F

AUTO

Οδηγούμε στην πίστα το Hyundai i20 N!

Οδηγούμε στην πίστα το Hyundai i20 N!

Οδηγούμε στην πίστα το Hyundai i20 N!


Η Hyundai Hellas παρουσίασε στην πίστα των Μεγάρων τη σειρά Ν: i20, i30, Kona.

Το i20N με τα 204PS είναι το μεγάλο νέο για τη Hyundai, πόσο μάλλον με αρχική τιμή τα 24.900.

Υπάρχει όμως και η ανανεωμένη έκδοση του i30 N που με το Performance Pack φτάνει τα 280PS αλλά και η αντίστοιχη του Kona N με ίδια ιπποδύναμη.

Θα επανέλθουμε σ’ αυτά τα μοντέλα μετά την εκτενή δοκιμή σε δημόσιο δρόμο.

Χτες, επικεντρώσαμε την προσοχή μας στο i20N. Σύμφωνα με τη Hyundai το i20 N προέρχεται από το i20 Coupe WRC, ένα αγωνιστικό που βασίζεται – με εκτεταμένες τροποποιήσεις φυσικά- στη στάνταρ έκδοση του i20 που έχει το ίδιο βάρος με το ελάχιστο που απαιτείται στο FIA World Rally Championship (WRC).

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του τονίζει τις υψηλές του επιδόσεις συνδυάζοντας στοιχεία της αγωνιστικής κληρονομιάς της Hyundai στα ράλι με την Sensuous Sportiness, την καινούργια σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας η οποία δημιουργεί μια συναισθηματική έλξη για τους οδηγούς.

Προσθέτει αεροδυναμικά λειτουργικές φόρμες στο σπορ και δυναμικό στυλ του βασικού μοντέλου του, του κορυφαίου στην κατηγορία Hyundai i20, όπως μια απόσταση 10 mm από το έδαφος.

Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί ο εμπρός προφυλακτήρας με μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα για τον κινητήρα turbo.

Η μεγάλη μάσκα με το λογότυπο Ν διαθέτει ένα μοναδικό μοτίβο εμπνευσμένο από την καρό σημαία των αγώνων, υπογραμμίζοντας την ικανότητα του i20 N στην πίστα.

Κάτω από τη μάσκα, ένα σπόιλερ με λεπτομέρειες σε χρώμα Tomato Red ενισχύει περαιτέρω τον σχεδιασμό του μοντέλου που δίνει έμφαση στις επιδόσεις.

Το συγκεκριμένο χρώμα χρησιμοποιείται και στα καινούργια μαρσπιέ και στο πίσω μέρος, τονίζοντας το πλάτος του.

Εν τω μεταξύ, τα μαρσπιέ ενισχύουν τη σύνδεση μεταξύ του εμπρός και του πίσω μέρους του αυτοκινήτου.

Στο πίσω μέρος, ένα διακριτικό σπόιλερ οροφής εμπνευσμένο από το WRC ενισχύει τη σταθερότητά του ακόμη και στις μεγάλες ταχύτητες.

Ο πίσω προφυλακτήρας έχει διαμόρφωση διαχύτη ενώ η πίσω αεροτομή δημιουργεί κάθετη δύναμη 20 kg στα 200 km/h.

Τα σπορ διαπιστευτήρια του i20 N τονίζονται ακόμη περισσότερο από τις ειδικές ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών με γκρι ματ φινίρισμα και τις δαγκάνες των φρένων με το λογότυπο Ν. Το ολοκαίνουριο i20 N έρχεται σε επτά χρώματα αμαξώματος: Phantom Black Pearl, Intense Blue Pearl, Sleek Silver Metallic, Dragon Red, Polar White, Elemental Brass Metallic, Performance Blue.

Το εσωτερικό του ολοκαίνουριου i20 N διαθέτει σπορ καθίσματα με ενσωματωμένο προσκέφαλο, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων N μαζί με σπορ μεταλλικά πεντάλ N. Το μαύρο εσωτερικό διαθέτει Performance Blue λεπτομέρειες και μια μαύρη οροφή.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη AVN διαθέτουν χαρακτηριστικά όπως η LED κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου η οποία μεταβάλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία του λαδιού του κινητήρα και η ένδειξη αλλαγής σχέσης, η οποία δείχνει στον οδηγό την καλύτερη χρονική στιγμή για να αλλάζει ταχύτητες.

Το ολοκαίνουριο i20 N διαθέτει σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής LCD 10,25 ιντσών με ειδικό μενού N, Apple CarPlay και Android Auto.

Επίσης, είναι διαθέσιμο με την πιο πρόσφατη έκδοση του Bluelink, καθώς και με τις υπερσύγχρονες υπηρεσίες συνδεσιμότητας της Hyundai.

Κάτι που προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών Connected Car, όπως τις Hyundai LIVE Services, Connected Routing και Last Mile Navigation, καθώς και τις απομακρυσμένες δυνατότητες μέσω της εφαρμογής Bluelink smartphone.

Το ολοκαίνουριο i20 N εφοδιάζεται με ένα turbo κινητήρα 1.6 GDI με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (6MT).

Αυτός ο κινητήρας είναι ο πρώτος μιας νέας γενιάς που εμφανίζεται σε ένα ευρωπαϊκό μοντέλο Hyundai.

