• AUTO

    17 χρόνια χωρίς το κλασικό Mini


    Το αυτοκίνητο που στιγμάτισε τον 20ό αιώνα και πουλήθηκε σε εκατομμύρια αντίτυπα, πριν από 17 συναπτά έτη αποχαιρέτησε την παραγωγή και μαζί τον μάταιο τούτο κόσμο. Θλίψη και κατάθλιψη για τους απανταχού φίλους του ανά τον κόσμο. Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2000. Μετά από 41 και πλέον συναπτά έτη στη γραμμή παραγωγής, περνά ένδοξα στην ιστορία…

    Δεν είναι το καθιερωμένο μνημόσυνο ενός τετράτροχου θρύλου, αλλά πολύ περισσότερο ένας απαραίτητος φόρος τιμής στο αυτοκίνητο που άλλαξε την ιστορία. Το Mini ήταν κάτι περισσότερο από ένα μικρό όχημα πόλης, σημάδεψε γενεές και γενεές, χαρακτήρισε πρόσωπα και εποχές, στιγμάτισε τις εξελίξεις στους τέσσερις τροχούς. Η τελευταία κλασική έκδοση Mk7 (1.275 κυβικά εκατοστά), σαφέστατα έκλεινε πονηρά το μάτι στο σύγχρονο περιβάλλον, έχοντας στη φαρέτρα της ηλεκτρονικό ψεκασμό πολλαπλών σημείων στην τροφοδοσία, ηλεκτρονική διαχείριση απευθείας από το MGF της εποχής, αερόσακο οδηγού, ψηλά τοποθετημένο τρίτο πίσω φως φρένων σύμφωνα με την τότε νομοθεσία, 13άρες ζάντες αλουμινίου, μπόλικο δέρμα και αλουμίνιο στο εσωτερικό. Πως ξεκίνησε και πως κατέληξε αλήθεια. Ένα πρωτόλειο βασικό μέσο μεταφοράς του 1959, αντίδοτο στην Πετρελαϊκή κρίση, έκλεισε την καριέρα του 41 χρόνια μετά, ως σύμβολο της σπορ οδήγησης, ένα επετειακό διαμαντάκι σε τροχούς με μπόλικο συναίσθημα. Ακόμη και σε αυτόνομη εταιρία μετατράπηκε μετά, δια χειρός BMW.

    Το Classic Mini, έτσι όπως εμφανίστηκε για τελευταία φορά το Μάρτιο του 2000, εκπροσωπεί διαχρονικά την επιτομή της επικοινωνίας, το απαύγασμα της ευχαρίστησης πίσω από το βολάν, τον ορισμό της άμεσης κατευθυντικότητας, την ιδανική αναλογία κιλών ανά ίππο, την αγνή ανόθευτη σπορ συμπεριφορά χωρίς ηλεκτρονικά, τούρμπο, τρελούς ίππους και άλλα ενοχλητικά παρεμβατικά. Εσύ, το μηχάνημα και ο δρόμος. Έστριβε με τη σκέψη, το τιμόνι ήταν η προέκταση του ενθουσιασμού σου, η ανάρτηση (παρότι κουραστική), διάβαζε με ακρίβεια εάν το κέρμα ήταν κορώνα ή γράμματα.

    Τι απέμεινε λοιπόν από τότε παρακαταθήκη; Πολλά κακά τα ψέματα. Αναρίθμητα οφέλη για τους κατασκευαστές, κάτι σαν οδηγός του μέλλοντος στα μικρά αυτοκίνητα. Ας όψονται οι αυστηρές νόρμες των ρύπων, των προδιαγραφών ασφαλείας, της αμείλικτης αεροδυναμικής. Είναι οι τομείς που το ενταφίασαν οριστικά στο πάνθεον των αιώνια θελκτικών σε τροχούς, κάνοντας όλους εμάς τους ορκισμένους πιστούς που μεγαλώσαμε και ανδρωθήκαμε μαζί του, μελαγχολικούς.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πύραυλος τσέπης από τη Suzuki
    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένα ποτήρι νερό συμβάλλει στην οδική ασφάλεια!
    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Το (ηλεκτρικό) αύριο της Honda…



    ΣΧΟΛΙΑ