρόπος να μειώσεις το ενεργειακό σου αποτύπωμα, μιας και γι’ αυτό μιλάμε. Οδηγώντας το XC40 εντυπωσιάστηκα: Από την ικανότητα επιτάχυνσης, προσπερνάς αστραπιαία, χωρίς δεύτερη σκέψη. Από την ενδοτικότητα της ανάρτησης, κρατάει χωρίς να κοπανάει παρά το αφημένο στην τύχη του οδόστρωμα στην περιοχή και τα ελαστικά διαστάσεων 235/50/19. Από την ακαμψία του αμαξώματος.

Το τετρακίνητο Volvo XC40 Recharge στην έκδοση με τα 408PS (προφανώς αργότερα θα υπάρχουν και δικίνητες εκδόσεις με λιγότερη ισχύ) είναι λύκος με προβιά προβάτου. Ένα dragster για μυημένους που δείχνουν πολιτικά ορθοί, αλλά δεν είναι! Σου κλείνει το μάτι, καθώς έχει ψυχή, έστω και ηλεκτρική!

Εκεί που η Volvo έχει χτυπήσει διάνα είναι στο νέο μενού για το infotainment: Android by Google παρακαλώ με Play Store, Google Maps, Google Assistant. Ναι είναι πραγματικά απλό στη χρήση. Πλέον σταματάμε να μιλάμε για σύνδεση του κινητού στο αυτοκίνητο και πάμε σε λογισμικό Android στο αυτοκίνητο. Οι πιο παλιοί θα θυμάστε ίσως την ηρωική εποχή όπου κάθε κατασκευαστής κινητού τηλεφώνου είχε το δικό του λογισμικό. Ήθελες να αλλάξεις μάρκα και χρειαζόσουν μηχανικό λογισμικού για να μεταφέρεις επαφές και δεδομένα. Σ’ αυτή τη φάση βρίσκονται σήμερα οι κατασκευαστές αυτοκινήτων με τη Volvo να κάνει το πρώτο βήμα: Android by Google. Ναι έχεις Google Maps με όλες τις πληροφορίες, χωρίς να απαιτείται σύνδεση με κινητό!

Προφανώς το ΧC40 Recharge ακολουθεί όλα τα πρότυπα ασφαλείας, της Σουηδικής εταιρείας. Μάλιστα το ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας ADAS, είναι διαθέσιμο από τη βασική έκδοση και με νέες λειτουργίες όπως αυτόματο πίσω φρένο, και ακινητοποίηση έκτακτης ανάγκης. Ενδιαφέρον έχει ότι δεν υπάρχει ούτε κουμπί έναυσης πλέον. Φτάνεις στο όχημα έχοντας το κλειδί, αυτό ξεκλειδώνει μόλις πιάσεις το πόμολο, κάθεσαι, επιλέγεις drive και έφυγες!

Στη Volvo θέλουν να κατευθύνουν τους πελάτες τους ώστε να παραγγέλνουν on line τα ηλεκτρικά τους οχήματα. Η τιμή με ενσωματωμένη την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είναι 52χ. ευρώ. Για τους εταιρικούς χρήστες υπάρχουν επιπλέον οφέλη καθώς ως φόρος προκύπτει μόνο το ποσό των 140 ευρώ ετησίως, ενώ τα έξοδα για την μίσθωση και την χρήση περνούν στο 130%. Οπότε γιατί όχι;
Θα πρέπει να έχετε πρόσβαση σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης με παροχή ρεύματος. Από τη Volvo σας κάνουν δώρο το wall box. Η μπαταρία των 78kwh εξασφαλίζει αυτονομία 400km αλλά θέλει και 40 ώρες να φορτίσει πλήρως σε οικιακή πρίζα. Έχει βέβαια τη δυνατότητα να φορτίσει και σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος με ρυθμό 150kw την ώρα αλλά που θα βρεις κάτι τέτοιο στην Ελλάδα σήμερα;

Η Volvo τις επόμενες μέρες θα ανακοινώσει και μια πολύ σημαντική συνεργασία με πάροχο ενέργειας που θα δίνει πολλές λύσεις. Στο πούλμαν της επιστροφής προς το αεροδρόμιο, σκεφτόμουν αν θα μπορούσα να κατέβω στην Αθήνα με το XC40 Recharge. Δεδομένου πως υπάρχουν ταχυφορτιστές 50kw στα ΣΕΑ Σκοτίνας (90km από Θεσσαλονίκη) και Αταλάντης (150km από Αθήνα) μπορώ αρκεί να προγραμματίσω σωστά τις επαναφορτίσεις μου. Στη Volvo λένε πως το 2025 το 70% των οχημάτων που θα πουλάνε θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Αυτό το ποσοστό θα φτάσει το 100% το 2030. Δεν έχω κανένα λόγο να αμφιβάλλω, τουναντίον αδημονώ καθώς όπως είπα και στην αρχή το ηλεκτρικό XC40 είναι σαφώς καλύτερο από τις συμβατικές εκδόσεις. Για τους λάτρεις των off road περιπετειών αξίζει να αναφέρω πως το XC40 απέχει 17.6cm από το έδαφος και έχει ικανότητα ρυμούλκησης 1.5tn.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Volvo XC40 Recharge

Ηλεκτροκινητήρες εμπρός πίσω
Ισχύς: 408 PS
Ροπή: 660 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Χωρητικότητα μπαταρίας: 78 kWh ιόντων λιθίου
Επιτάχυνση 0-100km/h: 4,9 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Εκπομπές CO2: 0 gr
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.425 x 1.873 x 1.651 mm
Μεταξόνιο: 2.702 mm
Βάρος: 2150 kg
Χώρος αποσκευών: 414 lt
Τιμή: €52.000 με κρατική επιδότηση 6000 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Οδηγούμε το επαναφορτιζόμενο Volvo S60 με 392PS!

Volvo: Αύξηση πωλήσεων παγκοσμίως κατά 43% τον Μάιο

Άνοδος κατά 97,5% στις πωλήσεις της Volvo Cars τον Απρίλιο


ΣΧΟΛΙΑ