• AUTO

    Οδηγούμε την επαναφορτιζόμενη Jaguar F Pace!


    Ένα αυτοκίνητο κύρους με ηλεκτρική αυτονομία 50km, 404PS, τετρακίνητο, χωρίς τέλη κυκλοφορίας και ελευθέρας στο Δακτύλιο.

    Οι ιαγουάροι πάντα είχαν τον τρόπο τους. Πόσο μάλλον στα μάτια ενός ανθρώπου που ανδρώθηκε αυτοκινητικά και με το μύθο των XJ με ατμοσφαιρικούς κινητήρες V8 ή V12. Από τότε έχουν συντελεστεί κοσμογονικές αλλαγές. Πλέον οι υβριδικές μηχανές έχουν λίγα κυβικά, μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρες συντελεστή απόδοσης στο 50% εντυπωσιακές ιπποδυνάμεις και χαμηλές καταναλώσεις. Ένα πράγμα όμως δεν έχει αλλάξει, ο τρόπος που αισθάνεσαι μπαίνοντας σε μια Jaguar.

    Από την διακριτική μυρωδιά στο εσωτερικό (καραμέλα και νοτισμένο ξύλο μάντευα στο αυτοκίνητο δοκιμής) την ποιότητα των υλικών, τον οργασμό αφής, ως τον ιαγουάρο που «πηδά» από το τιμόνι, σε μια Jaguar διαχρονικά αισθάνεσαι κολακευμένος.

    Προφανώς ο υποψήφιος αγοραστής θα στραφεί στη θρυλική μάρκα θέλοντας να διαφοροποιηθεί και να αισθανθεί αυτό το τόσο αγχολυτικό κανάκεμα. Πέρα όμως από το πρεστίζ  υπάρχει και το όχημα, ας δούμε λοιπόν τα δεδομένα. Υβριδική μηχανή με δίλιτρο θερμικό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, απόδοσης 300PS και ηλεκτροκινητήρα απόδοσης143PS και μπαταρία χωρητικότητας  17.1kwh. Όλο αυτό έχει αθροιστική απόδοση 404PS που προσδίδουν στο βαρύ αμάξωμα μια αναλογία Kg/PS στο 5.4. Αυτός είναι ένας αριθμός που αναζητά κυρίως ο οδηγός της σπορ διθέσιας F Type και όχι ο οδηγός της F Pace. Το κυριότερο όμως στοιχείο που δεικνύει και το χαρακτήρα της επαναφορτιζόμενης F Pace είναι η ροπή των 640nm που αποδίδεται άμεσα και σταθερά λόγω του ηλεκτροκινητήρα. Το σύστημα δίνει δυνατότητα να επιλέξεις εάν θα κινηθείς υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ μπορεί να διατηρήσει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, προκειμένου να το αξιοποιήσει αργότερα.

    Πρακτικά ο οδηγός πατά γκάζι και το όχημα εκτοξεύεται χάρη και στη μόνιμη τετρακίνηση που εξασφαλίζει σημαντική πρόσφυση. Δεδομένου ότι η F Pace έχει τετρακίνητες εκδόσεις σε όλη τη γκάμα της ακόμη και στις ήπιες υβριδικές εκδόσεις (MHEV) αξίζει να τονιστεί πως υπάρχει σύστημα 4χ4 με δυο διαφορικά και συνεκτικό συμπλέκτη, αντί για την τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα όπως είθισται.  Η μπαταρία, βρίσκεται στο πίσω μέρος, κάτω από το χώρο αποσκευών. Όσο είναι φορτισμένη το αυτοκίνητο κινείται ηλεκτρικά εντός πόλης και με χαμηλό φορτίο γκαζιού. Είναι σίγουρο πως μπορεί να αντιμετωπίσει τα 30-40km εντός πόλης καθημερινά αμιγώς ηλεκτρικά ακόμη και με συνεχή χρήση κλιματισμού. Επιπλέον η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει ιδανικά με το χαρακτήρα του οχήματος και προσδίδει επιπλέον κύρος φεύγοντας αθόρυβα από το club ή το λόμπι του ξενοδοχείου. Για φόρτιση υπολογίστε περίπου 8 ώρες σε οικιακή πρίζα 16Α.

    Στο ταξίδι τώρα η μπαταρία εξαντλείται σύντομα, μπορείς όμως να την διατηρήσεις αν θες επιλέγοντας τη χαρτογράφηση «Save» για τα τελευταία km όπου μπορεί να είναι σε αστικό περιβάλλον. Η F Pace έχει πολύ καλή ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης. Τα παχιά άνετα καθίσματα συμβάλλουν στην άνεση των επιβαινόντων. Προφανώς στόχος της Jaguar είναι τα υψηλά επίπεδα άνεσης τα οποία επιτυγχάνονται.

    Μπαίνεις κουρασμένος για να ταξιδέψεις και βγαίνεις ξεκούραστος. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει από τις ρυθμίσεις της ανάρτησης στην κεντρική οθόνη το Comfort οπότε πλέον μιλάμε για την επιτομή της άνεσης.

    Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη αφής 11,4 ιντσών και άλλη μια πλήρως ψηφιακή οθόνη βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό. Οι διακόπτες των παραθύρων είναι πλέον εκεί που πρέπει στο πλαϊνό της πόρτας ενώ οι περιστροφικοί διακόπτες του κλιματισμού έχουν λειτουργία σε πολλά επίπεδα. Οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος εξαφανίζονται από την ανάρτηση αλλά και την έδρα των καθισμάτων.

    Η F Pace phev επιταχύνει εντυπωσιακά για τον όγκο και το βάρος της. Σε δρόμο με στροφές παραμένει αγέρωχη χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις και μετατοπίσεις. Σίγουρα θέλει προσοχή καθώς η δύναμη της είναι μεγάλη και το βάρος της ακόμη μεγαλύτερο. Τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας που έχει για ένα αστραπιαίο προσπέρασμα διευκολύνουν τον οδηγό.

    Προφανώς σ’ αυτή την κατηγορία υπάρχουν δυνατοί ανταγωνιστές: BMW X3phev, Volvo XC60 phev, Mercedes GLC phev. H Jaguar χωρίς να υστερεί καταφέρνει να κάνει τη διαφορά στην πολυτέλεια του εσωτερικού κατά την άποψή μου.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Jaguar F Pace 400phev

    Κινητήρας: 1997cc.

    Συνδυαστική ισχύς: 404PS

    Ροπή: 640Nm

    Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς

    Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.3 sec

    Τελική ταχύτητα: 240 km/h

    Μεικτή κατανάλωση: 10.4lt/100 km (δοκιμής)

    Εκπομπές CO2: 49 gr/km

    Τέλη κυκλοφορίας: 0 €

    Βάρος: 2189 kg

    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.747/2071/1.664 mm

    Μεταξόνιο: 2.874 mm

    Χώρος αποσκευών: 619lt

    Τιμή: από 76.716€ (έκδοση business)

     

    Διαβάστε επίσης

    Moto GP: 20 sec πίσω!



    ΣΧΟΛΙΑ