AUTO

GP Εμίλια Ρομάνα: Με όνομα βαρύ και ιστορία!


Η F1 επιστρέφει μετά από 14 χρόνια στην θρυλική πίστα της Ίμολα εκεί όπου έχει γραφτεί μια δραματική σελίδα του αθλήματος.

Το αυτοκινητοδρόμιο Έντσο και Ντίνο Φεράρι βρίσκεται λίγο έξω από την Μπολόνια. Είναι μια πίστα παλιάς σχολής με μήκος 4.909m. Για πολλά χρόνια φιλοξενούσε το GP του Αγίου Μαρίνου ένα πρόσχημα για να γίνεται 2ος αγώνας επί Ιταλικού εδάφους. Φέτος τα έφερε έτσι η πανδημία που είχαμε τρεις αγώνες επί Ιταλικού εδάφους: Μόντσα, Μουτζέλο, Ίμολα.

Ο Σουμάχερ πανηγυρίζει την νίκη στον τελευταίο αγώνα της F1, στην Ίμολα το 2006. Διακρίνονται δίπλα του ο Αλόνσο και ο Μοντόγια.

Η τελευταία φορά που η F1 επισκέφτηκε την πίστα της Ίμολα ήταν τον Απρίλιο του 2006. O άτυχος Μ. Σουμάχερ ήταν νικητής τότε με τη Ferrari μετά από 62 γύρους αγώνα. Η πίστα άλλαξε χάραξη το 2008 μειώθηκε το μήκος της κατά 50m ενώ πρόσφατα έχει στρωθεί με ασφαλτοτάπητα. Η πίστα της Ίμολα είναι έδρα της Ferrari και δημιουργήθηκε το 1953. Ήταν δημόσιοι δρόμοι που χρησιμοποιήθηκαν για αγώνα. Η πρώτη μεγάλη αλλαγή ήρθε το 1972. Το 1980 έγινε εκεί το Ιταλικό GP ήταν το ντεμπούτο της πίστας στη F1. Νικητής ήταν ο Νέλσον Πικέ με Brabham Ford.

AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY – SEPTEMBER 05: Charles Leclerc, Ferrari SF1000, leads Romain Grosjean, Haas VF-20 during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on Saturday September 05, 2020 in Monza, Italy. (Photo by Steven Tee / LAT Images)

Το 1994 στη διαβόητη στροφή Ταμπουρέλο με τις αναπηδήσεις έχασε τη ζωή του με Williams, o Άιρτον Σένα. Την προηγούμενη μέρα είχε σκοτωθεί και ο Ρόναλντ Ρατσενμπέργκερ με Simtek. Σήμερα η διαμόρφωση της πίστας έχει αλλάξει προς το ασφαλέστερο. Λόγω περιορισμών στην περιοχή ο αγώνας θα είναι διήμερος. Θα έχουμε μια και μόνο περίοδο ελεύθερων δοκιμών το Σάββατο διάρκειας 90 λεπτών. Θα διεξαχθεί 11:00 – 12:30 ώρα Ελλάδος. Για ομάδες, οδηγούς και μηχανικούς είναι κρίσιμο να εκμεταλλευτούν όσο το δυνατό καλύτερα αυτή την περίοδο για να σετάρουν τα μονοθέσια τους και να βρουν την κατάλληλη στρατηγική.

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 15:00 ώρα Ελλάδος και ο αγώνας για τις 14:10. Θα υπάρχει απευθείας μετάδοση ΕΡΤ, Cosmote.

PORTIMAO, PORTUGAL – OCTOBER 25: Pierre Gasly of France and Scuderia AlphaTauri walks to the grid before the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional do Algarve on October 25, 2020 in Portimao, Portugal. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202010250101 // Usage for editorial use only //

Ο Πιερ Γκασλί έμαθε πως θα οδηγεί για την Alpha Tauri και το 2021 ενώ η Alfa Romeo ανακοίνωσε την επέκταση της συνεργασίας της με τη Sauber και για το 2021. Μάλιστα θα έχει και ειδικά για τον αγώνα χρώματα. Ο αγώνας ήταν προγραμματισμένος να γίνει με κοινό αλλά λόγω πανδημίας τελικά θα γίνει χωρίς φιλάθλους.

Αυτά είναι τα χρώματα με τα οποία θα αγωνιστεί η Alfa Romeo αυτό το Σαββατοκύριακο για να σηματοδοτήσει την ανανέωση της συνεργασίας της με τη Sauber.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