Προσφέρει μέγιστη ισχύ 204 PS και μέγιστη ροπή 275 Nm για απόλυτη απόδοση. Με 1.190 κιλά απόβαρο, όπως και το i20 Coupe WRC, η αναλογία ισχύος/ βάρους είναι μια από τις καλύτερες στην κατηγορία.

Το ολοκαίνουργιο i20 N έχει μέγιστη ταχύτητα 230 km/h και μπορεί να καλύψει τα 0-100 km/h σε μόλις 6,2sec. Το ολοκαίνουργιο i20 N διατηρεί τη μέγιστη ροπή του μεταξύ 1.750 και 4.500 σ.α.λ. και επιτυγχάνει την μέγιστη ισχύ του μεταξύ 5.500 και 6.000 σ.α.λ.

Το χειροκίνητο κιβώτιο 6MT έχει βελτιωθεί και ενισχυθεί ειδικά για το ολοκαίνουργιο i20 N για να διαχειρίζεται τις υψηλότερες σ.α.λ., την μεγαλύτερη ροπή και το Launch Control για να προσφέρει στον οδηγό μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης.

Το ολοκαίνουριο i20 N μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με το N Corner Carving Differential, ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (m-LSD) για τον ιδανικό έλεγχο της μεταφοράς ισχύος στους μπροστινούς τροχούς.

Η ανάρτηση διαθέτει ενισχυμένους εμπρόσθιους θόλους και αρθρώσεις με προσαρμοσμένη γεωμετρία.

Σε αυτή περιλαμβάνεται το αυξημένο κάμπερ για καλύτερη πρόσφυση, οι πέντε σύνδεσμοι των τροχών, καθώς και οι νέες αντιστρεπτικές ράβδοι σε συνδυασμό με την πιο σφιχτή σπορ ρύθμιση, τα πιο σκληρά ελατήρια προσαρμοσμένα, στο χαμηλωμένο αμάξωμα και στα εξελιγμένα αμορτισέρ για μέγιστη οδηγική απόλαυση.

Τα φρένα υψηλής απόδοσης του ολοκαίνουργιου i20 N διαθέτουν μπροστινούς δίσκους 320 mm. Τo i20N εξοπλίζεται με ειδικά φτιαγμένα γι’ αυτό, ελαστικά Pirelli P-Zero υψηλής απόδοσης που βελτιώνουν την απόκριση, το χειρισμό και τον έλεγχο για βέλτιστη πρόσφυση είτε στο δρόμο είτε στην πίστα.

Οδηγώντας το στην πίστα, το πρώτο που μας εντυπωσίασε ήταν η στιβαρότητα της κατασκευής.

Το i20N είναι εξαιρετικά άκαμπτο, αυτό επέτρεψε στους μηχανικούς να σετάρουν έτσι την ανάρτηση ώστε να κρατάει χωρίς να κοπανάει και να απορροφάει χωρίς να γέρνει.

Άριστη κατευθυντικότητα λοιπόν η πρώτη παρατήρηση. Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι εξαιρετικό, δεν υπάρχει ψεγάδι.

Η δύναμη του κινητήρα είναι ικανοποιητική, μιας και μιλάμε για σπορ αυτοκίνητο η αναλογία kg/ps είναι στο 5.8 τιμή συγκινητική!

Επίσης αποδίδεται γραμμικά χωρίς κενά ή ξεσπάσματα.

Η ακρίβεια του τιμονιού είναι πολύ καλή, η αίσθηση των φρένων γραμμική και η σταθερότητα του αυτοκινήτου, άψογη σε φρενάρισμα από πολλά χιλιόμετρα. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, βάλτε το οπωσδήποτε.

Χάρη και σε αυτό το εμπρός μέρος είναι απίστευτα σταθερό, μπορείς να πατήσεις γκάζι νωρίτερα στην έξοδο της στροφής, με τους τροχούς στριμμένους.

Το πίσω μέρος έχει μια «φλυαρία» που ο γνώστης θα την εκμεταλλευτεί για να πλασάρει θεαματικά το αυτοκίνητο στην είσοδο.

Σημειώστε πως η πίστα είναι ένα περιβάλλον εξαιρετικά απαιτητικό για ένα αυτοκίνητο δρόμου, χωρίς αγωνιστικά ελαστικά και αντίστοιχων προδιαγραφών ανάρτηση.

Παραταύτα το i20N συμπεριφέρονταν σαν καλογυμνασμένος αθλητής.

Μου άρεσε πολύ το i20N στην πίστα, πόσο μάλλον στο δρόμο, δεν το κρύβω ότι οδηγικά με συγκίνησε πολύ περισσότερο απ’ ότι τα πιο δυνατά i30N, Kona N.

Νομίζω πως το Fiesta ST βρήκε επιτέλους αντίπαλο, πρόκειται πλέον για μια αντιπαράθεση που κρίνεται στις λεπτομέρειες.

Όπως κάθε Hyundai, έτσι και το ολοκαίνουριο i20 N διατίθεται με στάνταρ 5ετή απεριόριστη εγγύηση χιλιομέτρων.

Στην παρουσίαση βρέθηκαν και οι οδηγοί της Hyundai, Τιερί Νεβίλ και Λάμπρος Αθανασούλας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

Κινητήρας: Gamma II 1.6-litre T-GDI
Κιβώτιο :6MT
Ισχύς: 204 PS
Ροπή: 275 Nm
Τελική ταχύτητα (km/h): 230
Επιτάχυνση: 0-100 km/h 6,2 s


ΣΧΟΛΙΑ