• AUTO

    Μια βόλτα στα Μετέωρα!

    Τα Μετέωρα!

    Τα Μετέωρα!


    Ταξιδέψαμε μέχρι τα ιστορικά μοναστήρια με το πιο ακριβό Suzuki στην ιστορία της μάρκας το Across Phev.

    Η επίσκεψη στο μοναδικό αυτό σημείο της πατρίδας μας, είναι must. Ειδικά για οικογένειες με παιδιά που καλό είναι να γνωρίζουν την ιστορία και τα μνημεία του τόπου μας. Η Καλαμπάκα έχει τουρισμό όλο το χρόνο, άνθρωποι από όλο τον πλανήτη πηγαίνουν εκεί για να επισκεφτούν τα Μετέωρα.

    Πρόκειται για βράχους από άμμο και πέτρες που μορφοποιήθηκαν σε συνθήκες υψηλής πίεσης – θερμοκρασίας. Ο αέρας και το νερό δημιουργούν τις τρύπες που βλέπουμε σήμερα. Η μοναχική ζωή σ’ αυτές τις φυσικές οπές ξεκίνησε πίσω στο 10ο αιώνα, οι πρώτοι ασκητές – μοναχοί κατοικούσαν σ’ αυτά τα φυσικά κοιλώματα.

    Μου έκανε τεράστια εντύπωση ότι την πρώτη μέρα που φτάσαμε στο Καστράκι το χωριό που βρίσκεται μέσα στα Μετέωρα οι βράχοι ήταν μαύροι. Την άλλη μέρα έβρεξε και έγιναν καταπράσινοι. Σε ταινία να το δεις αυτό θα πεις ότι ο σκηνοθέτης υπερβάλει. Οι δυο φωτογραφίες που παραθέτω έχουν τραβηχτεί από το ίδιο σημείο με διαφορά 18 ωρών.

    To μεγαλύτερο μοναστήρι, του Μεγάλου Μετέωρου.

    Στα Μετέωρα υπάρχουν αρκετά μοναστήρια ή μικρά προσευχητάρια. Οι βασικές μονές που αξίζει κανείς να επισκεφτεί είναι έξι: Ρουσάνου, Μεγάλο Μετέωρο, Βαρλαάμ, Αγ. Στεφάνου, Αγ. Τριάδος, Νικολάου Αναπαυσά.

    Απ’ αυτές προσωπικά με εντυπωσίασαν οι αγιογραφίες στη μονή Νικολάου  Αναπαυσά. Θυμήθηκα δε πριν 40 χρόνια την είσοδο του Μεγ. Μετεώρου όταν με είχαν πάει οι γονείς μου. Το ίδιο έκανα τώρα και εγώ με την κόρη μου, πήγα να της δείξω τον τόπο.

    Την πρώτη μέρα η μικρή έκανε αναρρίχηση, έρχονται από όλο τον πλανήτη για να αναρριχηθούν στα Μετέωρα. Μάλιστα οι πιο δύσκολες αναβάσεις έχουν και ένα βιβλίο στην κορυφή όπως ο αναβάτης γράφει το όνομά του για να μετράει η ανάβαση.

    Περπατήσαμε από το εκκλησάκι του Αγ. Γεωργίου του Μαντηλά έως το εκκλησάκι του Αγ. Πνεύματος και σκαρφαλώσαμε στο βράχο του. Από κει η θέα προς την Καλαμπάκα και τον Πηνείο είναι συγκλονιστική.

    Στην περιοχή υπάρχουν καταλύματα οικονομικά αλλά και πιο πολυτελή. Πληθώρα εστιατορίων και καφέ ενώ και ο δρόμος έχει στρωθεί με άσφαλτο πρόσφατα, έχει σημεία για στάθμευση και είναι ασφαλής. Σε πλήρη αντίθεση με το Δομοκό που είναι καρμανιόλα. Γλιστερές στροφές, σπασμένες μπαριέρες, σκουπίδια παντού, ο Δομοκός θυμίζει την Ελλάδα που θέλουμε να ξεχάσουμε.

    Η απόσταση από Αθήνα είναι στα 360km και υπολογίστε 4 ώρες ταξιδιού. Ανεβαίνετε από Νέα Οδό και στη Λαμία κάνετε αριστερά. Δεν έχει δοθεί ο αυτοκινητόδρομος ακόμη οπότε Δομοκός και μετά μπαίνετε στον αυτοκινητόδρομο ως τα Τρίκαλα.