• Για τον τελευταίο από τους τρεις φετινούς αγώνες στην Ιταλία – αυτό δεν έχει ξανασυμβεί – η Formula 1 επιστρέφει στην Ίμολα, για πρώτη φορά από το 2006. Επιλέχθηκαν οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας: η C2 ως P Zero λευκή/σκληρή, η C3 ως P Zero κίτρινη/μέση, και η C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή.
• Ο συγκεκριμένος αγώνας είναι τελείως διαφορετικός απ’ αυτόν του προηγούμενου Σαββατοκύριακου στο Πορτιμάο. Δεν θα υπάρχει δράση την Παρασκευή παρά μόνο μια περίοδος ελεύθερων δοκιμών διάρκειας 90 λεπτών το Σάββατο, πριν τις κατατακτήριες δοκιμές. Αντίστοιχα προσαρμόστηκαν και τα διαθέσιμα σετ ελαστικών. Αντί για τα συνήθη 13 σετ, είναι διαθέσιμα 10 σετ για κάθε οδηγό σ’ αυτό τον αγώνα: Δυο σετ σκληρής, δυο σετ μέσης και έξι σετ μαλακής γόμας.
• Οι οδηγοί θα πρέπει μετά τις ελεύθερες δοκιμές να επιστρέψουν τρία σετ ελαστικών και θα έχουν όπως σ’ οποιονδήποτε άλλο GP, τα στάνταρ ελαστικά για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα. Τα διαθέσιμα ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά παραμένουν ίδια.
• Οι μεσαίες γόμες της γκάμας επελέγησαν με βάση τα χαρακτηριστικά της Ίμολα: μια διάσημη τεχνική πίστα με ευρεία ποικιλία στροφών που δοκιμάζει κάθε παράμετρο στην απόδοση του μονοθεσίου.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

• Όπως πολλές ιστορικές πίστες στην Ευρώπη έτσι και η Ίμολα αρχικά δημιουργήθηκε ως αγώνας δρόμου αμέσως μετά το δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Μετέπειτα έγινε μόνιμη πίστα και φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα Formula 1 το 1963 (δεν μετρούσε στο πρωτάθλημα).
• Από τότε εξελίσσεται συνεχώς, μια σειρά από τροποποιήσεις έχουν γίνει και από τότε που η Formula 1 αγωνίστηκε εκεί πριν από 14 χρόνια. Η παλιά Variante Bassa έχει καταργηθεί και η μεγάλη ευθεία που οδηγεί στην Tamburello έχει διακοπεί από δυο δεξιές στροφές. Επιπλέον έχουν προστεθεί σημεία διαφυγής ειδικά στη Variante Alta ενώ έχουν φτιαχτεί και νέα κτίρια πιτ: Μόνο ο παλιός πύργος στα χρώματα της Marlboro έχει απομείνει από το παλιό συγκρότημα της εκκίνησης.
• Το ασυνήθιστο για την Ίμολα είναι η φορά της, αντίθετη μ’ αυτή των δεικτών του ρολογιού με 12 αριστερές στροφές και 9 δεξιές στροφές. Σε αντίθεση με το Πορτιμάο το πλάτος της πίστας είναι σχετικά μικρό σε πολλά σημεία, αυτό καθιστά δύσκολα τα προσπεράσματα και επικεντρώνει την προσοχή στην στρατηγική.
• Η πίστα έχει ξαναστρωθεί με άσφαλτο από την τελευταία φορά που η F1 είχε αγώνα εκεί. Αυτό σημαίνει πως γενικά η άσφαλτος θα είναι λεία και δε θα καταπονεί ιδιαίτερα τα ελαστικά. Εξαιτίας αυτού επελέγησαν οι μεσαίες γόμες της γκάμας μας, που ταιριάζουν καλά σ’ αυτές τις απαιτήσεις.
• Παραταύτα υπάρχουν αναπηδήσεις στην επιφάνεια και μερικά μεγάλα κερμπ. Είναι σημαντικό να βρει κάποιος ένα ρυθμίσιμο σετάρισμα και να μη πατά εκτός αγωνιστικής γραμμής. Η τελευταία ομάδα Formula 1 που βρέθηκε στην Ίμολα ήταν η AlphaTauri, που έκανε διαφημιστικό γύρισμα στην πίστα (και δοκιμές με παλιότερο μονοθέσιο) φέτος το καλοκαίρι, πριν την έναρξη του πρωταθλήματος στην Αυστρία. Παραταύτα είναι η πρώτη φορά που η σημερινή γενιά των υπερτροφοδοτούμενων υβριδικών αυτοκινήτων θα αγωνιστεί στην Ίμολα.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε: «Αυτό το Σαββατοκύριακο στην Ίμολα θα πρέπει να συνηθίσουμε σε πολλά μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Επιστρέφοντας από την Πορτογαλία οι ομάδες θα πρέπει να προσαρμοστούν σε μια νέα διαμόρφωση προγράμματος με μειωμένη διάρκεια ελεύθερων δοκιμών. Όλα αυτά σε μια νέα πίστα για τους περισσότερους οδηγούς, το ίδιο σενάριο βέβαια αντιμετώπισαν πριν λίγο καιρό στο Νίρμπουργκρινγκ. Όπως θα το περίμενε κανείς από μια πίστα με τόσο μεγάλη ιστορία, η Ίμολα έχει μια αίσθηση παλιάς σχολής σαν το Μουτζέλο, πιστεύουμε πως θα αρέσει πολύ στους οδηγούς ο αγώνας εκεί. Το να βρεις το σωστό σετάρισμα όσο πιο γρήγορα γίνεται θα είναι το κλειδί της επιτυχίας. Η τεχνική φύση της πίστας απαιτεί σημαντικούς συμβιβασμούς και είναι δύσκολο να βρεθεί η κατάλληλη ισορροπία. Το προσπέρασμα μπορεί να είναι δύσκολο και ο καιρός αυτή την εποχή είναι απρόβλεπτος. Οπότε η στρατηγική θα παίξει σημαντικό ρόλο, πρέπει να είναι ευέλικτη ώστε να προσαρμόζεται εύκολα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες».


ΣΧΟΛΙΑ