    Από κει ως την Καλαμπάκα, άλλα 25km περίπου μια ευθεία επαρχιακού δρόμου. Αξίζει να σταματήσετε στην κοίτη του Πηνειού ποταμού, που αυτή την εποχή έχει πολύ νερό καθώς λιώνουν τα χιόνια από τα γύρω βουνά. Με ένα κόστος περίπου στα 20 ευρώ/100km για ένα συμβατικό αυτοκίνητο υπολογίστε χοντρικά 150 ευρώ για καύσιμο και άλλα 36 ευρώ διόδια κοντά στα 200 ευρώ το πήγαινε – έλα.

    Εμείς πήγαμε στα Μετέωρα με το Suzuki A Cross Phev είναι ουσιαστικά το Toyota RAV phev με σήματα Suzuki. Πρόκειται για το πιο δυνατό (306PS) και το πιο ακριβό (57χ) μοντέλο στην ιστορία του Ιάπωνα κατασκευαστή (Suzuki).

    Το σχήμα εξωτερικά και εσωτερικά είναι ίδιo, μόνη ουσιαστική διαφορά τα σήματα. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο ευρύχωρο αυτοκίνητο, ποιοτικό, άνετο με κορυφαία ανάρτηση και οδική συμπεριφορά.

    Δίπλα από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, είναι η συστοιχία των διακοπτών που αφορούν στις επιλογές που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός, με τα προγράμματα οδήγησης, την τετρακίνηση και την επιλογή αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης.

    Ο θερμικός κινητήρας είναι 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός, βενζίνης 2,5lt/ 185PS. Συνεπικουρείται από δυο ηλεκτροκινητήρες –ένας σε κάθε άξονα- συνδυαστικά, έτσι δημιουργείται ένα σύνολο αποτελεσματικό, αποδοτικό και γρήγορο.

    Ο οδηγός έχει 306PS που απογειώνουν το αμάξωμα των 2tn αν πατήσει βαθιά το γκάζι. Η ανάρτηση του Across είναι ενδοτική και εξασφαλίζει σημαντική άνεση στους επιβάτες χωρίς να υστερεί σε κράτημα. Οι χώροι των επιβατών είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί, ο χώρος των αποσκευών με το κανονικό σχήμα, έχει διαθέσιμο όγκο περίπου 500lt και ηλεκτρική πόρτα για διευκόλυνση.

    Το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου είναι που προκαλεί την εμφάνιση κλίσεων στις στροφές υπό πίεση αλλά και πάλι, η πολύ καλή ρύθμιση των ηλεκτρονικών του μοντέλου, δεν θα αφήσουν ποτέ τον οδηγό να εκτεθεί και να αισθανθεί άβολα.

    Η αίσθηση των φρένων λόγω ανάκτησης ενέργειας επιδέχεται βελτίωσης και σίγουρα χρειάζεται μια περίοδο προσαρμογής (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί πίσω).

    Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε επιμέρους χαρτογραφήσεις: «Normal», «Eco», «Sport», «EV Mode» και «Trail». Ξεκινήσαμε με φορτισμένη την μπαταρία από Αθήνα αλλά μετά από 50 περίπου km στο Σείριο είχε αδειάσει.

    Οι καθημερινές μετακίνησης εντός πόλης καλύπτονται και με το παραπάνω με την ηλεκτρική αυτονομία. Ταξιδέψαμε άνετα και σύννομα και είδαμε εν τέλει μια κατανάλωση στα 7lt/100km τιμή εξαιρετική για το βάρος και την ισχύ του αυτοκινήτου.

    Τα 57.000 ευρώ είναι η υψηλότερη τιμή στον κατάλογο της Suzuki. Πρόκειται όμως για ένα καλοτάξιδο, ασφαλές και οικονομικό στη χρήση όχημα που σας προτείνω να αξιολογήσετε. Τώρα αν είναι λίγο φθηνότερο και παραδίδεται πιο σύντομα από το αντίστοιχο Toyota αυτές είναι λεπτομέρειες που δεν κάνουν μεγάλη διαφορά πιστεύω.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Suzuki Across Phev

    Κινητήρας: 2.487 cc

    Ισχύς (συνδυαστική): 306 PS/6400 rpm

    Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς

    Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης CVT

    Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,0 sec

    Τελική ταχύτητα: 180 km/h

    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,3 lt/100 km

    Εκπομπές CO2: 22 gr/km

    Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.635 x 1.855 x 1.690 mm

    Μεταξόνιο: 2.690 mm

    Βάρος: 2.015 kg

    Χώρος αποσκευών: 490 lt

    Τιμή: Από €57.000

    Διαβάστε επίσης:

    Πόσο κοντά είμαστε στην 100%πράσινη ενέργεια;

    Το Citroën Ami κυκλοφορεί!

    Ιδού η νέα BMW Χ7!



    ΣΧΟΛΙΑ